Skymning Posted December 30, 2016 Share Posted December 30, 2016 Kanske fel forum för detta men hittade inget bättre. Jag är inte någon superkock och följer för det mesta recept jag hittar slaviskt för att få något ätbart. Många av recepten jag hittar på dietdoctor.com innehåller salladslök, något som varken är lätt att få tag på denna årstiden eller särskilt ekonomiskt. Så jag undrar om någon här vet om jag kan ersätta det med något annat, tex gul lök och hur mycket i sådana fall? Eller finns det något bättre alternativ? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted December 30, 2016 Share Posted December 30, 2016 De flesta löksorter funkar, tycker jag. Kanske något mindre mängd av gul lök. Röd lök är lite mildare än gul men det är nog gräslök som är mest likt salladslöken. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted December 30, 2016 Share Posted December 30, 2016 Charlottenlök är också mildare - men dyrare. Purjolök borde man kunna använda istället. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted December 30, 2016 Share Posted December 30, 2016 Ramslök kan du plocka i skogen.. nåja kanske inte denna årstiden.. men ändå. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts