Minja Posted January 24, 2017 Share Posted January 24, 2017 Han har Lymfcancer i v.sida halsen sen flera år, men den har varit stabil och inte hänt något med och han mått bra i flera år. Före jul fick han en kraftig influensa? Hög feber och dålig i flera veckor, samt förstoppning och mycket gaser. Blev något bättre men magen bråkade ff, men framförallt blev han väldigt trött orkade inte röra sig promenera som vanligt, svårt att andas. Blev inlagd (på sjukhus i Spanien där han bor tidvis) i 2 v nyligen. De röntgade hela honom och tog massa prover, tömde vä. lunga på 1 lit vatten. Tömde lite till ett par gånger. Hittade några fläckar på lungorna och nu är såklart både han och vi oroliga för att cancern kan ha spridit sig. Är snart hemma i Sverige igen och utreds vidare här får man hoppas. 80 år men f ö frisk inga hjärtproblem el annat, tar inga mediciner. Normal vikt, van att röra sig mycket i skog o mark. Nu har han gått ner åtskilliga kilon. Jag vill hjälpa min goe vän att stärka sitt immunförsvar samt göra allt som går för att bromsa om det är så illa att cancern spridit sig. Han äter vanlig mat men ej Lchf vilket jag kommer försöka få honom till samt näringsrikt ekologiskt. C-vitamin, D-vitamin, Mineraler?, andra tillskott? Snälla hjälp mig med tips! Skickat från min D5503 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik 2 Posted January 25, 2017 Share Posted January 25, 2017 Cancern är ju oklart hur man får bort, men att svälta den genom att hålla lågt blodsocker finns det ju i alla fall nobelpris på. För att allmänt hålla igång kroppen och inte orsaka för mycket inflammation gäller det att ta bort saker och då framförallt gluten och ko-mjölk. Och socker. Om immunförsvaret får hålla på med de viktiga sakerna som cancer och cellreparation istället för att behöva reagera och spilla resurser på inflammationsdrivande mat är nog mycket vunnet. Ta det lugnt med antioxidanter, det kan vara kontraproduktivt och dämpa effekten av immunförsvarets vapen. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted January 25, 2017 Share Posted January 25, 2017 Välkommen till forumet! Det finns en hel del på nätet som kan vara av intresse varav jag kommer på dessa nu; 4health.se alternativonkologen (facebook, en kille vars fru gick bort i cancer intresserar sig för ämnet) Ofta nämns aprikoskärnor, kolloidalt silver, gurkmeja mm. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted January 25, 2017 Share Posted January 25, 2017 Välkommen till forumet! Det finns en hel del på nätet som kan vara av intresse varav jag kommer på dessa nu; 4health.se alternativonkologen (facebook, en kille vars fru gick bort i cancer intresserar sig för ämnet) Ofta nämns aprikoskärnor, kolloidalt silver, gurkmeja mm. Ingefära,maskroste. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minja Posted January 25, 2017 Author Share Posted January 25, 2017 Stort tack till er alla, jag tar till mig och kollar vidare på era förslag. /Minja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts