Annamaria

Godmorgontråd?

Recommended Posts

Tvättat fönster och njutit frukost på balkongen: grönkålssmoothie, gubbröra och kaffe. Grannarna är tyst och lugna - jag njuter av friden. En semestervecka kvar.

Ha en skön söndag!

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag med🤔

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

God kväll! 😉

Jag har också undrat.. vi får hoppas att han skriver något igen. :)

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
9 minuter sedan, Zepp sade:

så föregås domedagen av Fimbul som sen leder till Ragnarök!

Ja men det HAR varit kallt och jäkligt tills nu... Och det är naturkatastrofer i Europa, först +45*C och nu skyfall och hagel. Och Oden*, som jag besökte idag, är rätt nedgången och sliten.... Så, då måste ju domedagen vara nära! :P

*Oden är ett affärshus/galleria.

• Gilla 3
  • Haha 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Satte klockan på ringning tidigt i morse för att komma ut i skogen innan hettan slog till. Sååå mycket kantareller! Ut och plocka!

• Gilla 4
  • Tack! 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
On 2019-07-29 at 21:11, SGK sade:

Åh, tack snälla Maria. Tyckte det var dags att uppdatera, den gamla var minst 5 år. Känns lite oärligt att använda gamla bilder 😊

Men den nya är dagsfärsk 😀

5 år yngre!✨

• Gilla 4
  • Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
47 minuter sedan, MariaF sade:

Som vanligt blir jag påverkad bara av att lukta i glaset...

Instämmer... Går till grannen (kusin med fru) och lånar duschen ibland nu när jag lever campingliv. I går bjöd de på ett glas rött och lite surr och ett halvt glas till... Tur det inte var så långt att gå hem...

Synd, vin är ju gott! Men jag tycker verkligen inte om att vara berusad... 

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
17 timmar sedan, MariaF sade:

Som vanligt blir jag påverkad bara av att lukta i glaset...

Ja, som lchf-are tål man ingenting. Två glas, och man ska ha krypavstånd hem. Det blir inte mycket vin drucket på ett år, särskilt som jag bor med en godtemplare. Jag kan tänka mig att ta ett glas vin på egen hand; whisky och konjak också för den delen. Men jag kommer sällan på tanken. Även om jag också tycker vin är gott.

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, Effie sade:

Ja, som lchf-are tål man ingenting.

Jag tålde inte alkohol innan LCHF heller... Och inte blev det bättre..! :unsure: Fast det är nog tur, annars skulle leverstackaren säkert få slita mycket oftare, nu blir det sällan. 

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ägnat kvällen åt SVTs dokumentär "De första svenskarna" (play). Jätteintressant! De konstaterar att för ca 6000år sedan dyker det upp en ny invandringsvåg med ett folk som härstammar från dagens Turkiet. De har med sig jordbruket. Vad man kan se från den här tiden är att deras hälsa varit sämre än jägarfolken som befolkat området tidigare, bl a tandhälsan. Extra kul att en kille jag jobbade ihop med ifjol varit med och filmat på sin fritid. :)

• Gilla 6
  • Tack! 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det blev 4,5 timmes lunkande i svampskogen idag. Så tyst och rogivande! Fick se en gärdsmyg, det är inte ofta. Kom hem med kantareller, karl-johan, några mandelkremlor och, lite otippat: en halv liter blåbär. Det blev pytt på lök, pumpa och mandelkremlor i eftermiddagssolen på balkongen. Mmm!

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

”Återställningslunch” efter en veckas semester med för lite för mycket glass och efterrätt...

F3DF2C0B-C956-4F21-B663-52A01DA9F5B4.jpeg

• Gilla 3
  • Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg