Gå till innehåll

Vi som inte får stöd av vår partner

Recommended Posts

Så strikt att jag inte kan ha i en skvätt mjöl för att ta ihop en sås är inte jag och jag håller mig ändå rätt väl innanför makrofördelningarna.

Många av oss vill nog undvika mjölet inte bara pga kh.

Sen tycker jag också att mina såser blir mycket bättre än de mjölsåser (ibland med lättmjölk också, huvva) jag gjorde för tio år sen.

• Gilla 3
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 2 weeks later...

I mitt fall kom livsstilsförändringen först, och sambon senare. Och han vill iofs gärna stötta mig, men har väldigt svårt att förstå att han skulle ha någon fördel av att äta bra mat; det viktiga är att det är gott. Så för egen del kan jag inte skylla på honom..

Mitt kom i samma ordning  :rolleyes:  hade redan ätit LCHF i 2 år då jag träffade min sambo men till skillnad från din så var det han som anammade mina nyttiga vanor mer och mer för att till slut landa på någon slags liberal lågkolhydratsvariant (för det mesta). På köpet har han slutat snarka, blivit av med sin sömnapne´och som bonus blivit av med 17 onödiga kilon  ;) Tror hemligheten är att man märker hälsofördelar av att ändra kosten.

Kan du inte göra en deal med sambon din att han äter som du i 1-2 månader, tror han kommer att bli överraskad hur bra han kommer att må  :D

• Gilla 2
Länk till inlägg

Jaa...om jag bara fick honom att testa. Han tycker att om han mår bra och har energi, så finns det ingen anledning att ändra kost. Några kilon att bli av med har han inte; han får gärna gå upp tio kg (muskler då) eller femton med. Jag försöker lobba för att socker förstör de fina blodkärlen (som är viktiga för så mycket), och att stärkelse blir socker ganska omgående, och han tittar förundrat på mig; vad du kan! och fortsätter med mackor, ris och pasta, socker I kaffe och te, sylt på gröt och pannkaka...

Han skulle iofs fråga sin läkare om dennes åsikt om LCHF, men det har jag Inga förhoppningar om.

• Gilla 2
Länk till inlägg