Jump to content

Godmorgontråd!

Annamaria

Recommended Posts

Godmorgon  :)  kolsvart ute förstås, regnat har det gjort här i natt, 5 plusgrader, inte mycket julkänsla, morgonfodrat hästarna, och nu blir det kaffe. Storhandlade i gårkväll, vilket jag är tacksam för idag, då tanken var att stå och hänga på låset på CG klockan 07,00.

skön torsdag på er!

• Like 1

God Morgon allihop

sager Effie som är glad åt att ha ökat bildningen lite :-)

Också glad åt att nu blir det bara ljusare, även om det dröjer innan det marks. Mörkt och blött (men inte regn) när jag tog bussen 06:35.

Sambon har jullov nu. Jag funderar på att ta en ledig dag nästa vecka (usel jul, ur ledighetsperspektiv). Behöver det handlas något får han fixa det.

Gjorde äggost igår kväll. Så ikväll får jag väl fixa kålrotslåda. Har inte försökt lchf-anpassa recepten I år. Får anpassa mängderna istället. Undvika det värsta på julbordet. Och sikta på mer fasta.

Äldste sonen kommer ikväll; ska arbeta I morgon och då är det bekvämt att sova over hos mig.

Livet är bra. Även om det är morgon :-)

• Like 7

God sovmorgon :)

Jullovet har börjat här. Hade sista dagen på jobbet igår och börjar på nytt jobb efter lovet. Firades med after work igår i kära kollegors sällskap, och en smarrig råbiff blev pricken över i. Ikväll blir det ytterligare after work med andra kollegor. Känns väldigt fint att runda åren tillsammans såhär. Men först ska det bakas ny omgång lussekatter à la lchf och huset förberedas för gäster :)

Life's good!

• Like 5

God morgon alla. Jag har jobbat för att fortfarande leva efter sommartid så jag hinner massor före jobbet. Igår åkte jag in till stan och styrketräningen. Idag ska jag dra ett varv med dammsugaren så det blir lite julfint när hela gänget kommer i morgon

• Like 3

God morgon! Jag lever inte efter sommartid; glad att jag kommer upp I tid på morgonen öht...

Idag tog jag mot min vana bilen till jobbet. Åkte strax efter bussens avgång, körde och lämnade sonen på hans job, åkte och tankade, och anlände till tyst och mörk arbetsplats vid ungefär samma tid som jag brukar komma när jag åker buss.

Helt ensam blir jag inte här...skönt, det kom fler.

• Like 3

God morgon!

Missade after worken igår tyvärr, julbestyren kom i vägen, tiden och orken räckte inte. Kändes sorgligt, skulle ju ta farväl av ett härligt gäng kollegor. Vaknade nyss upp ur en sorglig dröm på just det temat. Men det kommer förhoppningsvis fler chanser till after work med dem, och vissa kommer jag fortsätta träffa på innebandyn.

God Jul alla kära forumvänner!

• Like 4

God Morgon och en God Jul  :)  Full storm utanför dörren och inte en snöflinga så långt ögat når, Julkänslan är inte riktigt på plats om vi säger så... :unsure: Men jag grundar dagen med en fettiskaffe så jag står mig till julbordet vid 13-tiden. Nu dags för morgonbestyren utomhus och sen blir det till att gå in och "röra runt i grytorna"

Ha en underbar julafton!

• Like 6

Skulle smyga ner i köket och ta mig en kopp kaffe, samt njuta av att vara ensam vaken.

Men kaffemaskinen krånglade och det hela slutade med en total rengöring av kvarn och hela biddevitten, innan jag en halvtimme senare äntligen kunde slå mig ned med min kaffekopp.

Hoppad att ni alla får en fin jul!

• Like 6

God Morgon! så skönt att julafton är över, var inget problem att äta bra, men sen kom min goda knäck fram och jag åt,och får som en känsla av 

att jag är på väg att bli magsjuk, svettas, mår illa och magen blir i olag, så där fick jag lära mig att NEJ, jag kan inte ta "några knäck",och framförallt att det INTE är värt det.

Idag känner jag inget av det, men kvällen blev ju inte så rolig  :mellow:

I dag blir det en lugn dag, ute vill jag knappt gå då det fortfarande blåser halvstorm, trist!

Ha en bra juldag!

• Like 4

God Morgon, glad att huset står kvar, fy vad det har blåst och ändå bor vi inte där det varit som värst! Hoppas verkligen det kan lugna ner sig nu, det räcker liksom med blåst på ett bra tag nu tycker jag!

En skön vanlig vardagsmorgon har startats upp här, morgonsysslor gjorda och nu en stund med en kopp fettiskaffe innan dagens andra bestyr ska göras.

Skön tisdag!

• Like 3

Jag har börjat kalla det "nyårsambitioner"...och satsar på saker jag egentligen vill göra, men så lätt prioriterar ner.

Mat, vikt, träning finns med - men också music, dans och sang, och att skriva. Ha kul I största allmänhet.

Tänker börja gå ner I arbetstid för att få tid och ork för mig själv, och allt jag vill göra, och minska stressen.

Hur tanker ni I fråga om nyårslöften?

• Like 3

Jag har börjat kalla det "nyårsambitioner"...och satsar på saker jag egentligen vill göra, men så lätt prioriterar ner.

Mat, vikt, träning finns med - men också music, dans och sang, och att skriva. Ha kul I största allmänhet.

Tänker börja gå ner I arbetstid för att få tid och ork för mig själv, och allt jag vill göra, och minska stressen.

Hur tanker ni I fråga om nyårslöften?

Jag har nog aldrig gett några nyårslöften...kanske är det dags! From 2017 varesig man kallar det nyårslöfte eller nåt annat så har jag tänkt tänka mer på mig själv  :P  Göra sånt jag vill göra oftare och mer. Försöka hålla fast vid att kunna säga NEJ, man behöver inte kunna motivera ett NEJ, jag har i alla år sagt JA och amen till alldeles för mycket det håller inte i längden  :)

2017 Ska jag ändra tillbaka mitt liv till så som det var 2014, med allt vad det innebär, kommer ta ett tag att komma "dit" men den här gången ska jag hålla fast och inte släppa taget  :) om det jag vill göra.

Många har sagt "vad var det jag sa" och jag säger det själv också...så nu ändrar jag och går "back to basic"

:D

• Like 5

Inga nyårslöften alls men eftersom jag vill satsa på min träning (som inte går som önskat :( ) så sa jag ifrån för några veckor sedan att nån chef tänker jag inte bli. Det var tydligen tänkt att jag skulle bli det vid årsskiftet, de hade nog bara glömt att informera mig om det. Jag måste få ner stressen i mitt liv, inte få mer... Men det ska säkert gå bra ändå. Jag tar en vanlig nostalgidepp och undrar vart året tog vägen som jag alltid gör, det får räcka. Snart är det semester!  :D

• Like 4

God morgon i efterskott! :)

Nöjd att jag lyckades lura i min systerdotter riktig frukost idag - äggröra med ost, och rökt får som tillbehör! Stooor skillnad mot skiten hon brukar äta. Hoppas jag lyckades så ett frö som leder henne bort från problemen med gluten och laktos. Nu har de tyvärr rest hem, huset känns tomt och hon är bortom mina kostrådgivande vingar... men jag skickade i alla fall med en rejäl ostklump :)

• Like 6

God Morgon, inte en aning om vad jag ska bjuda mor och far på till Nyårs"lunch" känns som det är hög tid att ta tag i det...Lite svårt att ta in att det faktiskt är nyår imorgon, tycker dagarna går otroligt fort, undrar lite var tiden tar vägen :mellow:

Vi kommer att "äta baklänges". Vi tar efterrätten hos mamma på em. Vaniljpanacotta med smultron. (Jag älskar att ha smultron på nyår. Det får mej att känna att sommaren är närmare). Själva ska vi äta raclette senare. Det är perfekt småplocksmat

• Like 1

Vad är raclette?

Pizza utan bröd. Varm PUMa i lite tjusigare förpackning. Rätten i sej funkar utmärkt med bara Micro. Rökt kött eller kryddig korv av bra kvalisort med strimlad lök och strimlade grönsaker toppad med ost och skjuts in i ugnen. Raclettejärn gör att det funkar ungefär som fondue. Man lagar sin egen mat vid bordet

• Like 3

• Peter B changed the title to Godmorgontråd!
  • Peter B featured this topic