Businesswoman

Noll kolhydrater

Recommended Posts

Kan man vara utan kolhydrater hur länge som helst?

Jag är sjuk och tänker därför prova extrem ketogen kost med ägg, kokosolja, fisk och ägg samt 0,8 gram protein per kroppsvikt. Ska om möjligt köra periodisk fasta parallellt. 

Någon som testat?

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan man vara utan kolhydrater hur länge som helst?

Jag är sjuk och tänker därför prova extrem ketogen kost med ägg, kokosolja, fisk och ägg samt 0,8 gram protein per kroppsvikt. Ska om möjligt köra periodisk fasta parallellt. 

Någon som testat?

Det lär hur som helst bli i princip omöjligt med noll kolhydrater!

Att testa extrem ketogen kost är däremot inte helt omöjligt.. sk strikt LCHF!

Utiallafall.. det blir en omställningsperiod på minst 3-4 veckor!

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det lär hur som helst bli i princip omöjligt med noll kolhydrater!

Att testa extrem ketogen kost är däremot inte helt omöjligt.. sk strikt LCHF

Utiallafall.. det blir en omställningsperiod på minst 3-4 veckor!

Varför det??

Har lagt in olika livsmedel på www.kostbevakningen.se där jag enkelt kan läsa av mängden kollisar, proteiner, fett osv. Jag har ätit LCHF i flera år och att testa den strikta varianten ser jag inte som något problem.

Ser det som en utmaning att inga kollisar slinker med i kosthållningen.

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hade också nollat kolhydraterna om jag var i din situation.

Det är ju mycket diskussioner kring kolloidalt silver, men jag tror inte det skadar att testa. Se Martina Johanssons blogg, och svaradoktorn.se.

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hade också kört keto inkl en del fasta, men troligen inte så extrem att det kräver kemikalieprocessade kosttillskott. Whole food har ofta bättre biotillgänglighet och mindre risk för biverkningar.

Håller tummarna för dig, stort lycka till!

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Absolut skall du prova kolloidalt siver. Ta en hutt outspätt kolloidalt siver 2 ggr om dagen.

D-vit 10000 ie om dagen.

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du utesluter även ovanjordsgrönsaker så kanske en multimineral/vitaminpilla kan vara på sin plats, exempelvis https://www.mialundinshop.com/index.php?main_page=product_info&products_id=123

Lycka till med kampen!

Tack! Har tänkt utesluta alla ovanjordsgrönsaker och ta vitaminer istället. Ska kolla ditt tips, marknaden är ju översvämmad av olika kosttillskott.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack! Har tänkt utesluta alla ovanjordsgrönsaker och ta vitaminer istället. Ska kolla ditt tips, marknaden är ju översvämmad av olika kosttillskott.

Denna fann jag efter långt sökande. Tar den t.ex. dagar då maten blir lite enahanda pga mycket resor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tråkigt att höra vännen. De flesta cancerceller har dåligt fungerande mitokondrier vilket betyder att de är bra på att äta socker men inte ketoner. Utöver strikt ketogen diet skulle jag föreslå fasta ibland då detta både ökar ketoner/minskar blodglukos samt får kroppen till att storstäda. Den äter då upp både proteiner och hela celler (årets Nobelpris handlade om, eller 2016 menade jag). Kroppen tar då felaktiga och dåliga proteiner och celler i första hand. Om den på något sätt "känner av" att cancercellerna inte är riktigt hundra så kommer de ryka.

Även om blodglukos går ned så brukar det ligga kvar på typ 4 mmol (eller betydligt högre om man har nedsatt insulinkänslighet). För att svälta cancercellerna helt skulle man behöva sänka blodglukos ännu mer. Detta går göra med diverse läkemedel.

Jag har skrivit ett dokument om detta som är avsett för läkare som du finner länk till nedan. Det är väldigt kort då jag märkt att folk inte orkar läsa det annars. Det betyder också att det finns mer att säga om detaljerna så om du eller någon har frågor säg bara till.

http://blackbeltnutrition.org/dl/cancer.pdf

Tusen tack för ditt och alla andras engagemang, det värmer.

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varför det??

Har lagt in olika livsmedel på www.kostbevakningen.se där jag enkelt kan läsa av mängden kollisar, proteiner, fett osv. Jag har ätit LCHF i flera år och att testa den strikta varianten ser jag inte som något problem.

Ser det som en utmaning att inga kollisar slinker med i kosthållningen.

Okej då förstår jag att du vill bli strikt, dock så kommer du alltid att ha ett blodsocker!

Grejen är snarare att vissa cancerceller är beroende utav GLUT4 för sin energiförsörjning.. det betyder då främst att man bör hålla ner Insulin.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kycklinglever, sardiner och ägg lär tillsammans innehålla det mesta av de vitaminer och mineraler vi behöver.

Jag hejjar på dig!

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Och hur håller man ner insulin?

Man minimerar kolisar och protein samt fasta!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kycklinglever, sardiner och ägg lär tillsammans innehålla det mesta av de vitaminer och mineraler vi behöver.

Jag hejjar på dig!

Tack snälla du!

Vad är det i kycklinglever som är så bra? Hade föredragit kycklingkött, inte så förtjust i lever.

Men, men vad gör man inte för hälsan och överlevnad.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad tråkigt.  :(

Jag har inte några bra tips på vad som kan göras men att äta ketogent verkar bra.

Lycka till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack snälla du!

Vad är det i kycklinglever som är så bra? Hade föredragit kycklingkött, inte så förtjust i lever.

Men, men vad gör man inte för hälsan och överlevnad.

Nej, lever är ingen höjdare för mig heller - tyvärr. Jag brukar hacka ner ett par kycklinglevrar i köttfärssåsen för att dölja smaken men ändå få i mig det nyttiga.

I dagarna har min man provat att göra leverpastejen som finns på Kostdoktorn. Den har lite lagom leversmak, helt ok. (Du kanske kan byta ut rödlöken mot ansjovis för att få bort lite kh.)

http://www.kostdoktorn.se/recept/leverpastej-med-timjansmor

Hela listan på näringstät och näringsrik mat finns på Matkalkyl.se:

http://matkalkyl.se/naringstatarika-livsmedel.php

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg