vic Posted March 7, 2017 Share Posted March 7, 2017 Hej kostintresserade! Jag är i behov av lite råd och undrar vad ni skulle ge för tips på kost för en person som har:- Sockerberoende- IBS (diarréer hyfsat regelbundet)- Hypotyreos (sköldkörteln underfunktion)Äter just nu: Liberal LCHF eller kanske mer åt lowcarb-hållet ibland + Fastar då jag aldrig äter frukost- Jag har läst att man inte bör fasta om man har hypotyreos? Innebär det att jag måste börja äta frukost?- Jag har läst att har man hypotyreos så bör man äta antiinflammatorisk mat och där ingår tydligen Inte ägg, ost, nötter, kött eller grädde?Vad i hela friden bör man äta tro? Det känns lite hopplöst. Jag har verkligen kämpat för att klara av att äta liberal LCHF. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted March 7, 2017 Share Posted March 7, 2017 Går din hypotyreos att behandla med Levaxin? Jag har haft det i 35 år och jag har inga problem att fasta eller äta normal LCHF. Jag är inte lika känslig längre om jag skulle glömma medicinen. När jag var kolhydratsdriven vågade jag inte äta lunch om jag hade glömt Levaxin på morgonen 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vic Posted March 7, 2017 Author Share Posted March 7, 2017 Tack för din synpunkt! Jag ville göra mitt inlägg så kort som möjligt, men sanningen är den att jag inte har blivit diagnosticerad med hypotyreos, däremot gjorde jag ett blodprov genom werlab som visade på värden som skulle kunna tyda på det och jag fick råd att besöka läkare. Sedan har flera i min släkt struma så jag gissar att jag kan ha problem med sköldkörteln och ska boka tid. Men jag började redan nu att fundera på hur jag ska äta. :-) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nippertippan Posted March 7, 2017 Share Posted March 7, 2017 Har hypotyreos sedan 25 år,som behandlas med levaxin. Jag äter ägg, ost, nötter och kött nästan varje dag. Har ätit LCHF i ca, 8 år. Har fastat 20:4 i flera månader och mår utmärkt. Det jag har hört är att man eventuellt ska undvika rå kål i stora mängder. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vic Posted March 7, 2017 Author Share Posted March 7, 2017 Ok! Skönt att höra. De här uppgifterna har jag fått fram när jag har googlat på inflammatorisk kost. :-) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts