Jump to content

Frukt är nyttigt, eller hur var det nu?

Bazinga

Recommended Posts

"Ashton Kutcher lider för konsten.

För att bli så lik Steve Jobs som möjligt åt han enbart frukt – och blev inlagd på sjukhus.

– Jag låg dubbelvikt i smärta. Mina bukspottkörtelsvärden var fullständigt ur fas, vilket var väldigt läskigt, forstätter han."

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article16137782.ab

Kanske skulle vi rekommendera honom LCHF istället? Då kanske bukspottskörteln får enklare att hänga med...

(Sen undrar jag: åt han bara äpplen månntro?) ;)

Var precis på väg att starta en post om det. Är troligen inte ett enda dugg sammanträffande att det var just cancer i bukspotskörteln Steve Jobs åkte på. Han hade förmodligen inte en chans trots behandlingar eftersom han tydligen fortsatte göda kroppen med veganmat och socker (glukos och fruktsocker).

Får hoppas Kutcher inte sabbat sin bukspottskörtel ordentligt för framtiden. Iofs tror jag hans leverne i övrigt spelar in en del också med en hel del fester och alkohol. Förmodligen åkte han väl på inflammation i bukspottskörteln  :wacko:

Ska bli intressant vad forumets vegan-hippie har att säga om detta  ^_^

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article16137782.ab

"Ashton Kutcher lider för konsten.

För att bli så lik Steve Jobs som möjligt åt han enbart frukt – och blev inlagd på sjukhus.

– Jag låg dubbelvikt i smärta. Mina bukspottkörtelsvärden var fullständigt ur fas, vilket var väldigt läskigt, forstätter han."

Kanske skulle vi rekommendera honom LCHF istället? Då kanske bukspottskörteln får enklare att hänga med...

(Sen undrar jag: åt han bara äpplen månntro?) ;)

Jisses Amalia... Var det Jobs nuvarande tillstånd han ville efterlikna måhända?

Det där blir något för veganrörelsens Snoddas, dvs "Durianrider" (Harvey någonting), att förklara. Besök siten på egen risk:

http://www.30bananasaday.com/

• Like 1

Frukt är ju endast en komplett sockerlösning lika stark som saft eller läsk, med endast några futtiga simmande c vitaminer i.. inte konstigt att han fördes till sjukhus.. fast ändå tragiskt förstås.. Hoppas du mår bättre snart Ashton Kutcher! :(, och att hans Pankreas kommer i fas igen och fixar sig!

Annan aspekt på det hela: Det pågår också ständigt så mycket förädlingar av olika varor frukter är förädlade och på ris t.ex. så har man polerat bort silverhinnan som sägs vara det näringsrika på riskornet, fullkornsris har även behandlats för att det ska gå lättare och snabbare att koka upp!... Det är tråkigt att sådan förädling sker utav olika livsmedel...

vem vet vissa frukter från naturen som fanns förr i tiden och ris i sin naturligaste form kanske är helt okej ändå?.

/ A