flisann Posted February 15, 2017 Share Posted February 15, 2017 Hej allihopa! Jag och min sambo har precis börjat äta strikt LCHF och vi absolut älskar torkat renkött. Nu undrar vi om vi får äta torkat kött från affären, finns otroligt gott torkat och gravat renkött i affären där vi bor och vi vill helt enkelt veta om de är okej att äta affärsköpt torkat kött i allmänt, framför allt då renkött! Tacksam för snabbt svar [emoji5] 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paleo72 Posted February 15, 2017 Share Posted February 15, 2017 Hej allihopa! Jag och min sambo har precis börjat äta strikt LCHF och vi absolut älskar torkat renkött. Nu undrar vi om vi får äta torkat kött från affären, finns otroligt gott torkat och gravat renkött i affären där vi bor och vi vill helt enkelt veta om de är okej att äta affärsköpt torkat kött i allmänt, framför allt då renkött! Tacksam för snabbt svar [emoji5] Noll kolhydrater och riktigt näringstätt, nästan lika bra som lever: Torkat renkött Kan inte se några problem ur ett lågkolhydratperspektiv 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted February 15, 2017 Share Posted February 15, 2017 Om det inte är socker och tillsatser i det är det väl toppenmat 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
shapeshifter Posted March 13, 2017 Share Posted March 13, 2017 Enbart torkat renkött är nog lite väl magert att knapra i sig om man kör lchf? Det blir lätt för mycket protein. Men om jag hade sånt fint kött i skafferiet så hade jag gjort "Pemmikan" av det ! Pemmikan är världens bästa super-lchf käk. Uppfunnet av indianerna i USA! Kolla receptet: http://callerobertsson.blogspot.se/2008/09/pemmikan-till-en-lnglparindian.html 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts