Annamaria

Godmorgontråd?

Recommended Posts

Nu känns det som att det är mer recept än kloka artiklar på Kostdoktorn. Ska det vara så?! :huh:

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
34 minuter sedan, iAnna sade:

Nu känns det som att det är mer recept än kloka artiklar på Kostdoktorn. Ska det vara så?! :huh:

Kostdoktorn orkar jag inte läsa längre. Recept och reklam för videor; recept googlar jag; videor orkar jag inte titta på, för jag vill läsa.

Godmorgon förresten, allihop...jag kanske vaknar framåt dan; kan man glömma att saga godmorgon...? :-)

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, nokenok sade:

Jag orkar inte se på dessa program,  blir bara ledsen och på dåligt humör, så jag låter bli.

Jag känner med deltagarna, då jag gjort en resa själv. 

Jag blir peppad och får idéer av tränarna.

Men dietisten. Nej de går bort.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 timmar sedan, iAnna sade:

Och många bröd-varianter... :(

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Funderar på att börja leva som jag lär... Eller om jag ska avvakta ett tag till...? 🤔 

Det där med att veta och att göra är verkligen olika saker! 🙃

• Gilla 2
  • Haha 1
  • Förvirrad 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 minuter sedan, MariaF sade:

Funderar på att börja leva som jag lär... Eller om jag ska avvakta ett tag till...? 🤔 

Jag tycker att du verkar förvirrad.

• Förvirrad 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 minut sedan, jala sade:

Jag tycker att du verkar förvirrad.

Döm nu inte andra efter dig själv! ;)

• Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Godmorgon

Jag har två rabattkoder på 300kr till nya användare hos Werlabs om någon är på gång att testa... Skicka pm om ni vill ha.

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
On ‎2018‎-‎04‎-‎14 at 18:02, MariaF sade:

Det är olika saker, absolut. Jag brukar använda orden veta och inse. Ibland vet man något, väldigt väl...intellektellt eller nåt, på ytan, I hjärnan...men en dag så inser man, förstår det intill märgen, I djupet av sin varelse...och då är det lättare att göra.

(och ja, jag kan stava; det är inte alltid jag vill)

• Gilla 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
16 minuter sedan, Effie sade:

Det är olika saker, absolut. Jag brukar använda orden veta och inse. Ibland vet man något, väldigt väl...intellektellt eller nåt, på ytan, I hjärnan...men en dag så inser man, förstår det intill märgen, I djupet av sin varelse...och då är det lättare att göra.

(och ja, jag kan stava; det är inte alltid jag vill)

Du uttrycker det så klokt och jag vill trycka på hjärtat. :wub: Och så avslutar du med en knorr så jag vill bara gapskratta...!! :D

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
17 timmar sedan, DRAKULLA sade:

God morgon!

Har varit på årets premiärtur till sommarstugan i helgen. Båttur över till ön där vi har vårat paradis(i Vänern).

Det är en underbar känsla! Långt från alla måsten i stan. Allt anpassat för avkoppling och nöje.

Även jag har utövat kroppsarbete utomhus i helgen. Jag har kluvit ved(med maskin men ändå) i timmar både lördag och söndag. Det har blivit min uppgift årligen.

Mycket avkopplande att utföra arbetet utan att tänka på annat än "Hur ska jag dela den här kubben på bästa sätt" och "jaha, där åker det en båt förbi" och "se där, en havsörn är på flygtur". 

Och sen sömnen man får efter denna utevistelse är obetalbar!...zzzzzzz

Det är bara att inse att det sådant vi är menade att ha våra kroppar till!

Dvs det gäller då både vilka tankar vi skall fundilera över, samt vad vi skall använda vår energi till!

Såå jag kanske inte är helt bakom flötet när  jag längtar efter att få köra ut min åkgräsklippare ur garaget.. trots att flera grannar har skaffat gräsklipparrobottar?

Men jag har motorsåg samt klyvyxa.. även om de inte används allt för frekvent.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
17 minuter sedan, Stefan S sade:

Nu har det gått 1 år sen jag började med LCHF.

Tack för allt allihopa. Ni som stöttat även de minsta.

http://blog.aigoo.se/2018/04/nytt-ar-nytt-liv-1-ar-senare/

Bytte från hjärta till pokal, det är du värd! Väl kämpat! :)
Efter ett tag äter man bara, reglerna liksom suddas ut. Däremot tror jag att om man är sjuk innan man lägger om kosten så gör man bäst i att hålla sig ifrån det där som gjorde en sjuk, typ pizza. Men dör av den gör man inte. Håll kvar nu, så lillen får en pappa som orkar alla "kast med litet barn", springa runt i lekland och jaga bollar!

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
4 timmar sedan, MariaF sade:

Bytte från hjärta till pokal, det är du värd! Väl kämpat! :)
Efter ett tag äter man bara, reglerna liksom suddas ut. Däremot tror jag att om man är sjuk innan man lägger om kosten så gör man bäst i att hålla sig ifrån det där som gjorde en sjuk, typ pizza. Men dör av den gör man inte. Håll kvar nu, så lillen får en pappa som orkar alla "kast med litet barn", springa runt i lekland och jaga bollar!

Nä då! Ibland när de inte finns mat hemma och orken tryter så blir de snabbmat. Vi är inte sjuka hemma eller nåt, ingen diabetes alls, men man får ju inte riskera att hamna i för många ”olater” ;). Idag på födelsedagen firade jag med en bakelse och två smörgåsar :). Icke lchf. Och det går bra idag, för det händer inte varje dag ;). Och jag har disciplin nog att inte gå till fiket imorgon också :).

• Gilla 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
6 timmar sedan, iAnna sade:

Intressant läsning om fläsk ... eller? 🤔

https://drjockers.com/dont-eat-pig-meat/

Jag skrev "en del sunda tankar"... ;) Den religösa delen var inte direkt det jag avsåg, den hade jag missat. Han skriver en del om ketogen kost och det var det jag intresserade mig för liksom rensa lymfan. Undrade egentligen mest om karln var trovärdig eftersom han föreslår vissa kosttillskott för lymfan mm. 

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
12 timmar sedan, iAnna sade:

Intressant läsning om fläsk ... eller? 🤔

https://drjockers.com/dont-eat-pig-meat/

Han tycks helt ha missat tapeworms anti-inflammatoriska egenskaper 🙂 

Har testats som behandling av celiaki 😐 http://www.iflscience.com/health-and-medicine/parasitic-worms-trialed-treatment-celiac-disease/ 

Det är kanske så man kan äta sig frisk... 😉

• Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu