Bengt Nilsson

TV-reklam

Recommended Posts

Viktväktarna har reklam på TV. Skulle det vara vettigt att även Kostdoktorn hade TV-reklam eller skulle det vara slöseri med pengarna?

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Eftersom många av oss som rekommenderar "riktig mat" ofta avråder från att anamma något som det finns reklam för så bör nog Kostdoktorn avstå... Vi lyckas ju locka många ändå... Å andra sidan finns det de som tycker att om det inte finns i reklamen så finns det inte alls... Svår avvägning... Tur jag slipper vara del av det beslutet!  ;)

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

TV-reklam är ju ofta så tråkig. Helst spolar man forbi den. I värsta fall (för mycket Becel-reklam) byter man(=jag) kanal.

Men en mycket kort glimt som kan väcka nyfikenhet att söka vidare...kanske.

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag streamar bara och slipper all reklam  B)  

Rolle på Österlen

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köp reklamplats på TV-skärmarna som finns vid kassan i en del livsmedelsaffärer. Fast de kanske inte upplåter reklamplats till vem som helst.  :)Reflexer och rut-bidrag har jag sett och sett mig mätt på. 

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror det är effektivare om Smarta Diabetiker har reklam. Men utan att nämna ordet "LCHF". Mer fokusera på att de är smarta och hjälper varandra att slippa komplikationer pga sin sjuka.

• Gilla 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror det är effektivare om Smarta Diabetiker har reklam. Men utan att nämna ordet "LCHF". Mer fokusera på att de är smarta och hjälper varandra att slippa komplikationer pga sin sjuka.

Hade vi haft pengarna, så ;-) Men jag tror att det sätt vi jobbar på idag är det som är mest lönsamt i längden. Vi jobbar hårt för att få ut Smartas namn och budskap i flera olika sammanhang (artiklar, krönikor, tv) utan att spendera en enda krona. Bästa reklamen gör dock alla våra medlemmar som får bättre hälsa och livskvalitet! 

• Gilla 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Just nu, såhär efter nyår är det mycket reklam för allsjöns produkter och dieter för viktminskning. Är man seriös med att vilja ändra något så är alltid bästa tiden "idag" oavsett årstid/månad/veckodag. På samma vis som träning där den träning som blir av är den bästa :P. De som vill köra en diet för att gå ner i vikt och sedan kunna fortsätta i gamla hjulspår kommer vi inte att kunna nå med ett reklaminslag i TV. Personligen tror jag därför att detta är bortkastat att lägga pengar till att göra reklam för. Men för VV är det nog lukrativt eftersom det sällan är ett långtidsverkande koncept av primärt kalori in vs kalori ut. Där man också får behålla sina "nappar/triggers" som gör att man aldrig kommer ifrån dessa. De har ju också börjat använda begrepp som "riktig mat" mm för att sudda ut gränserna för vad detta är. På samma sätt som Pauluns flingor som är naturligt söta = indränkta med druvjuice  :(

Bättre att jobba systematiskt för en ökad medvetenhet om ffa sockrets närvaro i livsmedlen och vilken inverkan det har på kroppen. Den som medvetet köper processad kolhydratstinn mat har ju gjort ett aktivt val och det är helt ok. Men att tro att lösgodis faktiskt kan ingå som en självklar naturlig del i en SUND mathållning... nja där finns det ett och annat att jobba med. Sen har vi även det där med socker. Allt som inte heter socker i förteckningen men som ändå är det. Kärt barn med många namn som tillsammans utgör en större del av innehållet om man räknar ihop dem men som var för sig inte ser så farligt ut.

Bara något av det som jag tycker behöver spridas ljus över till allmänheten, utan att vara nedlåtande mot allmänheten på något vis. Tyvärr är alldeles för många skrämmande okunniga om vad de stoppar i sig.

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg