Jump to content

Reportage om träning på SVT play?

Gaia

Recommended Posts

Såg i morse att någon tipsade om ett reportage om träning på SVT play. Letar febrilt efter länken igen och har inte hittat ngt på SVT play eller i forumet. Endast 2 dagar kvar att se detta. Vet någon vad insalget hette eller kan länka direkt?

Jag såg progammet från BBC den 1/10 -12,killen i inslaget förbättrade sin insulinkänslighet med 23%.

Det här måste jag testa,mitt långtidssocker gick från okt till jan (3 mån) från 64 till 45.

Diabetssköterskan undrade vad som hänt .måste vara cyklingen svarade jag,

Bra resultat trots att jag bara cyklade 1min/vecka.

Hepp, se där. Jag har en annan erfarenhet av intervallträning. Det var en kille i malmö som startade ett projekt där man fick lyssna på en mp3 låt som var 22 min lång. Projektet hette burning beats och var tycker jag en riktg hit. se http://www.burningbeats.se/ Poängen var att man skulle springa i takt till musiken då det var 3 tuffa snabba rusher för att toppa takten. Däremellan kunde man jogga i eget tempo. En fantastisk ide tycker jag och jag testade det en tid. Jag blev starkare på många vis och tappade lite vikt men fortsatte att simma hårt under sommaren. Risken är dock att många går ut för hårt och snubblar och slår sig eh -så också jag faktiskt men det får man tåla. Jag gick verkligen in för det och bytte miljö ofta för att få variation i träningen med samma musik. Sen tappade jag bilnyckeln en gång och fick springa många varv innan jag kom hem ;) ett misstag jag knappast gör om. Intervallträning är kanon sen om det är kortare eller längre tycker jag fysiken får avgöra. Träning hur som helst är fantastiskt på alla vis!!

• 2 weeks later...