Effie Posted January 14, 2017 Share Posted January 14, 2017 Godmorgon! Frukosten äten. Försöker planera för resten av dagen (sex timmar squaredans). Mackor och kakor (och jag är en udda fågel som, oftast, hoppar över det). Får ha med lite matsäck för säkerhets skull. Hur långt går man egentligen på en sådan dag, tro? Kan jag räkna det som den femkilometerspromenad jag tänker ta varje vecka det här året? Får väl sätta på stegräknare... Kul är det i vilket fall. Får se hur länge huvudet hänger med idag. Iofs inte mina högsta dansnivåer idag, men det kan vara klurigt nog. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xiro Posted January 14, 2017 Share Posted January 14, 2017 Idag inleddes med kokkaffe hemma som vanligt numera, och jag passade på att ta några bilder till er. Förvärmning: En rågad matsked per en och en halv deciliter, typ: Koka upp så att kaffet vänder sig och låt koka lätt i en minut: Rör om och låt dra i 6 minuter: Igår blev det kokkaffe på snö och lite bäckvatten (för att säkra mot överhettning av kärlet): Ps. Tänk om friluftsliv vore en medicin... http://staffansandberg.se/friluftsliv-i-fass/ 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petra183 Posted January 15, 2017 Share Posted January 15, 2017 Hamnade framför något matlagningsprogram på TV igår. Kändiskocken skulle fritera glass. Glass lades i en kall pannkaka tillsammans med jordgubbssylt. Innan friteringen dubbelpanerades pannkakspaketet. Friterad glass verkar onekligen vara en maträtt som har det mesta då den innehåller fett, spannmål och socker i mängder. Skönt att SVT tänker på folkhälsan. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skymning Posted January 15, 2017 Share Posted January 15, 2017 God Morgon! Eh... det får räcka för nu. Jag har inte riktigt vaknat än. Det blev sent igår... 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DRAKULLA Posted January 15, 2017 Share Posted January 15, 2017 Vaknade till doften av fläsklägg. Fyllde slowcookern i går med 3st. fläsklägg. Den har stått på hela natten. Det blir benbuljong och kött såklart men jag har även gjort en sylta av en hel del "slams och trams" från grytan som jag inte ville slänga. Svålen går bort. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EVS Posted January 15, 2017 Share Posted January 15, 2017 Godmorgon! Vaknade klockan 06:15, av att tonårsdottern var i köket och rev morötter och äpple till frukost. Hon som igår "morse" inte gick att få liv i förrän framåt ett... Nåväl, mådde inte så bra, hade ont i både magen och huvudet, så jag la mig igen och somnade om. Stigit upp först nu, har lite huvudvärk fortfarande, men mår betydligt bättre än i morse. Ska fixa någon "frunch" till mig själv och övriga familjen, försöka väcka sonen... Det senare kräver nog kaffe! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xiro Posted January 15, 2017 Share Posted January 15, 2017 God morgon... ähum middag! Denna solstrålande morgon inleddes med klädtvätt, kokkaffe och skumning av en artikel om ketos. Fortfarande lite upprymd över att SVT2 igår sände ett program som bl a tog upp Paleo, ketos, och rå animalisk paleo! (Tydligen repris från 8/1.) Brunch blev oxsvanssoppa med bitar av lammstek ackompanjerad av Acoustic classics på Spotify (nostalgi från en tid jag inte ens var född!): Ps. Mina gilla verkar vara slut för idag, så häng inte läpp! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post MariaF Posted January 15, 2017 Popular Post Share Posted January 15, 2017 God eftermiddag! Orkade inte skriva tidigare - helt slut efter att ha försökt fånga bytet till middagen. Ni vet, back to nature, och allt det där. Tyvärr sket det sig så ikväll blir det periodiska fasta till middag... 14 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xiro Posted January 15, 2017 Share Posted January 15, 2017 Amen Maria... bara att smyga upp på kullen med dina spjut juh! Aja, periodisk fasta är inte fy skam heller... 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted January 15, 2017 Share Posted January 15, 2017 Amen Maria... bara att smyga upp på kullen med dina spjut juh! Aja, periodisk fasta är inte fy skam heller... Jag försökte ju!! Tror problemet är att jag inte har jägarexamen; där får man lära sig avståndsbedömning... Du vet, innan jag fått på armborstet (jo, kände mig lite sportig idag) så hade de ju nästan hunnit upp för backen och det höll på att bli granne till middag istället... 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post stoscha Posted January 16, 2017 Popular Post Share Posted January 16, 2017 God morgon alla glada. Nu har jag gjort nåt jag aldrig gjort förut. Fastat 33 timmar. Jag ska hänga på låset och ta blodprov och sen ska jag njuta av kokta ägg med massor av Bregott med havssalt. Just nu är jag inte speciellt hungrig. Det var värst igår kväll så det blev tidig sänggång... Och vaknade därför himla tidigt också så tvättmaskinen är på gång och äggen färdigkokta i ett uppstädat kök 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jennica.Rocks Posted January 16, 2017 Share Posted January 16, 2017 Kanske ska prova det där med periodisk fasta den här veckan.. efter onsdag.. då jag ska mäta hur mycket fett jag har i kroppen, samt min fysiska ålder.. Vet inte om jag pallar att styrketräna och fasta samtidigt.. Ha en fin dag alla ni underbara människor som har älgar som springer runt i området.. tittar på friterad glass utan genast vilja prova att göra det själv.. (jag funderar på om det finns ett LCHF alternativ.. jag menar.. glass kan jag ju göra själv, pannkakor finns och fritös är ju typ LCHF?) 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted January 16, 2017 Share Posted January 16, 2017 Tjoho...jag har fastnat i förstöra ketostråden. ;-) 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted January 16, 2017 Share Posted January 16, 2017 Tjoho...jag har fastnat i förstöra ketostråden. ;-) Hur ska vi då göra för att få loss dig? 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted January 16, 2017 Share Posted January 16, 2017 Det känns som jag kan trassla mig loss närsomhelst nu... 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xiro Posted January 16, 2017 Share Posted January 16, 2017 Imorse kom jag en timme försent till mitt nya jobb... den sträckan brukar ta en kvart men totalt trafikkaos p g a av många bilar i krock gjorde att det tog 1.5 timmar... jag var fast på motorvägen! Nåväl, i övrigt en god morgon och bra dag: - Testade att avsluta morgonduschen med iskallt vatten samtidigt som jag körde ismannens andningsprocedur (i a f det jag tror mig lyckats tolka ur en video). Det verkar funka för det iskalla vattnet kändes knappt obehagligt alls, stor skillnad. Har testat några gånger i olika sammanhang. - Restaurangen på nya jobbet har salladsbuffé (inte jättestor men helt ok) för 20 kr! Och miljön är enormt fin och ljus med imponerande maffigt glastak och väggar av björkpanel. - Trevligt gäng nya kollegor och enkel organisation, och go humor! Ps. Peter B, det där tror jag inte på - jag ska bara... 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted January 17, 2017 Share Posted January 17, 2017 God morgon! Sitter och funderar på att sjukskriva mig. Lille sonen har blivit sjuk och hållit oss andra vakna i natt och jag inser att han nog delat med sig av en och annan baskelusk för jag har känningar i luftvägarna. Jag som är i princip immun mot allt sånt..?! Grunnar också på sonens halsmandlar; Han gjorde en operation där de hyvlade bort en större mängd tonsillvävnad. Nu är den ena riktigt stor igen om än inte riktigt illa som innan operationen. Kan man reklamera landstingets ingrepp..? Om den inte krymper innan året gått borde den väl falla under garantin..? Eller är det flera års väntetid igen..? (Jo, viss ironi i detta...) - Testade att avsluta morgonduschen med iskallt vatten samtidigt som jag körde ismannens andningsprocedur (i a f det jag tror mig lyckats tolka ur en video). Det verkar funka för det iskalla vattnet kändes knappt obehagligt alls, stor skillnad. Har testat några gånger i olika sammanhang. Aha, det är nog samma fenomen som när man andas för att lindra sammandragningarnas smärta när man föder barn... Vad skönt, det har jag redan testat! Ja, inte att duscha iskallt men att låta andningen minska obehaget, så då slipper jag. Jag vet ju redan att det funkar. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xiro Posted January 17, 2017 Share Posted January 17, 2017 God morgon, uppe med tuppen! Testade nyss styrka med ismannens andningsteknik - klarade fler chins än vanligt! Önskar familjen MariaF god påkryning 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamtlandstjej Posted January 17, 2017 Share Posted January 17, 2017 En kompis dotter fick den modellen av operation utförd på sina halsmandlar när hon var knappt ett år, de var de så stora att hon fick andningsuppehåll när hon låg på rygg... De växte tillbaka båda två, trots att det inte skulle vara möjligt så när hon var knappt två år opererade de bort dem "riktigt", men även då först när det var så besvärligt för henne att hon nästan inte kunde andas... Olika "rekord" i den familjen (åtminstone på det sjukhuset). Hon var den yngste de opererat bort dem på, pappan hade haft de största de någonsin opererat bort... 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skymning Posted January 17, 2017 Share Posted January 17, 2017 God Morgon! Igår blev det ofrivillig fasta.Jag hade tänkt gå hem på lunchen men helt plötsligt blev det för tight och det fanns inte tid. Som det kan bli... Idag blir det tid i varje fall, för har ingenting i kalendern efter 12, så då hinner jag hem och äta. Hoppas ni får en bra dag! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted January 17, 2017 Share Posted January 17, 2017 Morrn, är på T-banan och trängs som vanligt såhär dags 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jennica.Rocks Posted January 17, 2017 Share Posted January 17, 2017 Godmorgon.. det är halt ute på vägarna.. vilket den unge herren i bilen framför som "kanske?" precis fått sitt körkort märkte.. han såg lite skärrad ut när han stod uppe i rondellen, men det verkade ha gått bra i alla fall.. Körde också ofrivillig.. eller oavsiktlig fasta i går.. tänkte att jag kanske ska fortsätta idag.. bara för sakens skull 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kickilotta Posted January 17, 2017 Share Posted January 17, 2017 Fd maken som var skogskarl och surjämte var alltid jättenoga att kaffet bara fick koka upp så "det vände sej". Har för mej vi använde Gevalia. Jag drack bara te eftersom kokkaffe inte passade min mage. Idag kan jag dricka gott kokkaffe men vi maler hela bönor och har bistrokanna... Inte direkt för skogsbruk alltså. Vi använder Zoegas Mollbergs blandning. Zoegas har verkligen smakrikt kaffe Vi gillar också Mollbergs blandning, Tummen upp! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kickilotta Posted January 17, 2017 Share Posted January 17, 2017 Imorse kom jag en timme försent till mitt nya jobb... den sträckan brukar ta en kvart men totalt trafikkaos p g a av många bilar i krock gjorde att det tog 1.5 timmar... jag var fast på motorvägen! Nåväl, i övrigt en god morgon och bra dag: - Testade att avsluta morgonduschen med iskallt vatten samtidigt som jag körde ismannens andningsprocedur (i a f det jag tror mig lyckats tolka ur en video). Det verkar funka för det iskalla vattnet kändes knappt obehagligt alls, stor skillnad. Har testat några gånger i olika sammanhang. - Restaurangen på nya jobbet har salladsbuffé (inte jättestor men helt ok) för 20 kr! Och miljön är enormt fin och ljus med imponerande maffigt glastak och väggar av björkpanel. - Trevligt gäng nya kollegor och enkel organisation, och go humor! Ps. Peter B, det där tror jag inte på - jag ska bara... Hur har det gått med isduschen!? Upplevde själv för en tid sedan att vår dusch bara blev kallare o kallare, hemskt. Vi bytte termostat då blev det underbart igen att duscha, speciellt för mig som har värkproblematik. - Då kännde jag ren lycka - varmt vatten på min ömma kropp igen, :) 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kickilotta Posted January 17, 2017 Share Posted January 17, 2017 God morgon alla glada. Nu har jag gjort nåt jag aldrig gjort förut. Fastat 33 timmar. Jag ska hänga på låset och ta blodprov och sen ska jag njuta av kokta ägg med massor av Bregott med havssalt. Just nu är jag inte speciellt hungrig. Det var värst igår kväll så det blev tidig sänggång... Och vaknade därför himla tidigt också så tvättmaskinen är på gång och äggen färdigkokta i ett uppstädat kök Det finns den sk 5+ 5+5 dieten. Har tänkt att prova den snart. Man äter ägg i alla former med fett i 5 dagar, sen 5 dagar strikt ketogen mat och så rundar man av med 5 dagar ägg+fett. Många upplever att de får en nystart och mår bra och blir av med en hel del kilon. Mats på "Frisk av mat" skriver en del om metoden. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted January 17, 2017 Share Posted January 17, 2017 Vi gillar också Mollbergs blandning, Tummen upp! jag med 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamtlandstjej Posted January 17, 2017 Share Posted January 17, 2017 Testade äggfastan... Hände inget med vikten... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kickilotta Posted January 17, 2017 Share Posted January 17, 2017 Testade äggfastan... Hände inget med vikten... Aha, det tycks som att man verkligen kan reagera olika. - Åt själv enl äggdieten i 21/2 dygn och lättade ca 1 kg. Det gick riktigt bra tyckte jag, litet småtrist med så mycket ägg men egentligen inga problem. Enl dietförslagen skulle man äta mellan 6-12 ägg/dag under 3 måltider + ganska mycket fett. Upptäckte ganska snabbt att det blev för ofta och för mycket. Jag äter bara 2 måltider per dygn i vanliga fall så jag åt 3 ägg 2 ggr och då fungerade det. Enl dieten kan man äta ost också men jag gjorde inte det. Däremot drack jag ganska mycket pepparmyntate under dagen, det hjälpte mot litet illamående och den intensiva äggsmaken, Man kan ju krydda upp äggrätterna så att de blir litet piffiga. Jag drack bara kaffe en gg/dag. Tänker följa dieten fullt ut i 15 dagar - håller på och laddar för det, sen behöver man ju inte tala om för omgivningen vad man gör, det brukar bli mest oförstående kommentarer 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted January 17, 2017 Share Posted January 17, 2017 Jag testade äggdiet lååååångt innan det talades om äggfasta. Anna Hallén skrev på sin gamla blogg att någon föreslagit detta, att bara äta ägg och fett, men det kunde väl ingen stå ut med någon längre tid... Det triggade mig att testa. Hände inget. Blev inte ens trött på ägg. Men omgivningen tyckte jag blev tråkig. Skrev en kommentar på hennes blogg om detta...men den finns ju inte kvar längre, så jag kan inte kolla hur länge det var jag höll på. Någonstans mellan 1 och 2 veckor, tror jag. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted January 17, 2017 Share Posted January 17, 2017 Summa summarum av hela tråden, det finns lixom ingen riktig god morgon såvida den inte infaller på semestern och solen redan är uppe när man vaknar.. dvs cirka 9-10 tiden! Då skall/bör kaffe serveras omedelbums.. gärna gjort av någon annan! Är man inne på vintermorgnar bör snöslungan ha ljuddämpare Kaffet påsatt innan snöslungehanterandet! 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted January 17, 2017 Share Posted January 17, 2017 Summa summarum av hela tråden, det finns lixom ingen riktig god morgon såvida den inte infaller på semestern och solen redan är uppe när man vaknar.. dvs cirka 9-10 tiden! Äh, vad nu inte så anti! Det är inte hur man har det, utan hur man tar det...! 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xiro Posted January 17, 2017 Share Posted January 17, 2017 Hur har det gått med isduschen!? Upplevde själv för en tid sedan att vår dusch bara blev kallare o kallare, hemskt. Vi bytte termostat då blev det underbart igen att duscha, speciellt för mig som har värkproblematik. - Då kännde jag ren lycka - varmt vatten på min ömma kropp igen, :) Sedan ungefär en vecka försöker jag avsluta varje dusch (2-3 ggr/vecka) med blandaren på det kallaste och det gör stor positiv skillnad om jag försöker andas på Wim Hofs sätt. Och varje morgon och kväll duschar jag huvudet (bara ansiktet på kvällen), underarmarna och händerna med kallt vatten. Det känns vederkvickande Strax dax för dusch, har spelat innebandy ikväll. För övrigt hade jag en fin mycket tidig morgon idag. Kokkaffe, äggröra, brantevikssill. Mikropass kroppsviktsträning. Autostradan nästan för mig själv. Det var släckt på jobbet när jag kom dit, härlig känsla. Kompletterade organisationsschemat med porträttbilder så att jag o andra nya lär känna gänget snabbt. Systemansvarige dök upp och aktiverade min mjukvara så jag så smått kunde börja min resa in i maskineriet. Och sen kom en kollega och sa att han skulle uppgradera min stationära med en snabb ssd-hårddisk samt 42" 4k-skärm - gött, jag känner mig välkommen! 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted January 17, 2017 Share Posted January 17, 2017 Äh, vad nu inte så anti! Det är inte hur man har det, utan hur man tar det...! Jag tar helst morgonen med kaffe och utan snöslunga! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted January 17, 2017 Share Posted January 17, 2017 Kan avslöja en sak.. det är tråkigt att vara singel.. men det har även sina fördelar! Om det kommit snö på morgonen så brukar jag för det mesta bara sparka mig fram till bilen och sen hoppas, hoppas och vänta på att snön skall smälta bort av sig självl! Som regel gör det detta de flesta år! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted January 18, 2017 Share Posted January 18, 2017 God morgon! Lite öm i kroppen idag efter 12km på löpbandet igår kväll. Erkänner att jag stod där för det var kallt och småregn ute. Läser Xiros inlägg om nytt jobb... Hm, det kanske är dags... Nya jobb brukar dimpa ner vid behov så vi får se om det kommer nåt. Tittar på min tekopp, inser att jag kanske dricker för mcket smör nu för tiden... Har verkligen lärt mig gilla det... Har minskat fettet vid måltiderna och dricker det långsamt hela dagarna. Många koppar blir det... Om det kommit snö på morgonen så brukar jag för det mesta bara sparka mig fram till bilen och sen hoppas, hoppas och vänta på att snön skall smälta bort av sig självl! Jag får inte ut snöslungan ur garagebygget själv (inga portar än) så i de situationerna får jag skotta. Jag bor i en slänt nedanför vägen och kommer inte upp annars. Kanske lika bra det, tror inte grannarna skulle uppskattat om jag drog igång slungan vid 5 på morgonen... Gratis motion och frisk luft. Och pigg blir man (även om man kanske inte är det just när man håller på...). Fast det är tur att vi inte får så mycket snö... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xiro Posted January 18, 2017 Share Posted January 18, 2017 Gomorron gomorron! Tagit ett glas äppelcidervinäger, ska strax duscha (blev för lat igår kväll). Därefter blir det frulle. Ha en bra dag och sanna era drömmar! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted January 18, 2017 Share Posted January 18, 2017 Godmorgon allihop! Morgon, utan snöslunga. Det duggregnar, och skulle det snöa, så kommer det någon skrapa på gatan utanför. Det är sällan problem (17 November 1995, minns man...Det var någon dag förra året oxå...) Utan frukost. Det är som vanligt. Det räcker mer än väl att ta sig upp, ut I badrummet, på med kläder, ev packa ner matlåda, gå. Utan kaffe. Jag försöker dra ner; det är mest stressdrickande av kaffe. Kan ju inte pasta att automatkaffet här är gott. Men en kopp te. Eller rättare sagt, en termosmugg (med Shakespearecitat) med någon av mina tepåsar (jobbets tepåsar är så tråkiga sorter). Sanna mina drömmar? Jag drömde att jag var ute och reste, och skulle dansa squaredans med Sirkka-Helena (helt okänd person för mig, även I drömmen). Ja, squaredans ska jag dansa idag. Fast du kanske menade mer seriöst...? :-) 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skymning Posted January 18, 2017 Share Posted January 18, 2017 Summa summarum av hela tråden, det finns lixom ingen riktig god morgon såvida den inte infaller på semestern och solen redan är uppe när man vaknar.. dvs cirka 9-10 tiden! Det där hör jag ofta. För mig har "God Morgon" alltid betytt att jag önskar någon annan en god morgon, inte att det nödvändigtvis är det. I stället för "Tack" svarar den andre med att önska en god morgon tillbaka. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skymning Posted January 18, 2017 Share Posted January 18, 2017 God Morgon! Idag vaknade jag av väckarklockan. Det var högst obehagligt. Jag ställer den alltid men är oftast uppe och springer innan den ringer, men inte idag. Hoppas ni får en bra dag! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jennica.Rocks Posted January 18, 2017 Share Posted January 18, 2017 God Morgon! Idag vaknade jag av väckarklockan. Ha ha.. jag vaknar och somnar om till väckarklockan varje morgon.. jag är INTE morgonpigg på veckodagarna, däremot på helgerna vaknar jag pigg.. IRONI på hög nivå.. 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petra183 Posted January 18, 2017 Share Posted January 18, 2017 Noterade att squashen blivit både dyr och sällsynt. Coop hade ingen och den kostade närmare 55 kr kilot på LIDL. Får väl satsa på någon annan grönsak tills den kommer i säsong igen, när det nu blir. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skymning Posted January 18, 2017 Share Posted January 18, 2017 Ha ha.. jag vaknar och somnar om till väckarklockan varje morgon.. jag är INTE morgonpigg på veckodagarna, däremot på helgerna vaknar jag pigg.. IRONI på hög nivå.. Haha... Det gjorde jag också innan jag tog till mig Kostdoktorns förslag om att lägga mig någon timme tidigare, så att det fanns tid att vakna på morgonen. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted January 18, 2017 Share Posted January 18, 2017 Jag försöker uppfostra mina söner till att vara "snöslungor", med måttlig framgång. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted January 18, 2017 Share Posted January 18, 2017 Lägga sig tidigare? Sikta på nio? För telefonen står på väckning tio i sex, och som det är nu siktar jag på tio. Funkar sådär (=dåligt). På helgerna sover jag till framåt nio...det känns som en mer mänsklig tidpunkt. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted January 19, 2017 Share Posted January 19, 2017 Det är ju underbart att lägga sig vid nio! Jag och barnen, samtidigt! Maken jobbar natt så han har helt andra tider. Idag har jag en liten son hemma efter en långdragen förkylning (halva hans klass, 16 barn är borta) och vid 10-tiden ringde skolan och bad mig hämta storebror också. Så vad ska jag hitta på i flera dagar? Lillebror kan ju säkert följa med ut med hunden nu när han börjar piggna på sig men storebror kommer nog mest att sova. Hm, kanske ska passa på att röja rummet med löpbandet så utsikten roligare när man står och pumpar och utrymmet för viktskrotet blir större... Jag drar mig för dylika projekt för det brukar dra med sig en massa annat... Men i just detta fall finns inget behov av att måla, lägga golv eller annat, det är faktiskt "bara" städa/stuva om. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted January 19, 2017 Share Posted January 19, 2017 Underbart att lägga sig vid nio...? Beror väl på... Kommer hem vid fem-sex, laga mat, äta, ut och dansa och komma hem strax fore tio...oj, kört. ...äta, sätta sig vid datorn, skriva krönika, fundera på calls, updatera hemsidor, läsa en tidning, sjunga lite kanske, städa bland papperen, gå till gymmet, tvätta diska...oj, klockan är tio, när blev den det? Har Inga barn hemma längre, men nog finns det mer än nog att göra. Inte räcker kvällarna till. Och ginge jag och lade mig vid nio, skulle jag väl läsa I en och en halv timme misstänker jag, tills jag blev sömnig. :-) 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skymning Posted January 20, 2017 Share Posted January 20, 2017 Hmm... En video med Gary Taubes. Jag har nog aldrig sett något med honom, men har hört hans namn ofta. Ska nog se den i kväll. Det är förresten fredag idag, om någon missat det. Hoppas ni får en bra sådan. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petra183 Posted January 20, 2017 Share Posted January 20, 2017 Testade att minska magnesiumdosen ett par dagar. Det gick så där. Jag sov sämre och musklerna kändes minst sagt stela. Uppenbarligen är jag väldigt beroende av det där magnesiumtillskottet. Det hade ju varit bra om man kunnat få i sig allt via kosten, me icke.Det är visst kallt i Spanien, vilket påverkar skördarna av bl a gurka, tomat, isbergssallad, zucchini och aubergine. Med andra ord hade jag rätt i mina iakttagelser om priset på zucchini häromdagen. Gurka-tomat-sallad brukar jag ändå inte äta vid den här årstiden. Möjligen äter jag en och annan tomat. Gurkan är besk, tomaten smaklös och salladen vattnig. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xiro Posted January 20, 2017 Share Posted January 20, 2017 Nya jobbet bjussar på frukost varje fredag kl 9 och idag blev första för mig. Med glimten i ögat fixade jag en rejäl PuMA av grevé och bregott, som jag sedan satte i halsen när en kollega skojade till det Sedan var det mitt första teammöte, kändes mycket bra och högt i tak! På lunchen blev det snack om statiner och ks, högt i tak även där! Ps. Trimmade nyss ner lite vildvuxen skäggstubb och passade på att ta en riktigt lång iskall ansiktsdusch med lite ismannen-andning. Nu känns ansiktet gött och varmt 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Fnutt Posted January 21, 2017 Popular Post Share Posted January 21, 2017 Morgonen har ägnats åt att gå igenom gamla hårddiskar som under årens lopp arkiverats men inte tömts. Till min stora glädje fann jag mer än 10 år gamla Word-dokument och ljudfiler som barnen skrivit och spelat in när de var små. Fantastiskt att återigen få höra de ljusa barnrösterna, och deras fantasifulla pladder! 9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts