Annamaria

Godmorgontråd?

Recommended Posts

@MariaF Det sägs att byta jobb, dödsfall av närstående och skilsmässa är de tre jobbigaste sakerna i livet...  Men det kommer du fixa galant.  Maf träningen är inte bara bra som fysträning utan även jäkligt bra för stresshantering och det kör du ju redan. Sedan tolkar jag det som att du valt det då du inte trivts där du är och då är det ju ändå i huvudsak något positivt så Stort Grattis och lycka till från mig!

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Själv tycker jag jobbyte oftast är toppen. Mitt senaste, i januari, var fantastiskt skönt. Grattis och lycka till på det nya MariaF! 

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för pepp! Jo, det är självvalt men jag sökte inte just detta jobb... De hittade mig. Som det kan bli...?! :) Tycker bara det är synd att jag var mottaglig för förslag för jag gillar produkttypen jag jobbar med.

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vet inte riktigt vad ni tar upp i denna tråden (orkade inte läsa allt) ? men jag vill också vara med, så godmorgon på er klockan 13:41

• Gilla 5
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, Karro K sade:

Vet inte riktigt vad ni tar upp i denna tråden (orkade inte läsa allt) ? men jag vill också vara med, så godmorgon på er klockan 13:41

I den här tråden tar vi upp allt! Från underkläder (eller ja, har vi det? :blink:) till treo och kallduschar! :D Välkommen in i trivseltråden!

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Idag planerade jag en löptur på 21km för att känna hur det känns inför halvmaran i Stockholm, 9/9. Efter 4-5km började höften kännas av, inte direkt ont men den kändes och jag blev orolig att om jag springer sönder den igen kanske jag inte kan springa i Sthm så jag bestämde mig för att korta in rundan. Så ruskigt mycket kortare blev den inte, jag hade bara 10 eller 17km att välja på så det blev 17, men mentalt kändes det bra att göra så. Hur som helst, när man springer lite längre hinner man tänka en hel del. Idag tänkte jag på hur min ätstörning ställer till det för mig mellan varven, framför allt när en mängd känslor är i rörelse men egentligen varje dag eftersom jag vill gå en raid i kylskåpet för att "tömma" dagen. Som barn blev jag arg när jag kom hem från skolan, som vuxen har jag gått det där varvet i kylskåpet vare sig jag varit hungrig eller ej. Min ätstörning tar sig uttrycket att jag vill äta jämt. Inte "3 mål+2mellanmål" utan "hela tiden". Gärna på stående fot. Mumsande på nåt. Nötter, kött, sallad... Oväsentligt vad, egentligen. Ibland skriker magen NEJ men munnen mumsar ändå. Detta har gjort att jag under dåliga perioder gått upp i vikt och under bra perioder gått ner. Numera mumsar jag oftast LCHF-vänligt och håller vikten men mumsande är det ändå. När jag sprang där funderade jag på hur jag ska komma dit att jag faktiskt sitter och äter mat, helst varm eftersom det är mer mättande, vid bordet? Jag lyckas oftast genom att ha färdiglagat i kylen, en metod för att hantera det, helt enkelt, men ibland tar jag genvägen att stå och äta en köttskiva, en morot eller nåt ägg eller vad som faller i smaken just då. Jag har förstås testat periodisk fasta men jag blir besatt av mat på samma sätt som på Viktväktartiden (detoxfasta däremot funkade, det gjorde mig lugn) och jag har inte lust gå i terapi de närmaste 10 åren eller så (jag har tidigare gått en del workshops i personlig utveckling) .
När jag kom hem och fick tråcklat mig igenom min flexibilitetsträning så funderade jag på om vi har nån ätstörningstråd i forumet. Tänkte att jag kunde få lite tips på hur jag ska hantera det. Då upptäcker jag att mååånga trådar tar upp problematiken och att även jag (!) har kommit med kloka inlägg... Vart har de insikterna tagit vägen? :blink: Nu ska jag bara byta sängkläder så ska jag ägna kvällen åt allas kloka ord som finns i både gamla och nyare trådar. Jag är bra less på sockertroll, evigt ätande och metoder! Trevlig söndagskväll!

• Gilla 6
  • Tack! 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
10 minuter sedan, MariaF sade:

så funderade jag på om vi har nån ätstörningstråd i forumet. Tänkte att jag kunde få lite tips på hur jag ska hantera det. Då upptäcker jag att mååånga trådar tar upp problematiken och att även jag (!) har kommit med kloka inlägg... Vart har de insikterna tagit vägen? :blink: Nu ska jag bara byta sängkläder så ska jag ägna kvällen åt allas kloka ord som finns i både gamla och nyare trådar. Jag är bra less på sockertroll, evigt ätande och metoder! Trevlig söndagskväll!

Vore intressant att få alla kloka tankar samlade. Fast ätstörning kan vara så mycket, från anorexi till mitt stressätande till...? Men kanske kommer vi fram till något vettigt, när vi tar till lite olika perspektiv. Bollplank är bra.

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
12 minuter sedan, MariaF sade:

Igår hade min kräsna 8-åring och jag följande konversation:
-"Mamma, har vi nåt äpple eller nåt?"
-"Ja, jag kan gå ut och plocka ett från trädet åt dig!"
-"Vill du att jag ska DÖ, eller..?!
Inte alla uppskattar ekologiskt och närodlat... :D

Grejen är att du skulle erbjudit något "eller nått"!

För om det är som så att ni har äppleträd så kunde han bara gått ut och plockat ett själv!

• Gilla 3
  • Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Godkväll! Hade tänkt göra lite grejor ute ikväll (tränade igår så vila från det idag) men det vräker ner hagel på 0,5-1cm i diameter och bara nån kilometer bort åskar det rejält. Och det kryper närmare... Vi ser och hör en del men enligt lightningmaps.org är det ännu värre ut mot västkusten och ner mot Göteborg. Jag älskar åska! Mina stackars barn tvingas stå på verandan och beundra showen! :D
Nu är det fredagkväll och jag har fixat mig en grogg så innan jag somnar vill jag passa på att önska trevlig helg! (Jag är ellsehåeffare, jag tål inte så mycket... Eller ja, det gjorde jag inte tidigare heller men det blev ju liksom inte bättre, om man säger så... :P)

• Gilla 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Godmorgon

Har återhämtningsvecka så kör bara min kampsport denna vecka... så kliar i hela kroppen att få träna men vet ju hur viktig vilan är.  Ni får alla ha en fantastisk helg!

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har varit och köpt på mig nötfärs till extrapris. Det blir flera portionsbiffar i frysen att bara plocka fram och steka. Snabbmat a'la LCHF. :lol:

Ha en bra lördag!

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Roligt att höra Drakulla ? Hoppas min syrra också hittar en hög med lchf-tidningar - mina ord har ingen framgång ?

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Godmorgon!

Då var äntligen återhämtningsveckan slut så har börjat morgonen med 30 minuter cykling och sedan sprungit 1 mil. 

Ha en fantastisk vecka!

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Godmorgon!

Måste ju berätta att igår skördade jag (och åt upp) årets sista jordgubbe. Bifogar bildbevis. :)

Den smakade mycket bra. Enstaka hallon finns nog kvar ytterligare några dagar. Och eventuellt några smultron.

IMG_1357.jpg

• Gilla 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
16 hours ago, Stefan S said:

Inte riktigt godmorgon, men i morse vägde jag in mig på 99.4, dvs under 100 ?

Grattis! :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg