Annamaria

Godmorgontråd?

Recommended Posts

God förmiddag! Efter en tung natt, (fortfarande väckt av hostande barn på nätterna) och eftersom barnen blev kvar hemma, så satt jag på jobbet vid 6-tiden. Himlen genom takfönstret tycks ha en antydan till blå färg och det ger lite hopp efter ett antal pissgrå dagar. Spännande vad lite, eller mycket, sol kan påverka humöret och orken! Ställde mig på vågen i morse av nån anledning jag inte förstår - upp 2kg?! Jag som stolt berättat om mina viktstabilitet... Hm, nu blir det inget fette eller varm choklad gjord på smör och grädde på några dagar... ;)

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

God morgon alla forumvänner!

Jag provade att "flusha" igår kväll med vitamin B3(Niacin) men det hände inget.

Jag vågade inte ta för hög dos men får öka på lite nästa gång.

Enligt Martina Johansson är det helt ofarligt och ger en fantastisk hy och kan också ge bra sömn.

Jag sov väldigt gott i natt i alla fall men det kan ju vara en tillfällighet.

Är det någon som har provat att "flusha", d.v.s. kapillärrusning?

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

God morgon alla forumvänner!

Jag provade att "flusha" igår kväll med vitamin B3(Niacin) men det hände inget.

Jag vågade inte ta för hög dos men får öka på lite nästa gång.

Enligt Martina Johansson är det helt ofarligt och ger en fantastisk hy och kan också ge bra sömn.

Jag sov väldigt gott i natt i alla fall men det kan ju vara en tillfällighet.

Är det någon som har provat att "flusha", d.v.s. kapillärrusning?

Hej!

Jag har flushat ett par gånger med B3 och det har blivit riktigt fina resultat i ansiktet. För min del så tar jag 300mg för att få flusheffekten - jag vet inte hur mycket du provade med men hoppas att det här inlägget kan vara av hjälp.  :)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Jag har flushat ett par gånger med B3 och det har blivit riktigt fina resultat i ansiktet. För min del så tar jag 300mg för att få flusheffekten - jag vet inte hur mycket du provade med men hoppas att det här inlägget kan vara av hjälp.  :)

För mig blev det 80 mg. x 4 st. = 320 mg. totalt men jag tog dem inte samtidigt utan under en tidsperiod om ca 2 tim. för att testa vad som händer.

Jag har förstått att det kan vara effektivare på fastande mage. Jag tog dem direkt efter middagen så det påverkar kanske.

Ska prova igen.

Tack för ditt inlägg! Det var absolut till hjälp :)

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Godmorgon..har inatt sovit nästan tio timmar..varav 6 timmar djupsömn.(app) Känner mig pigg och redo för ett bad i isvak, kanske..(inspirerad av Xiro) . Fast om jag tänker efter nöjer jag mig eventuellt med en uppfriskande promenad :D

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Rivstart idag. Blev jättesent igår och jag hade glömt att maken hade en sjukhustid så han var från sängen till bilen på 10 minuter (rekord!!! Det brukar ta 1,5 timme). Men vi hann!

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Idag blev det hjortskav i smör till frukost efter den vanliga kalltvagningen. Och så förberedde jag lunchlåda med feta, rödbetor och vitkål. Fått lite stresskänning av nya jobbet så jag har skippat mitt älskade kokkaffe till frukosten, för tillfället i a f.

Ps. Hur är det nu... är det ett bra tecken om man kissar rött efter ha ätit rödbetor (råa)?

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst jala

Vänta så får du se om det kommer rött ur kanal 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vänta så får du se om det kommer rött ur kanal 2

Vore det bra eller dåligt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ps. Hur är det nu... är det ett bra tecken om man kissar rött efter ha ätit rödbetor (råa)?

Om urinen är röd efter att man ätit rödbetor, sägs det att man har för låg magsyra. Det var visst i den här tråden jag läste det:

http://forum.kostdoktorn.se/topic/5864-hjälp-behövs-brist-på-saltsyra/?hl=+magsyra

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

God morgon!

Min urin är lite rödtonad efter rödbetor, men inte knallröd - finns det nån vars urinfärg inte påverkas av rödbetor? Jag försöker lära mig mer om effektiv matsmältning inkl magsyra, en av de viktigaste aspekterna för både dagligt mående och långsiktig hälsa. Steg nyss upp och tog ett stort glas vatten med äppelcidervinäger och lite havssalt :) Nu kalltvagning innan äggröra. Därefter snabb kroppsviktsövning och köra till jobbet. Lyckades lösa några IT-problem igår som hängt över mig en vecka, så nu kan jag fokusera mer på sånt jag borde.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

God morgon! Hoppar över äppelcidervinäger och kalltvagning... Tror jag ska hoppa över frukosten också. Är inne i en gräddknarkarperiod som behöver brytas. Har äntligen levererat ett antal ritningar på jobbet som hängt över mig ett tag, det är så frustrerande när man inte får ihop det, men det visade sig att det vi ska bygga om redan byggts om en gång tidigare utan att man uppdaterat ritningarna så det var inte så konstigt att jag inte fick ihop det. 

Dagen och morgondagen är fullspäckade. Jobb förstås, löplufs á la min kompis Maffetone och så simskola med hunden. Tidigt i säng för att studsa på Bromma på min väg norrut i morgon bitti över dagen på möte. Rätt coolt ändå att man kan åka från söder vid 7-snåret och vara i norrland före kl.10!  ^_^ Nu är det snart helg!

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sitter och pillar i mig en äggröra till frukost. Det är inte gott, eller jo, bara svårt att få ner efter så lång tid utan frukost. Det är tredje frukostdagen där jag hoppar över lunchen. Det fungerade bra de två andra dagarna. Vet inte om jag vill vänja mig vid frukost igen, men just nu är lunchen ett stort problem så jag kör så här så får vi se. Snart helg, och då äter jag när jag är hungrig igen...  :)

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Godmorgon! Svårt att somna igår kväll; hjärtat bankade (jag ska be sambon inhandla koffeinfritt kaffe tror jag). Men väckning som vanligt 05:50. Bilen till jobbet som omväxling; tar tjugo minuter I st f minst fyrtio...men jag vill ju kunna åka kollektivt. Facebook undrade om jag försökt logga in från Vietnam för en time sedan...nej. Kanske läge att byta password.

Sitter på jobbet med min termosmugg te. Hoppas allt flyter idag. Ska installera en programändring, men den har vi koll på.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst jala

Vore det bra eller dåligt?

Vet inte, men detta råkade jag ut för när jag ätit en påse rödbetschips.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Godmorgon! Meningen va att jag skulle avsluta min fasta i söndags, men som av en händelse så fastar jag fortfarande! Imorgon blir det en vecka. Det går lättare o lättare för varje dag och jag mår supertoppenperfekt bra. Jag skall på kalas på lördag så jag bör nog bryta fastan lite försiktigt fredagkväll. Kan verkligen rekommendera fasta, stå ut i två dagar sen går det som på räls. Jag har inte vägt mig men byxorna sitter mycket lösare :D . Ha en bra dag!

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fasta kan man göra länge! 27 dagar stod jag ut som längst på den tiden jag fastade varje vår. Men det är lite tråkigt... Och man måste ha tillgång till toalett för det rinner ju liksom överallt... :rolleyes:

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inte vattenfasta, väl? :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vet inte om det stämmer, men en snabb avyttring av det röda genom njurarna har sagts mig att det tyder på en inte helt tillfredsställande funktion på njurarna...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men vad snopet? Här skulle man iväg till snön för möte med goa kollegor och så är flighten i morgon bitti inställd?! :( Så det personliga mötet ersätts av ett digitalt sådant. En del av mig säger att miljön mår bättre av inställda flyg och en annan del av mig säger att jag mår bättre av personliga möten utan mobilstrålning... Snopet i alla fall! Fast så kom jag på att då kan jag lufsa i morgon också och då blev jag glad igen! :)

Peter; Jag skulle inte rekommendera vattenfasta i 27 dagar men buljong för lite näringsämnen funkar fint.

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men vad snopet? Här skulle man iväg till snön för möte med goa kollegor och så är flighten i morgon bitti inställd?! :( Så det personliga mötet ersätts av ett digitalt sådant. En del av mig säger att miljön mår bättre av inställda flyg och en annan del av mig säger att jag mår bättre av personliga möten utan mobilstrålning... Snopet i alla fall! Fast så kom jag på att då kan jag lufsa i morgon också och då blev jag glad igen! :)

Peter; Jag skulle inte rekommendera vattenfasta i 27 dagar men buljong för lite näringsämnen funkar fint.

Tro vart du då skulle, halvnorrlänning som jag är så blir jag ju lite nyfiken :)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vet inte, men detta råkade jag ut för när jag ätit en påse rödbetschips.

Hmm... kanske chipsformen av rödbetor är svårare för matsmältningen? :D Rått kött är ju rätt lättsmält har jag läst (på tvärs den allmänna (miss)uppfattningen), och hårt stekt dito kan vara mer svårsmält.

Ps. Btw min sjuårige son provade nyss att skölja ansiktet med iskallt vatten tillsammans med mig :D Han var nyfiken och riktigt tapper, höll nog ut i en halv minut!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tro vart du då skulle, halvnorrlänning som jag är så blir jag ju lite nyfiken :)

Jag bor i söder men är anställd i Sundsvall. ^_^ Brukar hälsa på ibland. Man kan komma nästan vart som helst via Bromma (utom till Luleå för det går inga flyg från Bromma dit). 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag bor i söder men är anställd i Sundsvall. ^_^ Brukar hälsa på ibland. Man kan komma nästan vart som helst via Bromma (utom till Luleå för det går inga flyg från Bromma dit). 

Fantastiskt och vilka möjligheter idag egentligen det finns att jobba på en ort och bo på en annan  :) Hur som helst så får du åka en 12 mil till norrut om du vill träffa mig  :P och inte finns det någon snö här heller om det var det du såg fram emot, typ 3 centimeter på sin höjd  :(

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fantastiskt och vilka möjligheter idag egentligen det finns att jobba på en ort och bo på en annan  :) Hur som helst så får du åka en 12 mil till norrut om du vill träffa mig  :P och inte finns det någon snö här heller om det var det du såg fram emot, typ 3 centimeter på sin höjd  :(

3cm...??? Vad sjutton? Lika bra att det inte blev nåt då! Jag tänkte ju retas med kollegorna eftersom vi slipper skotta..! Snopet det med...  :o  :D  

Visst är det coolt att man kan jobba lite hur som helst?! Koncernen finns "överallt" och det gör det enklare att få tag i bra folk i en bransch där det är brist på kompetens. Jag hojtar till nästa gång jag ska norrut; det är ju alltid kul om man kan säga hej.  :)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

God morgon! På söndag är det Internationella Nutella-dagen (?!!). Glöm inte bunkra upp, vänner, en viktig dag..! Tur att jag inte missade den! (Ok, kanske aningen ironisk...) Uppriktigt sagt, vem hittar på allt skräp?  :blink:

Omlagda planer för dagen, som sagt, men det blir en fin dag - det är ju fredag!!  :wub:

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Go' moron! (som min engelskspråkiga kollega säger :D )

Gjorde just ceviche på lax som får stå till sig under kalltvagningen.

Ha en fin fredag kära forumvänner!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

God morgon!

Nutella kan jag låta bli men det är värre med jordnötssmöret. :ph34r:

Jag har dragit ner på jordnötter senaste åren men sen läste jag insulinindex

och fick se att jordnötter/jordnötssmör ligger långt långt ner på den listan.

Då fick jag en ursäkt att unna mig lite(som snabbt blev mer) och det är himmelskt gott :rolleyes:

Ha en underbar fredag!

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Go' moron! (som min engelskspråkiga kollega säger :D )

Gjorde just ceviche på lax som får stå till sig under kalltvagningen.

Ha en fin fredag kära forumvänner!

Hur gör du ceviche?  :)

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst jala

God morgon! På söndag är det Internationella Nutella-dagen (?!!). Glöm inte bunkra upp, vänner, en viktig dag..! Tur att jag inte missade den! (Ok, kanske aningen ironisk...) Uppriktigt sagt, vem hittar på allt skräp?  :blink:

Omlagda planer för dagen, som sagt, men det blir en fin dag - det är ju fredag!!  :wub:

Livsmedelsindustrin hittar på allt skräp ( ibland med livsfarliga verkets goda minne), men håll ut nu är det dags för fredagsmys och i morgon har du lördagsgodis. På detta följer en tung söndag med baksmällar, då är det dags för en återställare som består i vila och flera skedar smör

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om man nödvändigt vill fira denna högtid så kan man göra näringsrik och god egen nutella. Minns inte var jag fick tipset från första gången men det blev mkt gott när jag testade i jul.

Smält 100% choklad, blanda med hasselnötssmör. Sötning behövs inte tycker jag men man kan ta glycin tex. :)

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur gör du ceviche?  :)

Tärnar laxfilé, och lägger i marinad av citron/lime, en skvätt vinäger, salt och kryddor. Kryddor kan vara färsk koriander och chili, eller citronpeppar. Låt stå i kyla en halvtimme eller mer. Det är min version som säkert inte stämmer så bra med peruanska originalen.
  • Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

God morgon. Till min förvåning vaknade jag pigg och hyfsat nyter i morse. I går kl 21 värkte hela kroppen infernaliskt eftersom jag ägnat hela dagen åt att busa med min ettåriga sondotter. Vilken helt underbart fantastisk unge! Hon kvitterade och sjöng hela dagen. Idag verkar hon lite sliten. Inte så att hon är grinig bara lite mindre positiv men en halvtimmes tupplur gör att hon kvittrar lite till

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Innan jag såg ljuset, åt jag Nutella med sked direkt ur burken. Speciellt den 5e feb, eftersom det dessutom är min födelsedag. ??

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Startade upp dagen med att jaga upp en väninna för att få med henne på en timmas tur, blir lite längre, rödrosiga om kinderna och kalla om låren iallafall jag, kom vi tillbaka och det känns gott i hela kroppen!

Efter semesterns utsvävningar är jag nu tillbaka på min vanliga vikt och livet känns "Gött att leva"  :D

Skön fredag!

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kunde nog oxå käka Nutella med sked förr; utan att vänta in någon särskild dag för det. Fast det fick väl ske när inte barnen såg; inget bra föredöme alls. Har en stark känsla av att jag skulle kunna äta en hel del av en hemmagjord variant, så det får nog tyvärr vara. Den köpta är nog guskelov oätlig numera (har inte testat; tanker inte testa).

Kanske kan fira Runebergsdagen istället; det verkar vara den femte också. Känns inte lika onyttigt :-)

Andningens dag idag

Löpningens dag I morgon.

Semikolonets dag den sjätte.

Och sedan tankens dag.

Ja jag håller med; var får de allt ifrån? Men jag firar hellre dem än kanelbullar och Nutella.

• Gilla 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har faktiskt aldrig uppskattat Nutella, inte ens när jag åt hur mycket socker som helst. För söt och sliskig för min smak, till och med då... Hasselnötsmassa däremot, farligt gott. Sisådär 50%ganska grovmalda hasselnötter, en god del socker och en god del fett (av okänd kvalitet). Det skulle jag nog lätt kunna äta en hel burk av, fortfarande. Så det enda att göra åt saken, är att varken köpa eller smaka på eländet... Nötsmör är ju också fantastiskt gott. Tyvärr är åtminstone mandelsmör och hasselnötssmör lite väl dyra för att jag ska köpa dem mer än extremt sällan. Jordnötssmör är ju billigare, men både mindre hälsosamt och inte alls lika gott.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har faktiskt aldrig uppskattat Nutella, inte ens när jag åt hur mycket socker som helst. För söt och sliskig för min smak, till och med då... Hasselnötsmassa däremot, farligt gott. Sisådär 50%ganska grovmalda hasselnötter, en god del socker och en god del fett (av okänd kvalitet). Det skulle jag nog lätt kunna äta en hel burk av, fortfarande. Så det enda att göra åt saken, är att varken köpa eller smaka på eländet... Nötsmör är ju också fantastiskt gott. Tyvärr är åtminstone mandelsmör och hasselnötssmör lite väl dyra för att jag ska köpa dem mer än extremt sällan. Jordnötssmör är ju billigare, men både mindre hälsosamt och inte alls lika gott.

Va! Vad har du hittat för sorts hasselnötssmör? Jag brukar köpa tex Monki s eko hasselnötssmör eller annan ekosort. Enda ingrediensen är rostade hasselnötter och möjligen lite havssalt. Oftast gör jag eget dock, bara mixar rostade nötter till smör.

Nutellan är enbart 100 kakao + hasselnötter. Nötterna är mkt söta i sig själva så varför hälla i socker?

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När jag skriver att jag aldrig uppskattat Nutella, så menar jag den söta smörjan som har det namnet. Självklart finns det hemgjorda varianter som har ett helt annat innehåll, men jag förstår inte varför man skulle vilja kalla dem för "Nutella", då det liksom inte är något att sträva efter att efterlikna.

Den hasselnötsmassa jag skriver om, är allt annat än hälsokost, men enormt mycket godare än Nutella. Heter "Hasselnötsmassa", men jag kommer inte ihåg vilket märke det är. Det var ett antal år sedan jag köpte det...

Ja, de nötsmör jag köpt har varit Monki och någon annan sort, bland annat Kung Markatta, tror jag. Framför allt en sort med lika delar mandel och hasselnötter tycker jag är väldigt god. Köpte sådant ganska ofta tidigare, tills affären nästan dubblerade priset inom loppet av ett par månader. Nu tycker jag inte riktigt att det är prisvärt. Har provat att göra eget mandelsmör, men det slutade med förstörd mixer, den bokstavligt smälte i någon plastdetalj som blev överhettad...

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

God morgon! Valde att fira Löpardagen igår istället Internationella Nutella-dagen idag. Har påbörjat ett program för löpteknik (Pose) som jag kombinerar med lågulsträningen men just igår valde jag bort lågpulsen. Det är lättare med framfotsisättning i uppförsbackar men då drar ju pulsen iväg... Hur som helst, 12km blev det och jag förundrades över hur stark och pigg jag kände mig där jag joggade i snöslasket. Jag menar, förr blev jag trött av att bara tänka på 3km... Och tanken att ge sig ut med snöflingor i luften fanns ju absolut inte!  :) Dock tog mina vader stryk och jag var övertygad att jag skulle ha svårt att röra mig idag men det känns bättre än jag befarade. Idag är det MAF-lufs som gäller för maken vill haka på och han fixar det när jag kör lågpuls (mycket gå).

Så här på söndagsmorgonen sitter jag med min kopp te och inser att jag "borde" köra utan grädde ett tag... Hela min varelse skriker "JAG VILL INTE!!!". Det är mitt knark, mitt godis, min tröst, min fest, min avslappning... Ett tydligt tecken på att det inte är bra för mig. Jag försöker gång på gång dra ner på konsumtionen men det funkar i tre dagar, sen är jag där igen, "bara liiite mer, bara denna gång...". Om det bara var en större skvätt i mina oräkneliga koppar te så kanske det skulle vara okej men jag kan använda koppvispen medan tevattnet kokar, eller elvispen när suget är stort, och äta direkt med sked. Behöver varken te eller bär, jättegott som det är! Så nu försöker jag ladda upp motivation att testa ytterligare ett verktyg i kampen mot valkarna, mejerifritt. Sjutton att det inte går att få tag i färsk, opastöriserad, grädde... Jag tror att det skulle ge mindre påverkan... Hm, får kanske byta hunden mot en ko..?!  ^_^

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

God morgon! Valde att fira Löpardagen igår istället Internationella Nutella-dagen idag. Har påbörjat ett program för löpteknik (Pose) som jag kombinerar med lågulsträningen men just igår valde jag bort lågpulsen. Det är lättare med framfotsisättning i uppförsbackar men då drar ju pulsen iväg... Hur som helst, 12km blev det och jag förundrades över hur stark och pigg jag kände mig där jag joggade i snöslasket. Jag menar, förr blev jag trött av att bara tänka på 3km... Och tanken att ge sig ut med snöflingor i luften fanns ju absolut inte!  :) Dock tog mina vader stryk och jag var övertygad att jag skulle ha svårt att röra mig idag men det känns bättre än jag befarade. Idag är det MAF-lufs som gäller för maken vill haka på och han fixar det när jag kör lågpuls (mycket gå).

Så här på söndagsmorgonen sitter jag med min kopp te och inser att jag "borde" köra utan grädde ett tag... Hela min varelse skriker "JAG VILL INTE!!!". Det är mitt knark, mitt godis, min tröst, min fest, min avslappning... Ett tydligt tecken på att det inte är bra för mig. Jag försöker gång på gång dra ner på konsumtionen men det funkar i tre dagar, sen är jag där igen, "bara liiite mer, bara denna gång...". Om det bara var en större skvätt i mina oräkneliga koppar te så kanske det skulle vara okej men jag kan använda koppvispen medan tevattnet kokar, eller elvispen när suget är stort, och äta direkt med sked. Behöver varken te eller bär, jättegott som det är! Så nu försöker jag ladda upp motivation att testa ytterligare ett verktyg i kampen mot valkarna, mejerifritt. Sjutton att det inte går att få tag i färsk, opastöriserad, grädde... Jag tror att det skulle ge mindre påverkan... Hm, får kanske byta hunden mot en ko..?!  ^_^

Ja min erfarenhet är att det bara är att vara tuff och helt sluta köpa hem de där sakerna som ger den effekten på suget, att man "måste ha det" och att man vill skvätta i lite mer hela tiden. Jag har ju älskat många matvaror som jag har trott att livet skulle bli trist och sorgligt utan, till och med cigaretter en tid för många år sedan, men på senare tid tex mandelsmör, grädde i kaffe, ostbit till vinet (nu skippar jag både vinet och osten). Det viktiga är nog att bli klar över vad som är viktigt. För mig har fitness blivit en stor njutning och den överträffar absolut grädden och mandelsmöret. En god kopp svart kaffe kan man till slut börja älska lika hett som den där gräddblandningen :)

Och viktigast, Ja det gör verkligen skillnad att ta bort extrakalorierna av mejerier! Du får bort fluffet om du slutar med grädden!

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

God morgon!

Vi hade två kompisfamiljer inkl hundar över på middag igår. Var helkul när jag blev varse att min vän (cancerläkare f ö) också nördar på ismannen Wim Hof. Och vår gemensamme vän (tandläkare, var inte med igår) nördar också på samma. Och vi alla nördar på Primitive Technology, den australienske killen som tillverkar saker från scratch i skogen helt utan verktyg, inte ens kniv. Kul när man upptäcker att gamla vänner sedan tonåren ständigt hittar gemensamma intressen var och en på sitt håll trots att man bara ses några gånger om året.

Middagen var helstekt svensk fransyska, ugnsrostade rotfrukter, sallad, kall sås på creme fraiche och feta, samt hommos. Till efterrätt alkoholfri Tiramisu med lite kex och mycket mascarpone. Till detta dracks gott naturligt bubbelvatten resp kokkaffe.

Nu hägrar familjemys i skogen. Skön söndag allihop!

• Gilla 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Godmorgon!

Håller på att ladda inför dagens alla "måsten" och "borden". Tvättkorgarna svämmar över, bara för att nämna ett exempel... Sambon jobbar dessutom idag, kommer hem först vid midnatt, så det är jag som ska göra det som ska göras, med eller utan hjälp av motsträviga ungar.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Funderar på vilket typ av motion jag ska ägna mig åt idag...blev gymmet igår och träningsvärken idag är ett faktum...så yoga eller en löprunda (kombinerat med PW då jag har bråkande löparknän om jag inte skärper mig) Eftermiddagen ska jag umgås med gamla klasskompisar, alltid lika trevligt.

skön måndag!

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tog mig oxå till gymmet igår; måste få det till en vana igen. Träningsvärken är inte så farlig (än). Idag...ja, jag har kommit till jobbet och hällt upp en kopp te. Ingen lunch idag.

Helgen blev väldigt kulturell, bade cabarevy och Carmen. Helt ok (men hade förstås kunnat vara längre; två dagar går snabbt).

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

God morgon! Idag önskar jag att jag vore lagom sjuk... Så där så man får vara hemma och ändå orkar läsa en god bok. Ha en bra, vanlig, sketen tisdag!  :)

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är jag sjuk så jag är hemma orkar jag inte läsa böcker :-( . Då lyssnar jag på ljudböcker. Antingen somnar jag, eller har underhållning :-)

God morgon allihop, även om det är en sketen tisdag :-) Jag ser fram emot att vara ledig I morgon. Idag har jag trotsat kyla och mörker, och tagit mig till jobbet, och kaffeautomaten, och trevliga kolleger.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mitt projekt med att odla ärtskott blev faktiskt riktigt lyckad, när de väl tog sig och började växa, så nu kan jag klippa färskt grönt över maten. Det känns riktigt lyxigt. 

• Gilla 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägg