Jump to content

Fortfarande långt kvar till bra matvanor i de nordiska länderna

WimanX

Recommended Posts

Denna undersökning är redan från start dömd att misslyckas..

Se exemel på sida 22:

Ost, Fett och korv får extermt låga värden pga fetthalt

"The saturated fat score has similar values from 0–2 points and a score of 0 indicates a high consumption of foods rich in saturated fats whereas a score of 1 indicates a medium consumption of foods rich in saturated fats and a score of 2 indicates a low consumption."

https://www.livsmedelsverket.se/globalassets/rapporter/2017/the-nordic-monitoring-system-2011-2014.pdf

• Like 4

Läste i dagens GP att förtroendet för SLV hade ökat, särkilt bland barnfamiljer...vilket ökade sannolikheten för bättre matvanor och folkhälsa...

Jaaa...jag saknar ord, tror jag

Ekonomistisk propaganda och ekonomistisk media är de ord jag får fram.

För den skada Livsmedelsverket åsamkar Sverige skulle jag vilja ha skattepengar tillbaka. De får gärna pengar av mig för det de gör bra. Men för alla följdverkningar och ohälsokostnader och miljöförstöring vill jag ha pengar tillbaka. Finns det ingen riktigt skarp advokat som fattar den här galoppen och kan ge sig in i striden? Man vinner knappast med sunt förnuft enkom utan en enorm laddning juridisk kapacitet.

• Like 4