WimanX Posted January 20, 2017 Share Posted January 20, 2017 Denna undersökning är redan från start dömd att misslyckas.. Se exemel på sida 22: Ost, Fett och korv får extermt låga värden pga fetthalt "The saturated fat score has similar values from 0–2 points and a score of 0 indicates a high consumption of foods rich in saturated fats whereas a score of 1 indicates a medium consumption of foods rich in saturated fats and a score of 2 indicates a low consumption." https://www.livsmedelsverket.se/globalassets/rapporter/2017/the-nordic-monitoring-system-2011-2014.pdf 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trollmormor Posted January 20, 2017 Share Posted January 20, 2017 Bara det faktum att Livsmedelsverket är inblandat gör ju att undersökningen är dödsdömd från start 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted January 20, 2017 Share Posted January 20, 2017 Tja...är rubriken rätt, egentligen? Handlar det om bra matvanor, eller handlar det om I hur hög grad vi äter som SLV vill? :-) Och om vi nu inte gör det, är det bra? 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petra183 Posted January 20, 2017 Share Posted January 20, 2017 Såg en skärmdump från Text-TV på Facebook. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SGK Posted January 20, 2017 Share Posted January 20, 2017 Nu är det väl ändå dags att ifrågasätta. Någon som känner sig manad? Nån som är bättre på att föra ett tydligt resonemang än vad jag är! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted January 20, 2017 Share Posted January 20, 2017 Läste i dagens GP att förtroendet för SLV hade ökat, särkilt bland barnfamiljer...vilket ökade sannolikheten för bättre matvanor och folkhälsa... Jaaa...jag saknar ord, tror jag 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted January 20, 2017 Share Posted January 20, 2017 Visserligen har konsumtionen av sockerrika livsmedel minskat, men det har även konsumtionen av fisk och fullkornsbröd. Samtidigt äter fler mat med mycket mättat fett. Det måste ju tyda på att det har blivit fler LCHFare! 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lipofil Posted January 20, 2017 Share Posted January 20, 2017 iA, exakt vad jag tänkte också! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xiro Posted January 20, 2017 Share Posted January 20, 2017 Läste i dagens GP att förtroendet för SLV hade ökat, särkilt bland barnfamiljer...vilket ökade sannolikheten för bättre matvanor och folkhälsa... Jaaa...jag saknar ord, tror jag Ekonomistisk propaganda och ekonomistisk media är de ord jag får fram. För den skada Livsmedelsverket åsamkar Sverige skulle jag vilja ha skattepengar tillbaka. De får gärna pengar av mig för det de gör bra. Men för alla följdverkningar och ohälsokostnader och miljöförstöring vill jag ha pengar tillbaka. Finns det ingen riktigt skarp advokat som fattar den här galoppen och kan ge sig in i striden? Man vinner knappast med sunt förnuft enkom utan en enorm laddning juridisk kapacitet. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts