Jump to content

Misslyckanden - kan jag ändå få gott resultat nu?

Nuärjagtaggad
 Share

Recommended Posts

För att svara på din fråga i rubriken; Ja, du kan få bra resultat även vid en omstart. Det spelar ingen roll hur många gånger du börjar, slutar och börjar om.

Ett litet tips på din väg: Precis som du, så har jag slutat och börjat med LCHF. Det jag känner har gjort det lättare nu, är att jag försökt hitta nya matfavoriter som är LCHF-riktiga i stället för att hitta substitut för kolhydratrika favoriter. Substituten fick mig bara att längta efter orginalet mer.

Kanske det fungerar för dig också?  :wub:

Lycka till!

• Like 4

Kroppen kan ha förändrats med tiden. Man brukar säga att yngre har lättare att gå ner i vikt än vad äldre har och svårast har medelålders kvinnor, pga klimakteriehormoner. Om du inte går ner i vikt eller går ner i vikt så fort som du önskar fokusera på hur du mår, istället för i termer av lyckad-misslyckad. 

Jämfört med 2010 så finns det fler recept inom LCHF nu, speciellt när det gäller bröd och grönsaker. Det verkar som fler väljer att äta mejerifritt (smör och ev får- eller getmjölksprodukter undantaget). Olika former av fasta eller periodisk fasta verkar ha blivit populärt. Du behöver inte börja med vare sig fasta eller mejerifritt, men metoderna kan vara värda att känna till. 

Lycka till! 

• Like 2

Lycka till med ditt mål!

Stoppa inte ner lappen i lådan denna gång ;)

Jag har ätit LCHFkost i ca 12 år men jag har också problem med att hålla vikten nu på senare år.

Klimakteriehormoner är inget att leka med! :angry:

Vägde mig i förrgår och fick bekräftat att jag gått upp alldeles för mycket.

Jag har hållit mig inom ramarna för LCHF( inkl.16:8 fasta)men måste strikta till det ännu mer.

Jag har också bestämt mig för att ta nya tag nu.

Ska försöka begränsa mejerierna ordentligt. 

Det blir lätt för mycket av dem och de kan bromsa viktnedgången.

Det är en ganska härlig känsla ändå när man har hittat motivationen att komma igång. :rolleyes:

• Like 4

• 3 weeks later...

Hej hej!

Här kommer en liten uppdatering från mig!

Jag har precis avslutat Kostdoktorns tvåveckorsutmaning och det har gått hur bra som helst!

Minus 4,3 kilo!

Jag är jättenöjd och ska nu fortsätta med en något mindre striktare form av LCHF i kombination med 5:2. 

Fortsättning följer!  :)

Bravo!

Vilken fantastisk start du fick  :)

Här har du en som lade nyårslöfte, såjag har liksom du varit taggad alltsedan 1 januari och 4,8 kg lättare idag... 

Håll svansen högt, känns enormt stärkande för mig att du tittar in och meddelar ditt projekt, kanske som jag.. ett livsprojekt om jag får som jag vill fast jag betett mig som ett ärkefån gällande hälsofronten de senaste åren,, nu får man vad man tåler   :fun:  

oj, vilken stor clown där.. som jag ha haaaa

Bästa hälsningar till dig ändå - du fixar det med lchf:s säkra kort ska du se!

Bästa hälsningar

G.

Vill passa på att säga att det är fruktansvärt skickliga duktigt folk med fantastiska kunskaper här inne.. när man läser runt så insuper man allt som en svamp, det behövs och hjälper sannerligen till. Utan detta forum vet jag inte om elelr hur jag skulle komma på banan igen... ensam är inte så stark som man kan tro.

mvh

• Like 3