phunqe Posted February 23, 2017 Share Posted February 23, 2017 Hej, stämmer det kokosfett inte fungerar så bra för att mixa fettkaffe? Jag läste att fettypen i smör gör så att man får den där speciella konsistensen när man mixar och att det inte fungerar med kokosfett. Jag tänkte nämligen köpa en mixer och om det är fallet kan jag lika väl fortsätta att dricka det som nu där jag bara rör med sked (har inget emot det, men vill gärna testa med mixer). Om det nu skulle vara fel det jag läst, vilken mixer lämpar sig bäst, jag tänkte mig en https://www.amazon.co.uk/d/Home-Kitchen/NutriBullet-Magic-Bullet-Blender-0-68/B00UI5JCT2/ref=sr_1_5?ie=UTF8&qid=1487838759&sr=8-5&keywords=bullet+mixer Tack. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xiro Posted February 23, 2017 Share Posted February 23, 2017 Ikeas mixer för 9kr funkar ok tycker jag. Vill man ha välmixad kokos är det viktigt med värmen tror jag, riktigt varmt kaffe, gärna förvärmd kopp och minst rumstempererad kokos. I vintertid kan man förvärma på en radiator, med kokosen i koppen! Smör blandar sig bättre med kaffe enl min erfarenhet. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tureborgaren Posted February 23, 2017 Share Posted February 23, 2017 Jag kör med en sådan mixer som i din länk. Funkar alldeles utmärkt. Jag lägger både smör och kokosfett i behållaren och slår kaffet över. Tycker blandningen av smör och kokosfett ger god smak och konsistens på skummet. Jag har en liten batteridriven visp som jag använde innan, men det blir inte alls samma goda skum. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
phunqe Posted February 24, 2017 Author Share Posted February 24, 2017 Tack för svar! God helg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts