Jump to content

Borttagen

Rowdox

Recommended Posts

Utsidan säger inte så mycket om hälsa faktiskt... En gång i tiden hade jag... inte magrutor, men i alla fall en riktigt stark fast hyfsat välsvarvad kropp. Tre år senare låg jag på operationsbordet med hjärtfel. Nu 10 år senare är kroppen inte lika fast och vissa av kurvorna går åt fel håll men jag är frisk och stark.

Själv är jag riktigt förtjust i en karl med hår på bröstet...

• Like 5

Även jag har en ruta,fast den är rund och har "smilgropar" på sidorna. Sedan har jag skinnöverskott som man vänligt sagt skulle kunna påminna om en hängmatta.

Du är 17.. det har jag oxå varit en gång.. på hedenhös då antagligen? :wacko:

Utiallafall.. jag fantiserade oxå om tjejer på den tiden.. smala snygga osv, det gör friska heterosexuella pojkar vid de åren.. således även jag.

Någon gång i 20-30 åren kom verkligheten ikapp, man fick mer erfarenhet av motsatta könet och man inser att ytan inte är lika viktig.

För då handlar det ofta mer om att flytta ihop och bo tillsammans.. då är personligheten betydligt viktigare.. för att man skall trivas ihop i långa loppet.

Allt efter att man blir äldre själv så förändras ens fantasier om hur den perfekta kvinnan skall se ut!

Och jag betvivlar inte en sekund om att kvinnors fantasier förändras i samma/motsvarade utsträckning med stigande ålder och livserfarenhet?

Såå.. räkna altså inte med att dina magrutor kommer att göra att du kommer att vara alla flickors/kvinnors främsta dröm.. hur länge som helst.. om de ens överlever till medelåldern? :unsure:

Min begränsade erfarehet är att mogna kvinnor vill ha mogna män.. där kan de eventuellt acceptera obefintliga magrutor.. om en massa annat stämmer in på deras kravspecefikation! :wacko:

Är medveten om att utseende inte är allt :) självklart hade jag lätt hellre haft en tjej som är schysst och rolig, utan magrutor, än en med magrutor som är dryg och icke omtänksam osv. Tror ej att jag ska vara en "tjejmagnet" endast pga mina magrutor. Som jag sa har endast typ 2 pers sett dom haha och det är mina killkompisar.

:) :)

• Like 1

Vänta va? Vad skrev du först?? Hahaha vet inte om det var något mot mig eller nåt men tar ej illa upp isåfall :)

Hen var säkert avundsjuk på dina magrutor.. och skrev något spydigt! :unsure:

Oså ångrade sig hen och skrev något mindre spydigt.. det tyder på en viss mognad!

• Like 3

Är medveten om att utseende inte är allt :) självklart hade jag lätt hellre haft en tjej som är schysst och rolig, utan magrutor, än en med magrutor som är dryg och icke omtänksam osv. Tror ej att jag ska vara en "tjejmagnet" endast pga mina magrutor. Som jag sa har endast typ 2 pers sett dom haha och det är mina killkompisar.

:) :)

Sen så finns det fysikaliska anledningar till att tjejer har svårare att få magrutor!

För även i 17årsåldern så är de rätt utvecklade kvinnor, dvs de är av evolutionen predestinerade till att föda barn.. föra arten vidare.

Det ger att de har en delvis annan homeostas.. där mer östrogen gör att de lägger på sig fett, subkutant, brösten och på höfterna.. för eventuella graviditeter där de kan behöva detta extra energilager.

• Like 2

Sen så finns det fysikaliska anledningar till att tjejer har svårare att få magrutor!

För även i 17årsåldern så är de rätt utvecklade kvinnor, dvs de är av evolutionen predestinerade till att föda barn.. föra arten vidare.

Det ger att de har en delvis annan homeostas.. där mer östrogen gör att de lägger på sig fett, subkutant, brösten och på höfterna.. för eventuella graviditeter där de kan behöva detta extra energilager.

"Jag ska föda barn sen så vilken tur att jag har många kurvor!" ...tänkte jag inte när jag var 17år...  :unsure: Men det borde jag ju ha gjort för så ojämlikt är det ju!

• Like 7

• 7 months later...

Ok.. Intressant tråd, haha :) För min del så får folk se ut hur fan de vill! Jag har varit ohjälpligt förälskad i spinkiga killar, i muskulösa killar och har även fått uppleva kärlek vid första ögonkastet med en kille som då hade ca 100kg övervikt. Men visst, när jag var 17 trodde jag också att utseende och personlighet var samma sak, haha! :D Jag vill inte bli ung igen även om jag fick, NEJ TACK! Fy sjutton vad livet var svårt, man kände sig aldrig vacker/snygg nog, man var aldrig bra nog. Man hade dålig självkänsla och var lättlurad.. Jag ser hellre ut som ett russin och är överviktig om jag bara får må bra, vara trygg och älska mig själv - för någonstans är det ju faktiskt vad ALLT handlar om och det enda som kan ge riktig lycka. Sen hade jag självklart gärna varit snuskigt rik också, men det kommer alltid på andra plats :)

• Like 4

14 timmar sedan, Peter B sade:

Hmmm .. kanske säkrast att lägga till att ovanstående är statusen på en målbild. ;)  kanske inte riktigt där jag är än ...

Hur ska man komma fram om man inte vet vart man strävar? ;) Å andra sidan kan resan i sig vara målet... Lite beroende på vilken filosofi man vill anamma... :)

• Like 4

12 minuter sedan, Effie sade:

Gick ut i sovrummet och fixade en före-bild. Ganska avskräckande...

Så nu är det bara att skaffa magrutor. Finns tråden kvar då? Så att jag kan hitta den?

Fixar du magrutor så är jag övertygad om att du kan även kan hitta tråden.:D

Guest Tureborgaren
10 timmar sedan, Effie sade:

Gick ut i sovrummet och fixade en före-bild. Så nu är det bara att skaffa magrutor.

Jag funderar på samma sak... Före-bild finnes.

Fast vad ska vi ha dem till?

• 2 weeks later...