Undeniably Posted February 1, 2017 Share Posted February 1, 2017 Jag måste nog äta striktare om jag ska klara det här, men vad äta till lunch? Fantasien står still. Ideellt kött och smör, men lets face it, inte har man tid till det i en stressande vardag, eller möjlighet... tips? Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DRAKULLA Posted February 1, 2017 Share Posted February 1, 2017 Ägg : Snabbt. Enkelt. Billigt. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefpahl Posted February 1, 2017 Share Posted February 1, 2017 Titta på veckomenyerna som finns i Kostdoktorn och gör mat på kvällen så att det räcker till lunch. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pronilla Posted February 1, 2017 Share Posted February 1, 2017 Ibland köper jag fisk med smör i frysdisken (tror det kanske är findus), bra fördelning av fett och protein. Tar bara 4 minuter att värma 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted February 1, 2017 Share Posted February 1, 2017 På den tiden när jag fortfarande åt lunch, blev det ofta avokado, mozzarella, ägg, olivolja, smör. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ethel Posted February 1, 2017 Share Posted February 1, 2017 Börjas dagen med 3-4 koppar kaffe mixat med 50 gr. smör och en msk. kokosolja behövs inget käk alls till lunch. Har jag erfarit de senaste fem åren. Numnum! Ethel Loberg 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nokenok Posted February 1, 2017 Share Posted February 1, 2017 Jag måste nog äta striktare om jag ska klara det här, men vad äta till lunch? Fantasien står still. Ideellt kött och smör, men lets face it, inte har man tid till det i en stressande vardag, eller möjlighet... tips? Sent from my iPhone using Tapatalk Nu är jag inte inläst på vad det är du ska klara, men om det är hälsofördelar eller viktnedgång och om du saknar tid, kanske du ska äta frukost (breakfast-bryta fastan) på kvällen (eller annan tid av dagen) men ändå som enda mål under dagen. Sparar tid, arbete, pengar och antagligen hälsan också. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Undeniably Posted February 2, 2017 Author Share Posted February 2, 2017 Nu är jag inte inläst på vad det är du ska klara, men om det är hälsofördelar eller viktnedgång och om du saknar tid, kanske du ska äta frukost (breakfast-bryta fastan) på kvällen (eller annan tid av dagen) men ändå som enda mål under dagen. Sparar tid, arbete, pengar och antagligen hälsan också. Alltihop! Jag har 10 kg övervikt som jag vill bli kvitt. För en månad sen så fick jag diagosen på en reumatisk sjukdom, så också för hälsan. För detta fick jag medicin, största biverkan - att man går upp i vikt... Samt att jag alltid har bråttom. Ofta är lunchen 15 min paus mellan två kunder. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted February 2, 2017 Share Posted February 2, 2017 En låda med kokt ägg majonnäs och tonfisk går snabbt att "slafsa i sej" 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vivi Posted February 2, 2017 Share Posted February 2, 2017 är du hungrig på morgonen? om inte, ät inte 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gladan Posted February 2, 2017 Share Posted February 2, 2017 Det finns ju bara ett sätt och det är planering! Tyvärr är det så tråkigt! Planera dina matlådor för veckan och gör i ordning dom på helgen. Omelett kan varieras i de oändliga och även ätas kall. Pannbiffar och en liten sallad/marinerade (kokta) grönsaker som t ex olika kålvarianter - kan ätas både varm och kall. En burk makrill eller sardiner+grönsaker enligt ovan. Grillad kyckling kan också ätas både varm och kall. Vissa korvar kan också fungera, men håll koll på kolhydratinnehåll i dom! Du kan steka karreskivor, kotletter och sånt också och äta både kall och varm. Till allt (krydd-)smör eller majonäs (ev med olika smaksättningar) 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted February 2, 2017 Share Posted February 2, 2017 jag brukar göra ett gäng köttbullar gör smeten lägger i silikonformar in i ugnen sköter sig själv kan ju variera kryddningen berfekt att ta med 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts