Annamaria

Godmorgontråd?

Recommended Posts

God morgon!  :)

När det är lördag så är det morgon hela dagen (på min planet). Den här har börjat med kaffe och nu en matsked smör som jag jobbar på att få ner. Har provat smörkaffe innan men det funkar inte så bra, hellre smaskar jag på smöret via sked, utan tillsatser.

Det är sol, det är minusgrader, världen är vacker trots allt som händer och livet är awesome - precis som det ska vara!   :wub:

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

God morgon! :)

När det är lördag så är det morgon hela dagen (på min planet). Den här har börjat med kaffe och nu en matsked smör som jag jobbar på att få ner. Har provat smörkaffe innan men det funkar inte så bra, hellre smaskar jag på smöret via sked, utan tillsatser.

Morrn! :D

Har du provar mixa ner smöret ordentligt i kaffet med en mjölkskummare? Annars är det nog motbjudande för många, även bland oss fettfrälse.

Ps. Stör mig lite på att behöva använda en batteridriven manick, ska prova lägga i kastrullen när jag kokar kaffer. Btw, tog min isdusch för en stund sedan, nu får det bli nårra armhävningar o chins :)

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Morrn! :D

Har du provar mixa ner smöret ordentligt i kaffet med en mjölkskummare? Annars är det nog motbjudande för många, även bland oss fettfrälse.

Ps. Stör mig lite på att behöva använda en batteridriven manick, ska prova lägga i kastrullen när jag kokar kaffer. Btw, tog min isdusch för en stund sedan, nu får det bli nårra armhävningar o chins :)

Haha okej, nu när vi ändå tog upp det. Jag har ingen mjölkskummare (än) men en dag fick jag den briljanta idén att använda elvispen för att prova fixa lite smörkaffe. Så ja, jag vispade för kung och fosterland men det blev bara gegga av allting - inte fluffligt, mer som usch. Som usch.   :lol:  :lol:  :lol:

Så nu tillsvidare stannar jag nog kvar vid sked-via-smör.  :)

Hoppas att det gick bra med isduschen och att alla som läser detta hade en superfin Lördag!  :lol:  :D

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Verkar skilja en del i dygnsrytm bland foristerna men nu är det i alla fall morgon här och dags för Jills Äggröt :-)

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

God morgon!

Blev sen kväll igår med familjen bänkade framför Transformers. Har nyss avslutat brunchen - äggröra med lammfett (sparat avrunnet från lammracks), saltrulle, Van Kaas-ost (påminner om pecorino), avokado. Innan brunchen iskall tvagning :) Ha en fin söndag allesamman!

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

God morgon MÅNDAG morgon och en härlig dag att uträtta fantastiska saker.

Glöm inte bort att le mot någon som ser sur ut idag  :)

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

God morgon! Igår föll maken för vad som visat sig vara influensa. Nu är det bara jag som inte varit sjuk. Från barnens skola rapporterades över 50% av barnen ha varit sjuka i slutet av förra veckan. Undrar vad oddsen är för att man ska klara sig? Har inte haft influensa på åratal... 

Efter förra veckans myckna vabbande ska jag till jobbet idag och se om jag kan komma ihåg vad jag höll på med. Förseningen av leveransen blev ju inte mindre av detta i alla fall... Tur att det är värdsliga bekymmer!  :P Ha en fin, vanlig sketen tisdag (för att citera Pettsons katt Findus)!

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Godmorgon på er!

Svart ute och minus 4 men 10 min. uppfriskande tur på cykeln till jobbet piggar upp :)

Ser fram emot att se Sveriges handbollslandslag möta Frankrike i kvartsfinal ikväll 19.00 kanal 5.

Älskar handboll :)

Han en underbar dag!

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Godmorgon! En dimmig tisdag; rimligen plusgrader (jag uppfattar inte alltid så mycket på väg till bussen...)

Jag tanker inte titta på handboll, men säkert sambon. Jag hittar säkert nyttigare saker att göra ikväll..och roligare.

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Godmorgon!

Sitter på tåget och åker i riktning mot både gryning och huvudstaden.

Konstaterar tacksamt att morgonens migränkänning verkar ge med sig efter en dos 5-HTP, fortsätter det så här bra så kanske jag klarar dagen utan att knapra nsaid.

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En riktigt god morgon! Igår var jag på gymmet men jag har sånt problem med min falska ischias så jag törs inte ta i minsta lilla med benen. Kom på i sängen i morse att jag har ju ett halvt gym hemma så jag har kört lite crosstrainer foamroller och pilates boll så benen får lite träning också. Ska försöka köra det varje morgon så det blir nån ordning på mej nångång

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En riktigt god morgon! Igår var jag på gymmet men jag har sånt problem med min falska ischias så jag törs inte ta i minsta lilla med benen. 

Har du provat att stretcha rumpan med benet upplagt i vinkel på bordet (piriformusmuskeln)? Det tycker jag funkar ganska bra. Cupping är också verksamt (men gör så ruskigt ont, tycker jag).

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du provat att stretcha rumpan med benet upplagt i vinkel på bordet (piriformusmuskeln)? Det tycker jag funkar ganska bra. Cupping är också verksamt (men gör så ruskigt ont, tycker jag).

Jo jag hänger rumpan på stolar hemma och på en hylla på gymmet. Jag är ju rätt kort så ett bord klarar jag inte av men jag har höjt lite på gymmet för jag blivit mjukare. Vad är cupping? Ska ha nästa PT på torsdag så då kan jag be honom visa
  • Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Cupping är sugkoppar som verkar typ som akupunktur fast över ett större område runt en triggerpunkt. Man ser inte klok ut (jag fick det igår och är blåprickig överallt):
http://www.independent.co.uk/news/world/americas/rio-2016-cupping-what-is-it-olympics-athletes-suction-cups-skin-marks-a7178731.html

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Cupping är sugkoppar som verkar typ som akupunktur fast över ett större område runt en triggerpunkt. Man ser inte klok ut (jag fick det igår och är blåprickig överallt):

http://www.independent.co.uk/news/world/americas/rio-2016-cupping-what-is-it-olympics-athletes-suction-cups-skin-marks-a7178731.html

Ja det såg jag simmare använde tror jag. Med tanke på att jag får blåmärken om nån bara tittar styggt på mej får jag nog avstå... Jag har varit hos naprapat när det blir omöjligt men tänkte försöka själv först
  • Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Godmorgon! Idag tänkte jag börja fasta. Har ett par liter supergod hemlagad buljong i frysen. Tänkte att det va ok att dricka ifall hungern blir olidlig. Är det något jag skall tänka på under fastan? Skall försöka hålla ut till söndag kväll. Hur skall man bryta fastan skonsammast? Detta måste bara fungera,  jag är mycket motiverad pga. att jag hamnat på en viktplatå sedan i julas :angry:

Ha en bra dag!

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Godmorgon! Idag tänkte jag börja fasta. Har ett par liter supergod hemlagad buljong i frysen. Tänkte att det va ok att dricka ifall hungern blir olidlig. Är det något jag skall tänka på under fastan? Skall försöka hålla ut till söndag kväll. Hur skall man bryta fastan skonsammast? Detta måste bara fungera,  jag är mycket motiverad pga. att jag hamnat på en viktplatå sedan i julas :angry:

Ha en bra dag!

Ta extra salt vid behov, dvs när du känner dig yr eller trött. Använd seltin eller blanda Anna Halléns supersalt, som består av olika sorters salt. Drick något varmt om du tycker det hjälper, antingen grönt te eller något örtte, buljong eller varmt vatten. Bubbelvatten kan underlätta. Eftersom jag inte dricker kaffe så vet jag inte riktigt hur fasteproffsen ställer sig till kaffe. För att bryta fastan skulle jag rekommendera lite chiafrön. Lägg 1 msk frön i ett glas, pressa över en citron eller lime och späd med vatten. Ät eller drick (hur man nu föredrar att ta sina chiafrön) och vänta en stund innan du äter. 

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fyllde i någon slags enkät om foder, kostvanor och övervikt hos människor och hundar. Det är alltid lika roligt att äta LCHF, tro på det och fylla i enkäter om kost och hälsa. Fast lite klurigt är det. Är du allsidigt och varierat, dvs spannmål, kött och grönsaker? Det gör jag förstås inte, eftersom jag undviker spannmål. 

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

God kväll!  :)

I morgon är det vägdag för mig. Jag är skitnervös. Min bättre... eh... längre hälft, gömde vågen för mig denna veckan och jag har inte kunnat väga mig varje dag. Jag har bara ätit mat från kostdoktorns receptsidor - Middag och medhavd matlåda från middagen dagen innan. Är helt säker på att jag har gått upp i vikt och det krossar mig. Jag är fortfarande fet och behöver verkligen få fart på viktnedgången igen.  :(

Jag har till och med sovit ordentligt och tillräckligt länge denna veckan. Enligt konstens alla regler. Jag borde ha rasat i vikt...  

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

God kväll! :)

I morgon är det vägdag för mig. Jag är skitnervös. Min bättre... eh... längre hälft, gömde vågen för mig denna veckan och jag har inte kunnat väga mig varje dag. Jag har bara ätit mat från kostdoktorns receptsidor - Middag och medhavd matlåda från middagen dagen innan. Är helt säker på att jag har gått upp i vikt och det krossar mig. Jag är fortfarande fet och behöver verkligen få fart på viktnedgången igen. :(

Jag har till och med sovit ordentligt och tillräckligt länge denna veckan. Enligt konstens alla regler. Jag borde ha rasat i vikt...

Ta't lugnt! Hur lång tid tog det för dej att skaffa hela den övervikt du bär på? Du måste ju inse att kroppen behöver lite tid att ställa om sej också och att snabb viktnedgång oftast bara fås genom jojobantning så vida man inte har en riktigt rejäl övervikt. Tänk på att stress hindrar också viktnedgång. Andas djupt och kör mindfulness. Łchfingengören skrev för nån dag sen om vikten av här och nu
  • Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Godmorgon! En dags fasta, jag klarade det! Buljongen blev min räddning. Huvudet va fullt med mattänk. 3 dagar till, men tar en dag i taget. Har plockat bort den förb.....e vågen, innan vägde jag mig varje morgon. Stressande! 

Ha en bra dag!

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

God Morgon, var det redan 03,00 här, suck, brukar ta någon vecka att komma tillbaka till det normala. Väntar på att det ska bli ljust ute så jag och hunden kan ta en långpromenad  :)

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag väger mig I stort sett varje dag, just för att avdramatisera det. Ett par hekto upp, ett par hekto ner...jag prickar inte in någon topp eller svacka av en slump, utan får en kurva. Måttband också - men jag är ju den som kan mäta midjan tre ganger på raken och få resultat som skiljer 7 cm... Så oavsett, så är det långtidstrender jag går på (och långtidstrenderna är vågräta :-(  )

Godmorgon allihop! Har varit lat och tagit bilen till jobbet idag; tjugo minuter (inkl en omväg för att hämta Metro, och mitt dagliga Facebook-inlägg) I stället för fyrtio, dörr till dörr. Körde försiktigt, för det kändes kallt = halt? Har fått min kopp te och pratat med någon indier på vår helpdesk (jag valde att inte prata mandarin...). Och det är fredag..

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har börjat odla ärtskott. Enligt uppgift ska de vara lättodlade. Ett tråg har fyllts med fuktig jord och ärtor. Nu bara väntar jag. Efter tre dagar har jag sett åtta skott och de verkar söka sig ner i jorden istället för att bilda en tjusig matta av gröna strån. Lusten att odla har förmodligen med årstiden att göra. Jag har gjort i ordning en sats med groddade mungbönor också. Den odlingen verkar gå bättre än ärtskotten. 

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Åh, groddar är ju så gott!! I synnerhet så här års när mycket i grönsaksdisken är blekt och smaklöst. Själv brukar jag glömma att vattna/skölja så det blir sällan annat än mycket tunna, vissna strån...

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det var ju en idé. Jag tror jag har en påse alfalfa nånstans. Kanske fortfarande är liv i dem?

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hade en groddapparat en gang...tre lådor på varandra; man fyllde på ett lager fröer/ärtor I lådorna, och hällde sedan vatten högst upp, och det ran ner I någon ventil till nästa låda, och när det var tillräckligt med vatten där ran det vidare till nästa nivå; och slutligen I bottenskålen (kunde sedan användas att vattna blommor med, eller nåt). Använde den ibland, men inte tillräckligt ofta för att behålla den.

Lite synd ändå; det är got med groddar. Fast det går ju att grodda ändå.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ta't lugnt! Hur lång tid tog det för dej att skaffa hela den övervikt du bär på? Du måste ju inse att kroppen behöver lite tid att ställa om sej också och att snabb viktnedgång oftast bara fås genom jojobantning så vida man inte har en riktigt rejäl övervikt. Tänk på att stress hindrar också viktnedgång. Andas djupt och kör mindfulness. Łchfingengören skrev för nån dag sen om vikten av här och nu

Du har naturligtvis rätt. Men ett halvår på platå med ytterligare nästan 50 kg att gå ner känns tröstlöst. Är ju inte ens halvvägs...  :(

Och naturligtvis gick jag upp denna veckan, trots att jag skött mig bättre än någonsin... tröståt min lunchlåda till frukost...

Sen är uttrycket "skött mig" så fel när jag säger det. Jag äter aldrig socker eller spannmål, så när jag missköter mig vet jag inte riktigt vad jag gör... för inte äter jag LCHF-ovänligt i varje fall...

Min man tyckte jag skulle köra likadant en vecka till i varje fall, och inte börja hoppa över för mycket måltider som jag kan tendera att göra... kanske därför jag går upp nu när jag plötsligt äter igen...  :ph34r:

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du har naturligtvis rätt. Men ett halvår på platå med ytterligare nästan 50 kg att gå ner känns tröstlöst. Är ju inte ens halvvägs...  :(

Och naturligtvis gick jag upp denna veckan, trots att jag skött mig bättre än någonsin... tröståt min lunchlåda till frukost...

Sen är uttrycket "skött mig" så fel när jag säger det. Jag äter aldrig socker eller spannmål, så när jag missköter mig vet jag inte riktigt vad jag gör... för inte äter jag LCHF-ovänligt i varje fall...

Min man tyckte jag skulle köra likadant en vecka till i varje fall, och inte börja hoppa över för mycket måltider som jag kan tendera att göra... kanske därför jag går upp nu när jag plötsligt äter igen...  :ph34r:

Jag tror kanske det kan vara så. Själv har jag varit med om ofta att efter en period när jag tex kört 24 timmars fasta och även ätit mindre totalt och sen börjat äta mer måltider och mer mat totalt, så går jag först upp lite i vikt igen. Det beror väl antagligen enbart på att man har "mer mat i systemet" mer tarminnehåll, mer vätska och så vidare. Så de kilon man ökar när man äter lite mer måltider spelar egentligen ingen roll, men är såklart psykiskt stressande.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hade en groddapparat en gang...tre lådor på varandra; man fyllde på ett lager fröer/ärtor I lådorna, och hällde sedan vatten högst upp, och det ran ner I någon ventil till nästa låda, och när det var tillräckligt med vatten där ran det vidare till nästa nivå; och slutligen I bottenskålen (kunde sedan användas att vattna blommor med, eller nåt). 

Jag har min kvar men tycker det är bättre med glasburk.

Det där med ord... "skött mig" låter, som du skriver "fel", verkligen inte peppande utan snarare som ett tråkigt måste eller orimliga krav fast jag tror du helt enkelt menar att du ätit inom ramen för LCHF och inte vet att du gjort något som skulle motverka viktnedgång. Din man verkar klok, jag tycker du ska lyssna på honom.

En annan sak jag funderade på är om du dricker fettkaffe (eller annan dryck med fett i)? Jag tittar igenom kostdoktorns videos på betalsidorna ibland och härom dagen tittade jag på samtalet med Dr Eric Westman där de kom in på just fettkaffet; Det är lätt att få i sig för många kalorier om man dricker fettet. För egen del noterar jag att jag lätt tar flera koppar bara för att det är gott...  :ph34r:

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du tagit några mått då? Jag läser ofta att det för många händer väldigt lite eller inget alls på vågen men desto mer på måttbandet... 

Själv brukar jag väga och mäta en gång i veckan, onsdagar. Då har det gått några dagar från helgens eventuella synder. Väger och mäter alltid på morgonen efter morgonbestyren och utan kläder så att omständigheterna är så lika som möjligt. 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har min kvar men tycker det är bättre med glasburk.

Det där med ord... "skött mig" låter, som du skriver "fel", verkligen inte peppande utan snarare som ett tråkigt måste eller orimliga krav fast jag tror du helt enkelt menar att du ätit inom ramen för LCHF och inte vet att du gjort något som skulle motverka viktnedgång. Din man verkar klok, jag tycker du ska lyssna på honom.

En annan sak jag funderade på är om du dricker fettkaffe (eller annan dryck med fett i)? Jag tittar igenom kostdoktorns videos på betalsidorna ibland och härom dagen tittade jag på samtalet med Dr Eric Westman där de kom in på just fettkaffet; Det är lätt att få i sig för många kalorier om man dricker fettet. För egen del noterar jag att jag lätt tar flera koppar bara för att det är gott...  :ph34r:

Nej, jag dricker inte fettkaffe eller liknande. Funderar på att kanske börja dricka lite äggmjölk igen för att få i mig mer fett. Såg nu när jag började fylla i matdagboken att de där recepten innehåller väldigt mycket kött, och jag har ätit två middagar om dagen i och med lunchlådan. Veckan som kommer är en "gå hem och ät på lunchen" vecka, så då blir det bara någon äggröra eller omelette. Får nöja mig med en halv middag i lunchlådan i framtiden tror jag, för jag äter ju tills lådan är tom...  :)

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du tagit några mått då? Jag läser ofta att det för många händer väldigt lite eller inget alls på vågen men desto mer på måttbandet... 

Själv brukar jag väga och mäta en gång i veckan, onsdagar. Då har det gått några dagar från helgens eventuella synder. Väger och mäter alltid på morgonen efter morgonbestyren och utan kläder så att omständigheterna är så lika som möjligt. 

Tyvärr har jag ju inte tagit några mått. Men då jag gått ner trettio kilo så har ju en hel del kläder blivit en liten aning förstora, så jag ser det ju så klart där.  ^_^

Men det är inte en dum ide. Ska nog ta lite mått i helgen. 

Några tips på roliga mått att ta, där förändring är tydlig?  :)

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tyvärr har jag ju inte tagit några mått. Men då jag gått ner trettio kilo så har ju en hel del kläder blivit en liten aning förstora, så jag ser det ju så klart där.  ^_^

Men det är inte en dum ide. Ska nog ta lite mått i helgen. 

Några tips på roliga mått att ta, där förändring är tydlig?  :)

Hehe jaaa du för min del är det midjan då jag har en fin liten ölmage och det är där jag har mest fett :) 

Men många mäter stussen, armen (runt biceps mitt på överarmen) och låren.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tyvärr har jag ju inte tagit några mått. Men då jag gått ner trettio kilo....

Bra jobbat! Glömde jag säga :D

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, god morgon på er .

Äntligen helg igen och tid att ge sig ut i skogen och försöka få tag på riktigt ekologiskt kött.

Först dock en tallrik Jills Äggröt:

Smält 50 gram smör i en kastrull, häll i 0,5- 1dl vispgrädde, 3 ägg och lite salt.

Rör om med en visp tills det kokat ihop sig.

OBS, det tar bara någon minut och bränner lätt fast så lämna inte kastrullen.

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

God morgon!

Idag blir det avsteg i o m att mormor fyller 94. Prepp för det blir lite fasta igår och idag, och kalldusch idag. Och så prioriterar jag de fetaste och glutenfattigaste bakverken.

Mina nya kollegor verkar generellt mer nyfikna och intresserat inställda till LCHF, och jag har väl också blivit bättre på att prata LCHF med åren. En kollega äter LCHFish med mycket protein för att bygga muskler.

Igår blev det uerhåll och återvaxning av vaxad jacka. Tog några timmar men jag tycker sånt är trevligt. Och jag var ju lite fysiskt aktiv, och åt inte det minsta fredagsmys. Duktig ponke :D

Ha en fin dag allihop!

Ps. MariaF, god jaktlycka! Är det älgarna eller grannarna du siktar på? :D

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

God morgon! Snart två veckor med störd sömn börjar ta ut sin rätt. Minns att jag när barnen var små konstaterade att jag inte mindes hur det kändes att sova en hel natt, nu påminns jag hur det känns att inte få sova... Hela familjen utom jag själv (än...) har fallit för influensan och lilleman, som var först ut, har börjat om med hög feber efter bara fyra dagar i skolan. Sedan i torsdags kväll har jag inte vågat lämna honom själv men det ger mig tid att sitta och läsa. Just nu läser jag om Pose-metoden (löpteknik) men som så många andra sidor är det en del videos. Vad är det för fel på skriven text? Hunden snarkar hemtrevligt bredvid mig (ok, det väckte mig förut, då tyckte jag inte alls att det var hemtrevligt...), och jag tror det blir en fin dag!

PS. Xiro, jag börjar tro att grannarna knäppte besökarna innan mig för jag har inte sett dem på några dagar... Har bara spåren i gräsmattan och det trasiga staketet kvar...

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Söndag... Denna helgen har gått galet fort. Idag blir det kycklinggryta till middag. Willys hade färsk kyckling billigt. Den har lite färre ingredienser än den frysta...  :wacko:

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

God morgon!

Melker, hur gick jakten?

MariaF, vänta tills grannarna rökt älgarna, då norpar du dem i gryningen!

Strax dags för kokkaffe. Jag har blivit en hejare på det nu. Men först tvagning med iskallt vatten. Ikväll blir det nog gryta på lever och hjärta av kyckling.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men först tvagning med iskallt vatten..Xiro, badar du i vak eller hur gör du!? :rolleyes:

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men först tvagning med iskallt vatten..Xiro, badar du i vak eller hur gör du!? :rolleyes:

Tyvärr inte så exotiskt, än... Sätter duschblandaren på kallaste. Duschar huvud, hals och nacke, samt armarna från armbågarna och nedåt. Armhålorna o fötterna inkluderas vid behov. Håller på i typ 3-4 minuter. Simple as that :D Härligt uppfriskande, rekommenderas!

Ps. Vid hel dusch (runt 2 ggr/vecka för min del) brukar jag ta en vanlig ljummen dusch, därefter iskallt i någon minut. Tips att prova:

- inled det iskalla med snabb översköljning, ta bort strålen och vänta lite (typ 20 sekunder), återuppta sedan kallduschen (detta förfarande kan upprepas några ggr om man vill förlänga tvagningen/duschen),

- sitt ner ifall du riskerar att tappa balansen, man kan ju skaka till en del av köldchocken när man är ovan tänker jag.

Redigerad av Xiro
  • Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tyvärr inte så exotiskt, än... Sätter duschblandaren på kallaste. Duschar huvud, hals och nacke, samt armarna från armbågarna och nedåt. Armhålorna inkluderas vid behov. Håller på i typ 3-4 minuter. Simple as that :D Härligt uppfriskande, rekommenderas!

*RYYYYYS*

Men man ska väl aldrig säga aldrig, förstås...  :D

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Martina Johansson bloggar om kalldusch "Kallduschar för ökat testosteron & HGH"

http://martinajohansson.se/kallduschar-okat-hgh/. Inlägget refererar till mycket intressant historik på temat, rekommenderad läsning!

Nu blir det snart äggröra med lammfett, men först vatten med äppelcidervinäger :)

Ps. Not: Efter några minuters spolande mätte jag 9°C ut från köksblandaren. 2°C ute.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

God morgon!

Melker, hur gick jakten?

Ingen framgång denna dag, blir vegetariskt nu....

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Här blev det ingen långpromenad direkt. Tog vagnen upp till Friskväderstorget, gick upp till Svarte Mosse; vinden ven, snöfallet kändes som nålar i skinnet...vi är veklingar som vill att promenader ska vara ett behagligt nöje, så vi tog första bästa väg ner till nästa hållplats och åkte hem igen. Men min Pokemon hann få en candy i alla fall. (Pokemon go är roligare än en stegräknare. Tycker jag).

GP hade en lista över lopp att springa (eller gå) nu under våren. Jag vill ju ha ett mål i höst, så jag tar tag i det där med träningen.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ingen framgång denna dag, blir vegetariskt nu....

Mm.. finns de som menar att vegan är en omskrivning för dålig jägare! :wacko:

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Studerar veckans extrapriser och funderar på vad det är för fel på svensk mat. Coop tog priset med ett vulgärt annonsblad inriktat på mello och importerad kycklingfilé. 

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg