Gå till innehåll

Vet inte om jag kan fortsätta med LCHF...

Recommended Posts

Hej!

Jag har ätit LCHF i många år men inte så strikt. När jag började gick jag ner några kilon, och sen har jag varit hyfsat viktstabil (men dock lite överviktig). Nu har jag lagt på mig mer kilon, vilket jag tror beror på min ålder & hormoner (51 år och väl i klimakterietider). 

Så - nu har jag kört Kostdoktorns två veckors utmaning vilket har gått bra, men jag har inte gått ner nånting. Däremot smakar jag bläääk i munnen och har dödens andedräkt, enligt min icke LCHF:ande man... :(

Nästa vecka börjar jag ett nytt jobb efter någon månad som mellan jobb. Mitt nya jobb kommer innebära mycket resor, bl a längre sådana, till Kina. Jag tror det kommer bli riktigt knepigt med LCHF. 

Vill ju inte lukta illa och jag vill inte vara en krånglig typ på nya jobbet....men måste ju gå ner i vikt!! 

Risken här är ju att jag kommer äta LCHF ibland och annat ibland och det är ju ett klockrent recept för viktuppgång. 

Kanske måste jag överge en kost som jag mår bra av för att lukta okej och kunna äta lite av varje på resor mm. 

Kan man äta nån slags liberal lågkolhydrat diet (Low carbs low fat?) kombinerat med fasta kanske?

Ber om ursäkt för bubbligt och rörigt inlägg, men jag vet liksom inte riktigt hur jag ska göra. 

Tacksam för input!

• Gilla 1
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hade försökt hålla fast vid lchf så långt det går. Vänligt och artigt tackat nej till diverse kolhydrater, med en vit lögn kanske. Eller petat lite i maten.

Jag är inte så artig och politisk korrekt alltid. Däremot försöker jag alltid göra mitt bästa på jobbet för att kompensera mitt "dåliga" uppförande. ?

Passa på att fasta på flygresorna. ??

• Gilla 7
Länk till inlägg

Djupast sett är väl frågan: vem vill du vara mest loyal och solidarisk med.....dig själv eller jobbet??

För mig är svaret givet: självfallet mot mig själv. Om du anser att LCHF är bäst för dig....då så.....så er det på plats.

Sen blir jo frågan: hur gör jag då...m.h.t. andedräkt, flygresor, Kina etc.?. Du är på rätt väg.....du frågar...... bl.a. här hur andra gör. Som någon nämnde så var Martina länge i Kina och skrev mycket om hur man kan göra då..... andra har delat erfarenheter mht dina andra frågor....fråga fråga....läs läs .... :)

Lycka till :)

• Gilla 5
Länk till inlägg