Erik 2

Leif GW har tappat 10 kg i januari på hemligt sätt - finns bara ett sätt

Recommended Posts

Alltså.. hemligt.. tja alla sätt är bra utom de dåliga.. men om man är så pass stor som han är.. är det nog mycket vatten som lämnat kroppen. Oavsett tycker jag att han är duktig, men tycker generellt att det är löjligt att hålla det hemligt. Det är som de där som har hittat en mirakelfrukt som skall göra att man går ned i vikt om man äter den samtidigt som man står på huvudet med benen i kors.

Men står det i det finstilta, du kan inte äta vad du vill i övrigt och det är bra om du rör lite på dig också..

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kanske det spelarroll att Leif GW är en kändis, och han kanske inte vill att hans viktminskning/ökning skall bli  det som representerar en kostvariant.

Men eftersom han gillar god mat så finns inget bättre alternativ än LCHF. Men hur som helst så gillar jag hans böcker, och hoppas han fortsätter skriva

dem länge.  Även om "han lurade mig" med boktiteln på hans näst senaste bok "Bombmakaren och hans kvinna", Först när jag började läsa boken, så 

insåg jag att den inte handlade om Lars Tingström..... :)  :mellow::D

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kanske han har en annan bok på lut, en kokbok, därför han inte vill avslöja nåt.

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Han har ju tidigare gått ned med Lchf och han sa ju nyligen i TV att han skulle använda sig av det igen för att gå ned 30'kg?

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Tycker faktiskt det är bra om Leif GW inte nämner vilken bantningsmetod han använder. Tänk om fler offentliga personer kunde tänka likadant.

Även om han åt LCHF så ogillar jag allt fokus på bantning och vikt i media. Hade hellre sett att man promotar LCHF utifrån hälsoperspektiv.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kanske han har en annan bok på lut, en kokbok, därför han inte vill avslöja nåt.

Om det vore så väl! Den kommer i så fall att gå åt som smör :P   till fromma för svenska folket och sjukvården.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu kom jag på nåt. En kombinerad deckare och kokbok. Skulle kunna bli en kioskvältare.

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu kom jag på nåt. En kombinerad deckare och kokbok. Skulle kunna bli en kioskvältare.

Den skulle kunna heta: Kan man gå ned i vikt tre gånger?

Klart läsvärd  :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varför inte en bok där Bäckström säger att socker är bra, och när han håller en stor presskonferens med TV och hela baletten, så säger Bäckström att socker är bra.

När Ulf Hambreus från SVT frågar Bäckström varför socker är bra, så svara bäckström, därför att de ger mig en massa pengar,för att säga att socker är bra.

Men frågar journalisten äter du socker själv?

Nej för i helvete, skall jag få fetlever av något, så skall det vara något som gör livet roligare säger Bäckström och ställer upp en flaska fransk konjak på bordet.....    

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag får för mig att vi kan hjälpas åt att skriva en bok åt Leif G W... en deckare med insprängda matrecept och "produktplacering" med LCHF-tips.

"Fan, Bäckström- du måste bli av med den där kulmagen! Jag ska berätta för dig hur du kan bli det utan ansträngning." ^_^

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Leif har enligt uppgift hamnat på en platå med utebliven viktminskning. 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst jala

I början går det fort.

http://www.svtplay.se/klipp/11976586/leif-gw-perssons-basta-tips-nar-man-ska-ga-ned-i-vikt

Snart kanske han inte finns mer.

http://www.newsner.com/leif-gw-s-galna-nyarslofte-jag-tankte-ga-ner-50-kilo/om/familj-2

Och ibland trillar man dit och hamnar på sjukhus.

http://www.hant.se/leif-gw-persson-jag-fixar-inte-att-ga-ner-i-vikt/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hoppas han har en LCHF-coach som kan hjälpa honom över platån, för det lär ju vara omöjligt för oss vanliga dödliga att komma i kontakt med honom, om vi inte har något brottsligt att utgå ifrån...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I början är det väl så för många, att det gäller att hitta LCHF-alternativ, att ersätta de gamla favoriterna med. T. ex. vispgrädde med frusna bär i stället för glass o.s.v.. Men intermittent fasta 16 - 8 tycker jag är bra.

För då hanterar man också okynnes ätande, om man äter bara två gånger per dygn, och det är nog den enklaste formen att fasta. Man kommer långt med att byta ut frukosten mot vatten the eller kaffe, och sedan låta frukosten infalla 16 timmar efter kvällsmaten. Nåja, det väl alla som skriver i den här tråden, men kanske en del nya läser tråden?

Det här tycker jag var en intressant artikel om Leif http://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/leif-gw-persson-mitt-markliga-mote-med-bea/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Leif GW Persson om hustruns oro – och sin egen dödsångest

http://www.expressen.se/noje/leif-gw-persson-om-hustruns-oro--och-sin-egen-dodsangest/

Citat

Har du någon särskild diet?

– Nej jag kör LCHF. Ingen alkohol överhuvudtaget, men det kör jag ju alltid på våren då blir det ingen sprit. Jag äter inte sötsaker, bröd, pasta potatis eller ris. Inga rotsaker som har vuxit under jord utan jag äter kött, fågel, fisk, grönsaker och bär. Så dricker jag kaffe och vatten. Det räcker.

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg