Popular Post nick Posted January 23, 2017 Popular Post Share Posted January 23, 2017 Jag är en överviktig man snart 60 år, då jag såg att jag vägde 100 kg, besluta jag mig för prova LCHF. Jag har nu ätit så i en dryg vecka, gått ner ca 2kg så det verkar funka. Blev sjuk igår, första gången på säkert 10 år, feber hosta mm, nåja det kan ju hända, normalt sätt är jag väldigt stel och har nästan alltid nån form av konstant träningsvärk, och tänkte att sånt brukar bli värre med feber. Men tvärt om har inte känt mig så bra i leder och muskler på år och dar, jag antar att det beror på dieten, det är kanske något som framgår om man studerar texterna, men tänkte att det är lättare att fråga er. Nick 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trollmormor Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 Fantastiskt att du känner en sån skillnad på bara en dryg vecka. Men visst beror det på kosten. För mej tog det nog nån månad innan värken och stelheten i muskler och leder mer eller mindre försvann 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 Välkommet till forumet, nick! Största anledningen att jag provade LCHF var just en molande värk i kroppen. Jag hade kommit fram till att det fanns tre saker att testa; Utesluta rött kött, Utesluta kolhydrater, Lägga till omega-3. Jag är glad att jag valde att prova det svåraste. (Jag insåg förstås att det var nåt lurt med kolhydraterna när tanken på att sluta med dem fick min kropp att bli förtvivlad...) Det gick inte så fort för mig som du beskriver men efter några månader insåg jag att jag var på rätt spår. Håll i nu så ska du få se på resultat! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 Kul att du märkt skillnad så snabbt. Eftersom kosten är rätt mycket antiinflammatorisk så har du säkert haft en låggradig inflammation i kroppen. Du ska se att det inte bara är din vikt som förbättras utan du blir yngre inuti också. Har du läst Mats Lindgrens blogg? Fet hälsa och skön musik. Han har upplevt massor med förbättringar genom kosten också. Han är väldigt aktiv förespråkare. Du hittar den bland bloggarna på kostdoktorns samlingssida 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trollmormor Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 stocha, inte för att jag vill vara petig, men han heter Mats Lindgren. Inte Lindström 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 stocha, inte för att jag vill vara petig, men han heter Mats Lindgren. Inte Lindström Tack! Rättat 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nick Posted January 23, 2017 Author Share Posted January 23, 2017 Välkommet till forumet, nick! Största anledningen att jag provade LCHF var just en molande värk i kroppen. Jag hade kommit fram till att det fanns tre saker att testa; Utesluta rött kött, Utesluta kolhydrater, Lägga till omega-3. Jag är glad att jag valde att prova det svåraste. (Jag insåg förstås att det var nåt lurt med kolhydraterna när tanken på att sluta med dem fick min kropp att bli förtvivlad...) Det gick inte så fort för mig som du beskriver men efter några månader insåg jag att jag var på rätt spår. Håll i nu så ska du få se på resultat! Tack för era svar! och jag kommer hålla i, den stora anledningen till att jag ökat i vikt så mycket är att jag tidigare spela golf 5 dagar i veckan, men med ständig värk och en allt sämre rygg har jag slutat spela golf, 5 st 1-1,5 mils promenader i veckan bränner fett! kanske jag kan börja igen jag bor i Spanien så jag kan spela året om.... 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 Försök att hålla tag i golfspelet.. så mycket du orkar, den fysikaliska biten är säkert minst lika viktig! Den första euforin kan vara mental eller metabol/hormoniell! Pratar vi metabolt syndrom och hyperinsúlinemi så är det en förklaring? Det kommer oxå backlashes.. riddarrustning och död råttasmak i munnen.. det går över! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nick Posted January 23, 2017 Author Share Posted January 23, 2017 Försök att hålla tag i golfspelet.. så mycket du orkar, den fysikaliska biten är säkert minst lika viktig! Den första euforin kan vara mental eller metabol/hormoniell! Pratar vi metabolt syndrom och hyperinsúlinemi så är det en förklaring? Det kommer oxå backlashes.. riddarrustning och död råttasmak i munnen.. det går över! Död råtta förstår jag, men vad är riddarrustning? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 Död råtta förstår jag, men vad är riddarrustning? Det märker du när det blir hur annsträngade som helst bara att gå upp för en trappa! Då har glukosen tagit slut och musklerna inte ännu ställt om till att bränna fett! Nämenaltså.. ingen panik, glukosen tar alldrig slut, men den reserveras för de celler som bara kan använda glukos.. främst röda blodkroppar. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts