Popular Post Syster Posted January 6, 2017 Popular Post Share Posted January 6, 2017 . . . man aldrig är så mjuk och fin om händerna som när man rullat köttbullar Det måste väl betyda att det är ett suveränt fett som vi "gnor" in 12 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ErikL Posted January 6, 2017 Share Posted January 6, 2017 . . . man aldrig är så mjuk och fin om händerna som när man rullat köttbullar Det måste väl betyda att det är ett suveränt fett som vi "gnor" in Även hela huden är mjuk o fin numer! Även utan att rulla köttbullar! Hade alltid problem med torr hud förr och aldrig nu! Och jag vet varför!!!!! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kickilotta Posted January 6, 2017 Share Posted January 6, 2017 Djufett är fint för huden, att smörja sig med lanolin, från fårull, är bra för torr hud. Har en stor burk, ser ut som konsistensfett, inget tjusigt men jättebra! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xiro Posted January 6, 2017 Share Posted January 6, 2017 Djufett är fint för huden, att smörja sig med lanolin, från fårull, är bra för torr hud. Har en stor burk, ser ut som konsistensfett, inget tjusigt men jättebra! Intressant! Hur luktar det och var har du köpt det? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kickilotta Posted January 6, 2017 Share Posted January 6, 2017 Intressant! Hur luktar det och var har du köpt det? Luktar inget helt luktfri. - Heter: Pure lanolin med mandelolja, 200gr, tillverkare Lanolin Collection www.lanolincollection.com. Lång hållbarhet/4år. Den här salvan kan användas av både människor och djur. Är ren utan några tillsatser. Lanolin är en av de finaste och bästa ingredienserna i finare hudcremer. Jag använder den till läppar och hud, den är litet tjock men det gör inget alls tycket jag. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kickilotta Posted January 6, 2017 Share Posted January 6, 2017 Svårt att hitta på webben. Det föetag jag hänvisade till har kanske upphört? Men här kommer en länk till andra som säljer Intressant! Hur luktar det och var har du köpt det? Det företag jag hänvisade till har kanske upphört. Men här kommer en länk till en annan försäljare. http://www.nordickiwi.nu/sv_merino.html 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skymning Posted January 7, 2017 Share Posted January 7, 2017 Nu blev jag sugen på köttbullar. Hmm... tror jag har köttfärs i frysen. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Little Redhead Posted January 12, 2017 Share Posted January 12, 2017 Jag brukar smörja händerna med smör eller kokosfett när jag gör biffar eller köttbullar. Förr använde jag kallt vatten som jag lärde mig i hemkunskapen en gång i tiden. Men fett är ju så mycket bättre! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted January 12, 2017 Share Posted January 12, 2017 Rensa sill/strömming lär vara bra också. Och gott, och nyttigt...åtminstone sill. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EVS Posted January 12, 2017 Share Posted January 12, 2017 Även jag använder lanolin ibland, framför allt är det effektivt mot självsprickor på fingertopparna. Dock behöver jag ingen stor burk, utan köper liten tub istället. Medela PureLan bröstvårtssalva... Men det är 100% lanolin och inget annat. Finns både pytteliten tub och en lite större, knallgul förpackning. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts