Jump to content

Muskelstelhet-värk

nick

Recommended Posts

Välkommet till forumet, nick!

Största anledningen att jag provade LCHF var just en molande värk i kroppen. Jag hade kommit fram till att det fanns tre saker att testa; Utesluta rött kött, Utesluta kolhydrater, Lägga till omega-3. Jag är glad att jag valde att prova det svåraste. (Jag insåg förstås att det var nåt lurt med kolhydraterna när tanken på att sluta med dem fick min kropp att bli förtvivlad...)

Det gick inte så fort för mig som du beskriver men efter några månader insåg jag att jag var på rätt spår. Håll i nu så ska du få se på resultat!  :)

• Like 3

Kul att du märkt skillnad så snabbt. Eftersom kosten är rätt mycket antiinflammatorisk så har du säkert haft en låggradig inflammation i kroppen. Du ska se att det inte bara är din vikt som förbättras utan du blir yngre inuti också. Har du läst Mats Lindgrens blogg? Fet hälsa och skön musik. Han har upplevt massor med förbättringar genom kosten också. Han är väldigt aktiv förespråkare. Du hittar den bland bloggarna på kostdoktorns samlingssida

• Like 4

Välkommet till forumet, nick!

Största anledningen att jag provade LCHF var just en molande värk i kroppen. Jag hade kommit fram till att det fanns tre saker att testa; Utesluta rött kött, Utesluta kolhydrater, Lägga till omega-3. Jag är glad att jag valde att prova det svåraste. (Jag insåg förstås att det var nåt lurt med kolhydraterna när tanken på att sluta med dem fick min kropp att bli förtvivlad...)

Det gick inte så fort för mig som du beskriver men efter några månader insåg jag att jag var på rätt spår. Håll i nu så ska du få se på resultat!  :)

Tack för era svar! och jag kommer hålla i, den stora anledningen till att jag ökat i vikt så mycket är att jag tidigare spela golf 5 dagar i veckan, men med ständig värk och en allt sämre rygg har jag slutat spela golf, 5 st 1-1,5 mils promenader i veckan bränner fett! kanske jag kan börja igen :wub: jag bor i Spanien så jag kan spela året om....

• Like 6

Försök att hålla tag i golfspelet.. så mycket du orkar, den fysikaliska biten är säkert minst lika viktig!

Den första euforin kan vara mental eller metabol/hormoniell!

Pratar vi metabolt syndrom och hyperinsúlinemi så är det en förklaring?

Det kommer oxå backlashes.. riddarrustning och död råttasmak i munnen.. det går över!

• Like 2

Försök att hålla tag i golfspelet.. så mycket du orkar, den fysikaliska biten är säkert minst lika viktig!

Den första euforin kan vara mental eller metabol/hormoniell!

Pratar vi metabolt syndrom och hyperinsúlinemi så är det en förklaring?

Det kommer oxå backlashes.. riddarrustning och död råttasmak i munnen.. det går över!

Död råtta förstår jag, men vad är riddarrustning?

Död råtta förstår jag, men vad är riddarrustning?

Det märker du när det blir hur annsträngade som helst bara att gå upp för en trappa!

Då har glukosen tagit slut och musklerna inte ännu ställt om till att bränna fett!

Nämenaltså.. ingen panik, glukosen tar alldrig slut, men den reserveras för de celler som bara kan använda glukos.. främst röda blodkroppar.

• Like 2