Annamaria

Godmorgontråd?

Recommended Posts

God morgon! 

Har nu ett parallellt "diskussionsutbyte" mellan Smarta Diabetiker och en frukteriangrupp. Har också skickat frågor till en frukterian med diabetes typ 1. Hittills har jag inte fått ta del av ett enda mätsvar, t ex momentanblodsocker, fastesocker, HbA1c, triglycerider, Apokvot. Inte heller har jag fått någon personlig jämförelse av hälsa och välmående på fruktdiet jämfört med nåt annan kost. (Med reservation för att jag ännu inte följt upp länkar till andras videos och hemsidor.) Men jag hoppas att det kommer. 

Snart dags för brunch à la LCHF Paleoish ❤

• Like 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

God kväll! 

Idag satt en av mina "kunder" och åt söt yoghurt till eftermiddagskaffet och motiverade det med att hon blivit så hungrig nu när hon försöker implementera mina råd, t ex dra ner på bröd. Jag har sagt åt henne att LCHF inte handlar om att svälta sig, och skrivit tydligt att hon ska äta ordentligt vid huvudmålen för att undvika sötsug och onyttiga mellanmål. Och jag fick påminna henne idag igen. Otroligt vad vi blivit indoktrinerade detta med att man ska tvinga sig till mindre kalorier. Jag tror hon har ett sockerberoende vi måste ta tag i. 

• Like 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu