MariaF

MAF-tråd

Recommended Posts

Inte direkt MAF men en enorm inspiration! Så vill jag vara och tänka vid 103års ålder! "I just keep active and do a lot of things." :wub:

When Julia “Hurricane” Hawkins turned 100 years old she stopped biking and started running. She knew she’d be a good runner because she had a lot of practice sprinting to pick up phone calls to her landline.

When biking became too challenging, she wanted to replace it with another activity and picked up running. Soon after, she started running at 100, she broke several world records.

“I don’t train like most runners. I just keep active and do lots of things," she said.

https://www.today.com/health/julia-hurricane-hawkins-103-breaks-records-national-senior-games-t156829?fbclid=IwAR2K8yA2tndwCcqXpscBn9Ac5zwq-oHkaVPg6_prKSIBYcCrN5154boFACQ

• Gilla 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På tal vätskebälten ...jag har sällan vätska med mig när jag springer men jag gillar mitt Flipbelt för att förvara mobilen under löppasset ... kan vara kul att testa... 😉

https://flipbelt.se/

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Just nu, Peter B sade:

kan vara kul att testa...

Har du kantareller i flipbelt?? :blink:

Jag har vätska med mig till vovvan, själv dricker jag sällan medan jag springer. Sen är det mobilen, hundgodis, bajspåsar, snorpapper, plåster... Materialsport! :D

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag har en magväska, inköpt på knallemarknad för 79 spänn.

Den rymmer både bajspåsar (även bra till ev kantareller), mobil (för gps), näsdukar och vatten utan problem.

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 timmar sedan, MariaF sade:

inslag av skutt".

Skutt är kanon...   kul! keep up the good work!

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

@Cleppa, det har faktiskt blivit ett par dagar med postural träning med inslag av kettle bell och romerska ringar också..! 😊

(Squats och lyft av mig själv. Tror jag behöver en tyngre kettle bell...)

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Extramilest Floris Gierman har en väldigt intressant podcast och i nedanstående klipp delar han med sig svaren på frågan "What are your recommendations for athletes looking to improve and to become a stronger, healthier and happier athlete? från många kändisar i uthållighetsträningens värld. Dr Maffetone högst upp till vänster i bild, hans elev Mark Allen (vann 6st Hawaii Ironman) längs ner till höger. 

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tyvärr kom det en grupp och ville köra ihop så det fanns ingen plats till mig under PT-utbildningen. Nu kan jag förstås anlita honom ändå om jag vill men uppriktigt sagt vet jag inte vad jag vill ha hjälp med eller ens OM jag vill ha hjälp...

Jag maffar på, tror jag kan säga att jag är på gång. Två dagar i rad nu, det kallas runstreak, minsann...! :) I söndags morse blev det 11km så ääääntligen har jag spräckt milen igen. Igår och idag onsdag blev det 5km lufs vid 5-snåret på morgonen. Jag noterar att pulsen håller sig lugnare på morgonen än på eftermiddagen, skönt.

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg