Annamaria

Godmorgontråd?

Recommended Posts

Vi gillar också Mollbergs blandning, Tummen upp!

jag med ;)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Testade äggfastan... Hände inget med vikten... :(

Aha, det tycks som att man verkligen kan reagera olika.

- Åt själv enl äggdieten i 21/2 dygn och lättade ca 1 kg. Det gick riktigt bra tyckte jag, litet småtrist med så mycket ägg men egentligen inga problem. Enl dietförslagen skulle man äta mellan 6-12 ägg/dag under 3 måltider + ganska mycket fett.

Upptäckte ganska snabbt att det blev för ofta och för mycket. Jag äter bara 2 måltider per dygn i vanliga fall så jag åt 3 ägg 2 ggr och då fungerade det. Enl dieten kan man äta ost också men jag gjorde inte det. Däremot drack jag ganska mycket pepparmyntate under dagen, det hjälpte mot litet illamående och den intensiva äggsmaken, Man kan ju krydda upp äggrätterna så att de blir litet piffiga. Jag drack bara kaffe en gg/dag.

Tänker följa dieten fullt ut i 15 dagar - håller på och laddar för det, sen behöver man ju inte tala om för omgivningen vad man gör, det brukar bli mest oförstående kommentarer :)

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag testade äggdiet lååååångt innan det talades om äggfasta. Anna Hallén skrev på sin gamla blogg att någon föreslagit detta, att bara äta ägg och fett, men det kunde väl ingen stå ut med någon längre tid... Det triggade mig att testa. Hände inget. Blev inte ens trött på ägg. Men omgivningen tyckte jag blev tråkig. Skrev en kommentar på hennes blogg om detta...men den finns ju inte kvar längre, så jag kan inte kolla hur länge det var jag höll på. Någonstans mellan 1 och 2 veckor, tror jag.

• Gilla 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Summa summarum av hela tråden, det finns lixom ingen riktig god morgon såvida den inte infaller på semestern och solen redan är uppe när man vaknar.. dvs cirka 9-10 tiden!

Då skall/bör kaffe serveras omedelbums.. gärna gjort av någon annan!

Är man inne på vintermorgnar bör snöslungan ha ljuddämpare

Kaffet påsatt innan snöslungehanterandet!

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Summa summarum av hela tråden, det finns lixom ingen riktig god morgon såvida den inte infaller på semestern och solen redan är uppe när man vaknar.. dvs cirka 9-10 tiden!

Äh, vad nu inte så anti! Det är inte hur man har det, utan hur man tar det...!  B)

• Gilla 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur har det gått med isduschen!?

Upplevde själv för en tid sedan att vår dusch bara blev kallare o kallare, hemskt. Vi bytte termostat då blev det underbart igen att duscha, speciellt för mig som har värkproblematik. - Då kännde jag ren lycka - varmt vatten på min ömma kropp igen, :) :)

Sedan ungefär en vecka försöker jag avsluta varje dusch (2-3 ggr/vecka) med blandaren på det kallaste och det gör stor positiv skillnad om jag försöker andas på Wim Hofs sätt. Och varje morgon och kväll duschar jag huvudet (bara ansiktet på kvällen), underarmarna och händerna med kallt vatten. Det känns vederkvickande :D Strax dax för dusch, har spelat innebandy ikväll.

För övrigt hade jag en fin mycket tidig morgon idag. Kokkaffe, äggröra, brantevikssill. Mikropass kroppsviktsträning. Autostradan nästan för mig själv. Det var släckt på jobbet när jag kom dit, härlig känsla. Kompletterade organisationsschemat med porträttbilder så att jag o andra nya lär känna gänget snabbt. Systemansvarige dök upp och aktiverade min mjukvara så jag så smått kunde börja min resa in i maskineriet. Och sen kom en kollega och sa att han skulle uppgradera min stationära med en snabb ssd-hårddisk samt 42" 4k-skärm - gött, jag känner mig välkommen! :)

• Gilla 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Äh, vad nu inte så anti! Det är inte hur man har det, utan hur man tar det...!  B)

Jag tar helst morgonen med kaffe och utan snöslunga! :wacko:

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan avslöja en sak.. det är tråkigt att vara singel.. men det har även sina fördelar!

Om det kommit snö på morgonen så brukar jag för det mesta bara sparka mig fram till bilen och sen hoppas, hoppas och vänta på att snön skall smälta bort av sig självl!

Som regel gör det detta de flesta år! :unsure:

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

God morgon!

Lite öm i kroppen idag efter 12km på löpbandet igår kväll. Erkänner att jag stod där för det var kallt och småregn ute.

Läser Xiros inlägg om nytt jobb... Hm, det kanske är dags... Nya jobb brukar dimpa ner vid behov så vi får se om det kommer nåt.

Tittar på min tekopp, inser att jag kanske dricker för mcket smör nu för tiden... Har verkligen lärt mig gilla det... Har minskat fettet vid måltiderna och dricker det långsamt hela dagarna. Många koppar blir det...  :unsure:

Om det kommit snö på morgonen så brukar jag för det mesta bara sparka mig fram till bilen och sen hoppas, hoppas och vänta på att snön skall smälta bort av sig självl!

Jag får inte ut snöslungan ur garagebygget själv (inga portar än) så i de situationerna får jag skotta. Jag bor i en slänt nedanför vägen och kommer inte upp annars. Kanske lika bra det, tror inte grannarna skulle uppskattat om jag drog igång slungan vid 5 på morgonen... Gratis motion och frisk luft. Och pigg blir man (även om man kanske inte är det just när man håller på...). Fast det är tur att vi inte får så mycket snö...  ;)

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gomorron gomorron!

Tagit ett glas äppelcidervinäger, ska strax duscha (blev för lat igår kväll). Därefter blir det frulle. Ha en bra dag och sanna era drömmar!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Godmorgon allihop!

Morgon, utan snöslunga. Det duggregnar, och skulle det snöa, så kommer det någon skrapa på gatan utanför. Det är sällan problem (17 November 1995, minns man...Det var någon dag förra året oxå...)

Utan frukost. Det är som vanligt. Det räcker mer än väl att ta sig upp, ut I badrummet, på med kläder, ev packa ner matlåda, gå.

Utan kaffe. Jag försöker dra ner; det är mest stressdrickande av kaffe. Kan ju inte pasta att automatkaffet här är gott.

Men en kopp te. Eller rättare sagt, en termosmugg (med Shakespearecitat) med någon av mina tepåsar (jobbets tepåsar är så tråkiga sorter).

Sanna mina drömmar? Jag drömde att jag var ute och reste, och skulle dansa squaredans med Sirkka-Helena (helt okänd person för mig, även I drömmen). Ja, squaredans ska jag dansa idag.

Fast du kanske menade mer seriöst...? :-)

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det där hör jag ofta. För mig har "God Morgon" alltid betytt att jag önskar någon annan en god morgon, inte att det nödvändigtvis är det. I stället för "Tack" svarar den andre med att önska en god morgon tillbaka.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

God Morgon!

Idag vaknade jag av väckarklockan. Det var högst obehagligt. Jag ställer den alltid men är oftast uppe och springer innan den ringer, men inte idag.

Hoppas ni får en bra dag!

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Noterade att squashen blivit både dyr och sällsynt. Coop hade ingen och den kostade närmare 55 kr kilot på LIDL. Får väl satsa på någon annan grönsak tills den kommer i säsong igen, när det nu blir. 

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ha ha.. jag vaknar och somnar om till väckarklockan varje morgon.. jag är INTE morgonpigg på veckodagarna, däremot på helgerna vaknar jag pigg.. IRONI på hög nivå..

Haha... Det gjorde jag  också innan jag tog till mig Kostdoktorns förslag om att lägga mig någon timme tidigare, så att det fanns tid att vakna på morgonen.  :D

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag försöker uppfostra mina söner till att vara "snöslungor", med måttlig framgång. ;)

• Gilla 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lägga sig tidigare? Sikta på nio? För telefonen står på väckning tio i sex, och som det är nu siktar jag på tio. Funkar sådär (=dåligt). 

På helgerna sover jag till framåt nio...det känns som en mer mänsklig tidpunkt.

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är ju underbart att lägga sig vid nio!  ^_^ Jag och barnen, samtidigt! Maken jobbar natt så han har helt andra tider.

Idag har jag en liten son hemma efter en långdragen förkylning (halva hans klass, 16 barn är borta) och vid 10-tiden ringde skolan och bad mig hämta storebror också. Så vad ska jag hitta på i flera dagar? Lillebror kan ju säkert följa med ut med hunden nu när han börjar piggna på sig men storebror kommer nog mest att sova.

Hm, kanske ska passa på att röja rummet med löpbandet så utsikten roligare när man står och pumpar och utrymmet för viktskrotet blir större... Jag drar mig för dylika projekt för det brukar dra med sig en massa annat... Men i just detta fall finns inget behov av att måla, lägga golv eller annat, det är faktiskt "bara" städa/stuva om.  ^_^

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Underbart att lägga sig vid nio...? Beror väl på... Kommer hem vid fem-sex, laga mat, äta, ut och dansa och komma hem strax fore tio...oj, kört. ...äta, sätta sig vid datorn, skriva krönika, fundera på calls, updatera hemsidor, läsa en tidning, sjunga lite kanske, städa bland papperen, gå till gymmet, tvätta diska...oj, klockan är tio, när blev den det?

Har Inga barn hemma längre, men nog finns det mer än nog att göra. Inte räcker kvällarna till.

Och ginge jag och lade mig vid nio, skulle jag väl läsa I en och en halv timme misstänker jag, tills jag blev sömnig. :-)

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hmm... En video med Gary Taubes. Jag har nog aldrig sett något med honom, men har hört hans namn ofta. Ska nog se den i kväll.  :)

Det är förresten fredag idag, om någon missat det. Hoppas ni får en bra sådan.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Testade att minska magnesiumdosen ett par dagar. Det gick så där. Jag sov sämre och musklerna kändes minst sagt stela. Uppenbarligen är jag väldigt beroende av det där magnesiumtillskottet. Det hade ju varit bra om man kunnat få i sig allt via kosten, me icke.

Det är visst kallt i Spanien, vilket påverkar skördarna av bl a gurka, tomat, isbergssallad, zucchini och aubergine. Med andra ord hade jag rätt i mina iakttagelser om priset på zucchini häromdagen. Gurka-tomat-sallad brukar jag ändå inte äta vid den här årstiden. Möjligen äter jag en och annan tomat. Gurkan är besk, tomaten smaklös och salladen vattnig. 

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nya jobbet bjussar på frukost varje fredag kl 9 och idag blev första för mig. Med glimten i ögat fixade jag en rejäl PuMA av grevé och bregott, som jag sedan satte i halsen när en kollega skojade till det :D

Sedan var det mitt första teammöte, kändes mycket bra och högt i tak!

På lunchen blev det snack om statiner och ks, högt i tak även där!

Ps. Trimmade nyss ner lite vildvuxen skäggstubb och passade på att ta en riktigt lång iskall ansiktsdusch med lite ismannen-andning. Nu känns ansiktet gött och varmt :)

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg