Gå till innehåll

Recommended Posts

...och så gjorde min kära fru naturligt glutenfria våfflor till mig, och då lade jag ut foto på fb för att uppmuntra till fler glutenfria initiativ :D 

33780230221_efb4aa6104_z.jpg

• Gilla 3
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • Svar 1,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

God morgon! I helgen hade jag ett gäng tjejkompisar från ungdomens dagar hos mig i min sommarstuga. Vi har inte umgåtts på ca 30 år, bara stött på varandra ibland. Det var uppgjort att

Serotonin, denna underbara molekyl som jag haft så lite av hela mitt liv. Det fattas mig på vintern när det är mörkt. Det fattas mig när livet kör ihop sig. Jag lär mig allt mer om epigenitikens snipp

Godmorgen 😃 New kid on the block...... Oppdaget LCHF for noen år tilbake, først nå har jeg tørt å kaste meg inn i det. Dette er min 3.dag uten sukker eller noe form av sukkererstatning, sp

Posted Images

On 2017-04-03 at 13:34, RolleE sade:

Nej, men hur mycket är för mycket d.v.s. så det påverkar köttet i negativ riktning? Man ger bara spannmål/kraftfoder för ekonomins skull, inte kvalitén på köttet. Varför inte då välja ett bättre alternativ? Det säger inte heller något om användningen av antibiotika.

Vad är perfektion? När det är vad man bör förvänta sig eller ska man acceptera lite fel? Som exempel, det är socker och stärkelse i det mesta i butiken, är man perfektionist om man väljer bort det?

Vänligen?
Rolle på Österlen

Nämenaltså.. jag tror iallafall att du begriper sambanden.. iallafall om du tänker efter!

Djur som föds upp ekologiskt sker främst på gårdar där det inte är så lönsamt att odla grödor för avsalu/eventuellt på utmarker!

Iallafall så får man olika betalt per kilo på grund av uppfödningsmetod!

Oså får man betalt för kvalitet och per kilo!

Kvaliteten på köttet tror jag du är bekant med och bedöms på slakteriet!

Hur som helst det är fortfarande per kilo slaktvikt.. så även ekologiska uppfödare stödutfodrar inför slakt, men då med ekologiskt spannmål!

Finns de som är helt gräsbetade.. de får då distrubiera med egna kanaler/varumärken och tar då oxå lite extra per kilo.

Länk till inlägg
1 timme sedan, Xiro sade:

...och så gjorde min kära fru naturligt glutenfria våfflor till mig, och då lade jag ut foto på fb för att uppmuntra till fler glutenfria initiativ :D 

Recept har du lagt bland recepttrådarna, förmodar jag..? ;)

• Gilla 2
Länk till inlägg
27 minuter sedan, Zepp sade:

Mm.. våfflor är faktiskt inte såå himla goda!

Och Xiro skall ha Kabeljo/Bacahlau, Portvin och annat betydligt godare!

Den kommentaren värmde, du har så rätt i allt käre Zepp! :D

Men... OM det ska trugas o socialätas så ska det tamejtusan vara lchf och/eller paleo! Ni ska få uppdatering om gårdagskvällens afterwork lite senare...

• Gilla 4
Länk till inlägg
38 minuter sedan, MariaF sade:

Recept har du lagt bland recepttrådarna, förmodar jag..? ;)

Oops, bra du håller ordning på torpet! Frun brukar inte recept, men jag ska se om jag lyckas klura fram nåt ;)

• Gilla 4
Länk till inlägg

Varit på kurs med hunden. Kurstillfället slutade med teorigenomgång och fika i klubbstugan. Damerna läste på innehållsförteckningen till de inplastade kakorna och förfasade sig, inte över kaloriinnehållet, men över att kakorna innehöll palmolja. Man kan snart inte äta någonting, sa de.

• Gilla 5
Länk till inlägg

It's alive! *Pekar på sig själv*

Hoppas allt är bra med er. Jag kämpar vidare med mina universitetsstudier. Det kan inte vara normalt att lägga 60 timmar i veckan på studier. Jag är nog ovanligt trög. Skönt att det är roligt.

Men jag säger det igen: Det är tur att jag inte behöver äta så ofta! :lol:

• Gilla 5
Länk till inlägg
9 minuter sedan, Skymning sade:

It's alive! *Pekar på sig själv*

Hoppas allt är bra med er. Jag kämpar vidare med mina universitetsstudier. Det kan inte vara normalt att lägga 60 timmar i veckan på studier. Jag är nog ovanligt trög. Skönt att det är roligt.

Men jag säger det igen: Det är tur att jag inte behöver äta så ofta! :lol:

Bah.. 60 timmar är ingeting!

När jag läste på Chalmers så hade vi 40 timmar intensiva lektioner och ett par timmars läxor varje kväll!

Och helgerna gick åt till att repetera inför tentorna!

Oandrasidan så var vi alla vuxna.. och läste in fyra år på 2,5 år!

• Gilla 2
Länk till inlägg
7 timmar sedan, Petra183 sade:

Varit på kurs med hunden. Kurstillfället slutade med teorigenomgång och fika i klubbstugan. Damerna läste på innehållsförteckningen till de inplastade kakorna och förfasade sig, inte över kaloriinnehållet, men över att kakorna innehöll palmolja. Man kan snart inte äta någonting, sa de.

LOL, där fick jag ett gott skratt! :D

Påminner mig om när kollegorna på förra jobbet reflekterade över påskgodis samtidigt som de vräkte i sig - de förfasades över att det innehöll brosk. Ingen glädje över att äta hela djuret, och Sockret och allt annat skit reflekterade de inte över :D

Fastar nu inför provtagning imorgon bitti, sån där allmän koll inom företagshälsovården. Ska bli kul att höra vad de kommer fram till. 

• Gilla 4
Länk till inlägg
8 timmar sedan, Petra183 sade:

Eh...ja? Nu missförstår jag kanske dig men. Tyckte du det var konstigt att de inte ville ha palmolja? Många jobbar hårt nu för att förmå industrin att sluta använda palmolja pga miljön och för att konventionell palmolja inte är så hälsosam:

http://www.naturskyddsforeningen.se/palmolja?gclid=CjwKEAjw2qzHBRChloWxgoXDpyASJAB01Io0Et-20AcYUz9DS1vzaRdTRzXIasXZ52Z_vf2E2gZh6RoCCbLw_wcB

• Gilla 3
Länk till inlägg

Mm.. palmolja, kolhydrater, socker, snart får man knappt ta en kaka till kaffet?

Som regel så reagerar folk på senaste matlarmet!

Men vill fortfarande ha en kaka till kaffet!

Och som du vet, kaffe utan kakor är som kärlek utan kyssar!

Snart så får man väl baka alla sina kakor själv.. med smör?:huh:

• Gilla 6
Länk till inlägg

Godmorgon allihop!

Här är det konsulterna som kommer med påskgodis. Chefen är på semester, och manga andra också. Men godiset går åt (ja, jag tog ett par chokladbitar, I efterdyningen av förra helgens resa med avsteg; det tar ett tag att komma upp på banan igen).

Firas något här, så är det med tårta; ja förutom julgodis och påskgodis då... För ett tag sedan påpekade jag att det är tråkigt med tårta (tyckte jag faktiskt redan innan jag började med lchf) och fick förstås motfrågan: vad ska vi fira med då? Jag vet inte; jag har funderat på det I tio år. Så det blev allmän uppgift: kom med förslag. Svårt. Pizza, smörgåstårta och gemensam frukost är i samma härad som tårta, för mig. Morötter var väl inte helt allvarligt menat. Kramar och massage vet jag inte.

• Gilla 5
Länk till inlägg

God morgon! Igår åt vi krabba till middag.. på en vanlig måndag, men jag hade turen att hitta en fin på lokala affären till helt OK pris. En stor krabba blir mycket över när man bara är två personer så jag överraskade maken med frukost på sängen med krabbröra. Resten av krabbköttet med rödlök majonnäs creme fraich och persillade. Mycket uppskattat. Nu är skalen på kok tillsammans med skalen efter våra senaste räkmiddagar en lök och palsternacka. Det ska bli grund till några riktigt justa middagar med räksoppa. Det känns jättebra att kunna använda allt utan att slänga

• Gilla 7
Länk till inlägg
11 timmar sedan, Effie sade:

Godmorgon allihop!

Här är det konsulterna som kommer med påskgodis. Chefen är på semester, och manga andra också. Men godiset går åt (ja, jag tog ett par chokladbitar, I efterdyningen av förra helgens resa med avsteg; det tar ett tag att komma upp på banan igen).

Firas något här, så är det med tårta; ja förutom julgodis och påskgodis då... För ett tag sedan påpekade jag att det är tråkigt med tårta (tyckte jag faktiskt redan innan jag började med lchf) och fick förstås motfrågan: vad ska vi fira med då? Jag vet inte; jag har funderat på det I tio år. Så det blev allmän uppgift: kom med förslag. Svårt. Pizza, smörgåstårta och gemensam frukost är i samma härad som tårta, för mig. Morötter var väl inte helt allvarligt menat. Kramar och massage vet jag inte.

Precis samma erfarenhet av jobb fika/jobbfirande/chefen vill vara snäll! Alltid socker, vetemjöl, godis, tårta, och om man vill vara "nyttig" så beställer man smörgåstårta, pizza eller så blir det frukt. Om man själv lägger sig i och vill utveckla traditionerna med något som alla kan äta så kommer jag bara på nötter, ost, frukt och jag äter inget av det heller :).

En chef tidigare ville verkligen bredda utbudet och då blev det gurk och morotsstavar. Grejen är att jag slutat med mellanmål bara för sakens skull, så varför äta morötter klockan 14.30 bara för att det finns. Har insett att det är bättre att vara nöjd och glad över att de andra är glada för sin tårt och att jag är tillfreds med en slät kopp gott kaffe. :)

• Gilla 6
Länk till inlägg

På mitt förra jobb så körde vi ibland kallskuret/tapas, typ serrano-skinka, kalkon, goda korvar som salami/ölkorv, ostar, oliver och lite grönsaker och något goda dip-såser som snacks olika tillställningar, delvis på begäran av mig och en annan anställd som visserligen inte var LCHF'are men väl synnerligen sockerskeptisk.

Tyvärr så var det inte alltid som fick så bra mat serverad - det var minst lika ofta kakor/godis.

• Gilla 5
Länk till inlägg

Gokväll! 

Jag kom ihåg att fasta över natten och morgonen, så det blev provtagning på företagshälsan imorse. Hoppas på svar på torsdag, är ju nyfiken såhär snart 3 år in på lchf. Blodtrycket fick jag iallafall reda på, 115/80 - perfekt enligt sköterskan. Extra kul och intressant med tanke på att jag är rejält generös med saltet och börjar varje morgon med ett stort glas vatten med lite oraffinerat havssalt samt en matsked ofiltrerad äppelcidervinäger :D Dessutom drack jag ett extra glas mineralvatten denna morgon med stor mängd naturliga salter. Jag stressade i rusningstrafiken Malmö-Lund. Trots allt detta var blodtrycket perfekt... Sköterskan var mycket sympatisk och förklarade snabbt alla hälsovärden som kommer att analyseras ur blodet och urinen. När hon pekade på triglycerider, HDL och LDL sa hon snabbt och vant "triglycerider, gott och ont kolesterol" varpå jag fick associationer till en präst som läser trosbekännelsen för tiotusende gången :D (Inget ont om präster och religion, och inget ont om den trevliga sköterskan, men en reflektion över medicinbranschen och våra okritiska myndigheter med sin fasad av eminensevidens.)

• Gilla 5
Länk till inlägg

Kom till fikabordet...ett gigantiskt påskägg, med godis och några vindruvor. Och ett kort "med förhoppning om en glad och nyttig påsk!"

Skratta? Gråta? Eller fundera på hur de tänkt? Om de tänkt?

• Gilla 6
Länk till inlägg

För många år sen var det en konsultfirma som bestämde sig för att inte komma med julgodis, så de kom med en inbjudan att dyka med dykarklubben i det kommunala badhuset istället. Bästa godiset nånsin! Och då åt jag inte ens LCHF! ?

• Gilla 6
Länk till inlägg

Sitter och tittar på morgonsolen och underbara blommor i södra Kalifornien och tänker på hur skärpet trots stillasittande i 2dygn (bilresa till flyg+flyg) behöver ett hål till. Inser att jag inte behöver fixa verktyg till det... Här ska moffas jordgubbar och sånt! Och färska avocado! Och sen får jag väl köpa gummiband istället! :D

• Gilla 3
Länk till inlägg
23 timmar sedan, Angelico sade:

Precis samma erfarenhet av jobb fika/jobbfirande/chefen vill vara snäll! Alltid socker, vetemjöl, godis, tårta, och om man vill vara "nyttig" så beställer man smörgåstårta, pizza eller så blir det frukt. Om man själv lägger sig i och vill utveckla traditionerna med något som alla kan äta så kommer jag bara på nötter, ost, frukt och jag äter inget av det heller :).

En chef tidigare ville verkligen bredda utbudet och då blev det gurk och morotsstavar. Grejen är att jag slutat med mellanmål bara för sakens skull, så varför äta morötter klockan 14.30 bara för att det finns. Har insett att det är bättre att vara nöjd och glad över att de andra är glada för sin tårt och att jag är tillfreds med en slät kopp gott kaffe. :)

Jisses.. just min inställning!

Senast i går så fick jag en påskäggsmuta.. och den gav jag till chefen.. för själva sakens skull, nämligen om någon skall mutas så är det VD.. rätt skall vara rätt!:D

Med motivationen att om jag tar hem den så äter jag upp den eller i värsta fall min mor.. och så illa vill jag inte henne.. hon är ju gammal och skör!;)

Och chefen har fru och barn därhemma, det kanske kan bli minst en halv äktenskaplig poäng om man släpar hem ett påskägg och därmed bidrar till dels familjens försörjning, dels till traditionerna och påskstämningen? :wacko:

Och för min sköra åldriga mor så har jag något mycket bättre att erbjuda i Påsk.. nämligen D3 via solen, Köfte och annan Turkisk mat iomed att vi kommer att åka till Side under påsk!:)

Win-win för henne och mig.. utan f*cking påskägg med godis!

• Gilla 6
Länk till inlägg
5 timmar sedan, MariaF sade:

För många år sen var det en konsultfirma som bestämde sig för att inte komma med julgodis, så de kom med en inbjudan att dyka med dykarklubben i det kommunala badhuset istället. Bästa godiset nånsin! Och då åt jag inte ens LCHF! ?

Hu! Då hade jag bivit lite kallsvettig om jag hade behövt välja mellan socker och att dyka! :) Hade troligen fått trycka i mig socker då, fegis som jag är.

• Gilla 5
Länk till inlägg

Sen så.. nu när jag funderat på det hela en stund.. vad är ett påskägg med godis för j*vla muta!

Vill man muta folk så får man väl för f*n hänga med i kostdebatten först o främst?

Menna, socker och säkert palmolja oxå.. det är ju på snudd terroriststämplat?

Vart tog renkorvarna och laxsidorna vägen?

Ur led är tiden!

• Gilla 5
Länk till inlägg

God kväll! Just nu är jag och hälsar på en kompis där de båda jobbar inom sjukvården i USA, han är akutläkare och hon är Doctor of pharmacy på neonatalen på ett annat sjukhus. Båda är väldigt hälsomedvetna förstås och det är uppenbart hur olika skolor vi valt att följa och det senaste nu är att de ska bli vegetarianer. Eller ja, han har slutat med rött kött sedan länge och hon kämpar med att göra det. I hennes fall är det av etiska skäl, de är inte snälla mot kossorna och hon tycker alternativet är för dyrt. På sikt räknar hon med att även kycklingen måste gå, kvar blir fisken. Han äter inte smör för det är inte bra för honom i hans ålder (50+) och kolesterol. Sluta med bröd finns inte på hälsokartan. Det finns dock en otrolig tolerans från dem båda att var och en måste göra sina egna val och det känns så skönt att vi trots våra olika syn på saken inte tjafsar om det. För vi vill ju samma sak, må bra så länge som möjligt i livet. :wub:

• Gilla 6
Länk till inlägg

Vi får helt enkelt acceptera det faktum att det är vi som är udda!

Och att de flesta faktiskt tycker att det är trevligt med gratis billig skit! :(

Och som man säger, det är tanken som räknas.. fast jag greppar lixom inte hur de tänker?

Såå.. slutsatsen är att det är jag som är knepig!

Och min ambition är att vara fortsatt knepig så länge jag själv kan styra vad jag stoppar i min mun.

• Gilla 7
Länk till inlägg

Min erfarenhet att jag har mildare kroppsdofter när jag äter enl LCHF och helt undviker socker, gluten och minimalt med mjölk. Behöver knappt någon deo alls numera. Alla petroliumproduker är utfasade, om jag blir torr på läpparna så blir det ringblomssalva och MSM hudkräm på händerna. - Har nyss beställt Aleppo-tvål m. lagerbladsolja, ska fungera som schampoo och som duschtvål - vi får se vad jag kommer att tycka om den.

• Gilla 4
Länk till inlägg
On 2017-04-13 at 23:48, kickilotta sade:

Min erfarenhet att jag har mildare kroppsdofter när jag äter enl LCHF och helt undviker socker, gluten och minimalt med mjölk. Behöver knappt någon deo alls numera. Alla petroliumproduker är utfasade, om jag blir torr på läpparna så blir det ringblomssalva och MSM hudkräm på händerna. - Har nyss beställt Aleppo-tvål m. lagerbladsolja, ska fungera som schampoo och som duschtvål - vi får se vad jag kommer att tycka om den.

Strikt LCHF minskar helt klart behovet av petroliumprodukter. Jag använder sedan flera år tillbaka ingen duschcreme, hårschampo eller tvål. Jag använder YES diskmedel, Grumme grönsåpa och kulörtvättmedel. För in och utvändig kroppsrengöring använder jag Bikarbonat. Bikarbonat kan användas för vittvätt samt övrig hushållsrengöring.

Länk till inlägg

Gla' Påsk kära forumvänner!

Igår skämde min fru bort oss med bl a ugnsstekt ekologisk fransyska, ramslökspesto och kladdkaka à la lchf - otroligt gott! Och det snöade på kvällen, men nu är solen tillbaka :D

Har testat ankfett i äggröra, mycket gott. Ger smak och doft som associerar till minnen från min kära farmors matlagning i Portugal. Frid med henne. 

• Gilla 3
Länk till inlägg

Btw kan jag inte låta bli att tycka provtagningen på företagshälsan var väl bristfällig. Inte ens HbA1c och leverprov? Inte natrium o kalium? Och vad ska man med vanlig sänka när man känner sig kärnfrisk - bättre om man då tar högkänslig sänka antar jag. 

Och vad ska man med kolesterolproverna utöver triglycerider? Jag har ju redan kolesterolvärden sedan tidigare, och vet därför att jag inte har FH. Bättre med arteriografi, test mot läckande tarm, test av magsyra, ImuPro, samt den där smarta blodsockeranalysen med diagram som jag inte minns namnet på nu - det hade varit en företagshälsovård värd pengarna. Istället betalar företaget för rätt ytlig falsk trygghet...

• Gilla 7
Länk till inlägg

Stannade hemma när övriga familjen åkte på släktkalas för att ha lite lugn och ro att studera. Jag är mycket lättlärd och har idag blivit en expert på att prokrastinera. Jag har förberett middagen, rensat ut för stora kläder, kollat facebook (som jag sällan gör), kollat in veganifokus för första gången i mitt liv (vilket var en pinsam upplevelse, då den enda andra köttätaren där verkade försöka övertyga sig själv om det moraliskt riktiga i att utnyttja djur...)

Och nu är jag här! Hoppas ni har en bra påsk med mycket god mat. :)

• Gilla 5
Länk till inlägg
1 timme sedan, Skymning sade:

Stannade hemma när övriga familjen åkte på släktkalas för att ha lite lugn och ro att studera. Jag är mycket lättlärd och har idag blivit en expert på att prokrastinera. Jag har förberett middagen, rensat ut för stora kläder, kollat facebook (som jag sällan gör), kollat in veganifokus för första gången i mitt liv (vilket var en pinsam upplevelse, då den enda andra köttätaren där verkade försöka övertyga sig själv om det moraliskt riktiga i att utnyttja djur...)

Och nu är jag här! Hoppas ni har en bra påsk med mycket god mat. :)

Rensa ut för stora kläder låter som en förbaskat trevlig sysselsättning. Det hoppas jag kunna ägna mig åt inom en inte alltför avlägsen framtid. God fortsättning!

• Gilla 3
Länk till inlägg

God morgon! Äntligen (!?) sista dagen på ledigheten :P imorgon sitter jag åter i skolbänken och försöker mig på att lära mig allt inför kommande YKB-prov. Gillar verkligen att vara studerande igen (även om det bara är för en kort stund- eller kanske just därför....)

Kall morgon här -6 grader och krispigt i luften! Sen denna kyla kom har jag haft jättesvårt att motivera mig till att ge mig ut och röra på mig, får ta nya tag när det kommer lite äkta vårvärme!

Skön måndag på er!

• Gilla 6
Länk till inlägg
23 timmar sedan, iAnna sade:

Första dagen på nya jobbet ...

Ja, inte så märkvärdigt. Det är ju en konkurrent, så ... same same but different. Fm-fika, lunch, em-fika - 'ta gärna lite bulle'.

Jag hade fått med mig en grädde med lite äldre datum, så den hade skummat sig och jag fick en fettjock klump av grädden i mitt kaffe. :P Så misstänker att det blir blaskig grädde i slutet av veckan. :mellow:

• Gilla 5
Länk till inlägg

God morgon! Eller god kväll. Inte lätt att veta vad man ska skriva när man är på resa. Sitter nu på ett hotell i Las Vegas och dricker rödvin och uppdaterar resestatusen på Facebook och njuter av utsikten med alla lampor överallt. Bergen i fjärran syns bara på dagen. Har noterat att grädden i morgonteet (ekologisk) smakar väldigt annorlunda än hemma. Den har också en tjockare konsistens. Funderar filosofiskt (kan det vara rödvinet, tro?;)) hur olika gräs/kraftfoder påverkar smak och konsistens? Eller om det är att grädden är heldöd (bäst före-datum ligger 6v fram i tiden) som gör det? Nu är det snart kvällen och i morgon blir det lite träningssim i poolen och en tur till löpbandet (The Strip har så många rödljus att det är jobbigt att försöka springa där) innan mer promenader. På torsdag blir det vandring i Red Rock Canyon är det tänkt innan vi styr söderut till La Jolla och halvmaran på söndag.

• Gilla 6
Länk till inlägg

Las Vegas...det är ett absurt ställe. Var där sommaren 2015. Tänkte inte ens tanken att springa - vi orkade inte ens gå in till centrum I värmen (vi bodde på Stratosphere, lite utanför central centrum). Tur det fanns buss.

Gå in någonstans; uppleva en skymning I Paris...men det är inte restaurangbord; det är spelbord... Vi spelade inte bort en cent för vi förstod oss inte på det :-)

• Gilla 5
Länk till inlägg
8 timmar sedan, Effie sade:

Las Vegas...det är ett absurt ställe. Var där sommaren 2015. Tänkte inte ens tanken att springa - vi orkade inte ens gå in till centrum I värmen (vi bodde på Stratosphere, lite utanför central centrum). Tur det fanns buss.

Gå in någonstans; uppleva en skymning I Paris...men det är inte restaurangbord; det är spelbord... Vi spelade inte bort en cent för vi förstod oss inte på det :-)

Det är nog 5e gången vi är här och vi har börjat upptäcka staden utanför strippen liksom öknen runtomkring. Maken fyllde 50 häromdagen och fick välja vart vi skulle åka. Ingen av oss spelar men det är mycket att titta på, även för barnen. Vi bor nästa steg ner från Stratosphere, Hilton Grand Vacations, med självhushåll (som sagt, barnen är med...) och ganska stora pooler, skönt i värmen.
Det mest absurda, och beklämmande, tycker jag är slöseriet av vatten mitt i Mojaveöknen... :unsure: Även om jag alltid varit intresserad av Moder Jords väl och ve, så har det blivit tydligare med åldern. Staden med sina kransområden har ungefär lika många invånare som stor-Stockholm och så alla besökare på det?! 

• Gilla 3
Länk till inlägg
11 timmar sedan, MariaF sade:

God morgon! Eller god kväll. Inte lätt att veta vad man ska skriva när man är på resa. Sitter nu på ett hotell i Las Vegas ...

Passa på att gå pågen föreställning med Cirque du Soleil. Storartat (som allt i USA) och oförglömligt!

• Gilla 4
Länk till inlägg
13 timmar sedan, iAnna sade:

Passa på att gå pågen föreställning med Cirque du Soleil. Storartat (som allt i USA) och oförglömligt!

Jo, de är fantastiska! Men jag har snarare funderat på "Menopause, The Musical"... :)

• Gilla 2
Länk till inlägg

Själv älskar jag casinona... Spelade mycket poker förr... Även om jag kan tycka det är surrealistiskt att det sitter "tanter" i lila hår kl 10.00 på morgon och har abonnerat hela Black jack bord och de sitter och spelar på i princip hela bordet själva med 10000 dollar marker och man konstaterar efter att ha stått där och räknat att de förlorat ca 100 000 dollar på under 10 minuter. sedan kommer man tillbaka 3 timmar senare och de sitter fortfarande kvar och förlorar lika mycket då...

• Gilla 4
Länk till inlägg
  • Peter B changed the title to Godmorgontråd!