margaretha Posted February 25, 2017 Share Posted February 25, 2017 Hej är tillbaka i forumet efter operation 31/1. Opererade bort en tårtbit på bröstet fick en rejäl infektion efter 1 vecka legat inne för den. Anaeroba hette infektionen fått antibiotika i droppform. Har nu insatt en sk vac som suger sårvätska ska ha några veckor. Såret ska läkas inifrån. Sedan när det är läkt ska hela bröstet opereras bort. Varför jag skriver är hur jag ska äta . Nu äter jag lchf medel kosttillskott d-vitamin c-vitamin b-vitamon omega r och magnecium. Äter kever flera ggr i veckan är det något som behöver läggas till. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted February 25, 2017 Share Posted February 25, 2017 Oj! Jobbigt för dig, men hoppas att det går åt rätt håll nu. Många menar att fasta är ett sätt att hjälpa kroppen att läka fortare. Lycka till! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted February 25, 2017 Author Share Posted February 25, 2017 Ja har tänkt på det men än så länge äter jag antibiotika och då pajar magen så får vänta lite. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xiro Posted February 25, 2017 Share Posted February 25, 2017 Hmm... KS sägs hjälpa effekten av antibiotika, kanske ett sätt att snabba upp processen o korta ner kuren? Jag hade också satsat på bra mat för tarmfloran, t ex kefir/fil. Whole food tror jag också är bra för tarmfloran och resten kroppen, och ger bra näringsupptag i förhållande till mängden. Lägger hellre krutet på det än tillskott, t ex mycket fet nordatlantfisk med skinn för omega 3 och D-vitamin. Men din situation är speciell, all respekt för det. Krya på dig, önskar dig allt väl. Ps. Behöver man stötta matsmältningen vid antibiotikakur? T ex 1 msk äppelcidervinäger i ett glas vatten en halvtimme innan maten? Betaine-HCl? Pre- och probiotika? Äta mångsidigt (inom ramarna för lchf/paleo tänker jag) för bra återbildning av rik balanserad tarmflora? 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted February 25, 2017 Share Posted February 25, 2017 Just tarmfloran ska ju vara bra att ta hand om vid antibiotikakurer. Anna Sparre har en serie inlägg nu om tarmfloran; http://4health.se/forbattra-tarmfloran-sa-gor-du-del-2-antibiotika 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted February 25, 2017 Author Share Posted February 25, 2017 Tack jag har klarat magen bra ätit surkål däremot har jag fått en allergisk reaktion av antibiotikan finns bara den som hjälper mot denna bakterie. Får äta allergimedecin 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inez Posted February 25, 2017 Share Posted February 25, 2017 Tack jag har klarat magen bra ätit surkål däremot har jag fått en allergisk reaktion av antibiotikan finns bara den som hjälper mot denna bakterie. Får äta allergimedecin Det måste man kalla maximal otur! Jag tror faktiskt att du själv har tillräckligt med kunskaper om hur du bör äta. Det är nog mest en fråga om att sköta om dig bäst du kan, enligt konstens alla regler, och härda ut tills det hela är över. Varma lyckönskningar! 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik 2 Posted February 26, 2017 Share Posted February 26, 2017 Var liberal med salt. Den här vecka har vi lärt oss att salt är en del av immunförsvaret i huden. Se hela denna föreläsning - av många skäl - eller hoppa till 13 minuter om salt i immunförsvaret. https://www.youtube.com/watch?v=YCSw0I5Xgbw 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts