Annamaria

Godmorgontråd?

Recommended Posts

20 timmar sedan, Effie sade:

O, håll tyst om det där! Det verkar vara ett verktyg någon har missat på mitt jobb. En massa konstiga verktyg har vi, det ena mer oanvändbart och användarfientligt än det förra... Jag vet inte vem som hittar på sånt. Inte frågar de någon vad de behöver, i alla fall.

Jaaa stryk alla trådar som handlar om olika MS-redskap som tar tid och uppmärksamhet från det arbete som jag har att utföra!

Iallafall.. sedan vi fått ny ägare till vårt företag så har verksamheten delvis blivit annorlunda.. på gott och ont, den gottigaste delen är att vi fått nya kunder/mer jobb som drar in pengar!

Den ontgaste delen är att vi fått fler mellanchefer/vi får mer jobb via de andra företagen som ingår i koncernen.

Såå de,, mellancheferna sitter oftast i möten.. ju mer chefer ju mer möten.

IE.. ah. jag kallas som regel till dessa möten.. men vägrar att delta.. såvida ingen tvingar mig!

Oandrasidan.. jag har mitt rum strax bredvid vårt mötesrum.. så vill de ha mina synpunkter så går det bra att hämta mig, såvida jag inte sitter på toa.

Iallafalll. jag kan om cheferna väl besämt sig åstadkomma underverk på en vecka.. mirakel tar som regel minst 14 dar!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sagt av forskare och föreläsare: Läkemedelsindustrin styr svensk sjukvård genom att indoktrinera läkare och sjuksköterskor.

Det är ju tur att de är medvetena om det i varje fall. :ph34r:

Det görs tydligen genom informationsmöten och -resor eller liknande. En bra försäljare behöver inte ens vara mecicinskt kunnig för att kunna sälja in ett preparat, bara verka vara det.

Är medvetenhet ens ett fullgott försvar mot läkemedelsindustrin?

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

HJÄLP! Varför går jag UPP i vikt på strikt LCHF? Vem kan jag prata med?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
18 minuter sedan, Ebba59 sade:

HJÄLP! Varför går jag UPP i vikt på strikt LCHF? Vem kan jag prata med?

Om du skriver samma fråga under LCHF-erfarenheter så kan du samla det som gäller just dig på ett ställe. Då slipper du hoppa bland ämnena i trivseltråden som kan bli lite spretig. :) Det kan vara bra om du utvecklar lite vad/hur du gör så blir det lättare att få svar. Nu såg jag lite innan du böt namn (tror det var du i alla fall), därför rekommenderar jag en egen tråd. I detta forum pratar vi så gärna och peppar varandra så långt vi kan.

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack, första gången jag kikar in på detta forum så kände mig lite vilsen

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 timmar sedan, Ebba59 sade:

Tack, första gången jag kikar in på detta forum så kände mig lite vilsen

Det är många som är medlemmar länge i forumet och läser utan att skriva, så du är inte ensam. Inte helt tydligt att man kan skriva under olika rubriker. :)

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varför pratar vi i detta forum aldrig om endorfiner och endocannabinoider...? De är ju en del av välmåendet, liksom... Inom träning är det vanligt men även alla andra kan behöva mer kunskap om hur vi påverkar dessa lyckosubstanser! 

https://www.runnersworld.se/blogs/hjarnfysik/om-overtraning.htm

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
10 timmar sedan, SGK sade:

Godmorgon! Eller god förmiddag för er som vaknade med tuppen :D

Idag lämnade jag bilen på verkstan och promenerade därifrån till jobbet, ca 45 minuter, -22 grader, näsandning hela tiden, passerade pittoreskt vackra områden med bäckar och skogspartier medan gryningen sakta övergick i fullt dagsljus. En helt perfekt början på dagen alltså.

En positiv följd av näsandningen, har jag insett, är ingen imma på glasögonen. Varken ute eller när jag kommer in. :)

Mm.. aså, jag är uppväxt till stora delar på bondgård.. och jag kan avslöja att tuppf*n , sällan gol innan solen gick upp!

Och vid denna årstid så går iallafall inte solen upp fören vid 8-9-tiden.. så han var sällan något problem!:)

När det däremot gäller bilar.. så förefaller det som att bilmekaniker stiger upp betydligt tidigare än tuppar!:blink:

Såå.. antingen så får man väcka tuppen.. men han vill sällan gå ut i mörkret och gala.. så jag väljer att låta han sitta och sova på sin pinne.. medans jag går upp extra tidigt för att lämna in bilen till den morgonpigga bilmekanikern.

• Gilla 1
  • Haha 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Igår drog jag i mig fyra clementiner på rad, kunde inte sluta när jag väl började ?, kompenserar med fasta istället. Jäkla bra verktyg de där. 

• Gilla 1
  • Ledsen 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Godmorgon allihop! IT-människor på bilfabrik är nog uppe fore tuppen, vi också (det finns inte så manga här att kolla på. Tuppar alltså. Inte så manga IT-människor heller iofs; alla är inte morgontidiga). Mörkt är det, konstaterade jag. Lätt snöfall. 

Och även jag hade tänkt mig fasta idag; får se hur länge jag star ut, med tanke på hur hungrig jag var I går. Har inte ätit några oplanerade clementiner (Inga planerade heller för den delen), men några onödiga skedar crème fraiche.

Läge för en kopp te.

• Gilla 5
  • Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag nördar in på lite olika "home remedies" för hälsan från Youtube. Det är kul:).

Det senaste för ett långt friskt liv är frysta citroner.

Det ska tydligen vara bra för allt, speciellt effektivt motverka cancer.

https://www.youtube.com/watch?v=0Rb4M5MjhlI

Nu har jag fryst in tre mixade citroner till iskuber.

Lite bittert med skal och kärnor men gör det gott för hälsan så är det värt att vänja sig vid:rolleyes:

Jag har ju lärt mig att äta stjälkselleri och nu tycker jag att det är jättegott så lite tillvänjning av citronerna bara...

Uppdatering om hundra år eller så....;)

• Haha 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Båda mina två barn har haft ”höftsnuva”. Det har gått över på ett par dagar vilket är det normala. Hälta hos barn ska kollas upp hos läkare så att det inte är något allvarligare. Höftleden undersöks med ultraljud och/eller röntgen och då ser man att det är för mycket ledvätska i höftleden om det är ”höftsnuva”. Hoppas att det bara är det.

Återkommande ont i magen och leder låter inte så bra. Laktosintolerans kan man enkelt testa själv genom att avstå laktos i en vecka och sedan dricka mycket mjölk vid ett tillfälle och se om man får någon reaktion. Primär laktosintolerans är ovanligt hos små barn, då bör man börja fundera på underliggande orsak t.ex. celiaki. 

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Herregud!

Du utnyttjar din son för att utföra diverse "läkemedelsexperiment". ;-)

Kul att det går åt rätt håll... :)

• Gilla 3
  • Haha 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

God dag! 

Ja valet i september känns urviktigt. Har ett jättearbete att bena ut vilka partier som har en bra agenda kring kost, hälsa och miljö, och som samtidigt inte döljer några mörka showstoppers. 

Tänk om Team Kostdoktorn kunde göra en kartläggning över var de olika partierna står i frågan om kost och hälsa inför valet! 

Btw har huskurerandet fortsatt i natt med lillebror som fick feber, halsont och falsk krupp. Stackarn har fått utstå bl a portugisisk gårdshonung, dekokt på oregano, frisk luft, kolloidalt silver, varm mjölk med ägg. Och värst av allt är att han snabbt mådde bättre och att välmåendet håller i sig!! Hoppas inte Peter B känner sig kränkt av detta :D

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Han uppvisar om inte annat en brist som kan återställas med hjälp av en huskur,, dvs  https://sv.wikipedia.org/wiki/Bacalhau

Nämenaltså det var det enda jag kom på från det Portugisiska köket.. iallafall när folk blev sjuka förr i tiden så fick de då oftast den bästa näringsrika maten!

Och trots vad folk tror,, det var bara äldre, små barn och sjuka som fick mjölk.. iomed att det främst var dyrt och för avsalu/omformning till smör/ost.. för att kunna säljas!

• Gilla 1
  • Tack! 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Joden i bacalhau kan nog göra underverk! 

Apropå den bästa näringsrika maten. För nåt år sedan frågade jag mormor om vilka huskurer de använde när hon var ung. Men hon förstod inte frågan, så jag fick förtydliga. Varpå hon svarade att de inte hade några huskurer eftersom de aldrig var sjuka. De drev sitt eget självförsörjande lantbruk med höns, grisar, kor, hästar, vinplantor, rovor, etc. De bytte till sig fisk då och då. Mormors fina gårdshund Waldi höll ett vakande öga och följde henne överallt, t o m in på biografen ❤ Har inte kommit på vilken ras han var, men skulle kunna vara brun Hovawart av foto att döma. 

• Gilla 6
  • Tack! 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
12 timmar sedan, Xiro sade:

Joden i bacalhau kan nog göra underverk! 

Apropå den bästa näringsrika maten. För nåt år sedan frågade jag mormor om vilka huskurer de använde när hon var ung. Men hon förstod inte frågan, så jag fick förtydliga. Varpå hon svarade att de inte hade några huskurer eftersom de aldrig var sjuka. De drev sitt eget självförsörjande lantbruk med höns, grisar, kor, hästar, vinplantor, rovor, etc. De bytte till sig fisk då och då. Mormors fina gårdshund Waldi höll ett vakande öga och följde henne överallt, t o m in på biografen ❤ Har inte kommit på vilken ras han var, men skulle kunna vara brun Hovawart av foto att döma. 

Prexis.. driver man ett i princip självförsörjande jordbruk i någon hyfsat bördig region så är nästan allt man får fram huskurer?

Dels så äter man efter årstid, dels så odlar/föder man upp sådant som gården passar för.. dvs de åt förmodligen mer varierat.. men olika under olika årstider?

• Tack! 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg