Jump to content

CitCettling

Recommended Posts

Välkommen till forumet! Du behöver inte göra så mycket alls. Det sägs att LCHF är viktnormaliserande så kroppen reglerar nog detta rätt bra själv. Känner du att du fortsätter ner i vikt och det inte känns bra kanske du kan lägga på en aning kolhydrater, typ lite rotfrukter ibland. Om du har ett sockertroll är det bra att öka kolhydraterna försiktigt. Mitt sockertroll är i alla fall snabb på att ta plats om chansen ges.  :)

• Like 4

Hej, är ganska ny här och undrar hur man gör i " fortsättningen " när man har nått sin målvikt genom strikt LCHF ( under 5 gram kolhydrater / dag ) och 24 timmars Fasta varje dygn ? Alltså hur / om jag ska ändra mitt ätande ?

24 timmars fasta VARJE dygn, det blir inte mycket mat ;)

Men om man ska vara lite allvarlig, håller med Marias ord.

• Like 3

Tänkte så jag också, perra81...enbart fasta och ingen mat, inget man håller på med I längden. Men man hinner med att äta en del även på bara en maltid :-)

Om du ska fortsätta äta bara en gang/dag, även när du nått din målvikt? Tja. Trivs du med det? Får du I dig allt du behöver?

Vi kan nog inte ge dig så mycket batter råd än att testa och se. Du ska hitta ett sätt att äta som du kan leva med. Några klara regler (mer än att äta nyttigt) finns inte.

• Like 5

Tänkte så jag också, perra81...enbart fasta och ingen mat, inget man håller på med I längden. Men man hinner med att äta en del även på bara en maltid :-)

Om du ska fortsätta äta bara en gang/dag, även när du nått din målvikt? Tja. Trivs du med det? Får du I dig allt du behöver?

Vi kan nog inte ge dig så mycket batter råd än att testa och se. Du ska hitta ett sätt att äta som du kan leva med. Några klara regler (mer än att äta nyttigt) finns inte.

Min dagliga måltid innehåller 1377 kcal och mycket mättande naturligt Fett. Jag trivs, mår bra, håller mej mätt och ska fortsätta så resten av livet. Tack för svar!

• Like 1

Välkommen till forumet! Du behöver inte göra så mycket alls. Det sägs att LCHF är viktnormaliserande så kroppen reglerar nog detta rätt bra själv. Känner du att du fortsätter ner i vikt och det inte känns bra kanske du kan lägga på en aning kolhydrater, typ lite rotfrukter ibland. Om du har ett sockertroll är det bra att öka kolhydraterna försiktigt. Mitt sockertroll är i alla fall snabb på att ta plats om chansen ges.  :)

Tack för svar :)

Får du i dig alla näringsämnen på bara en måltid per dag? :)

Jag äter ofta bara en gång om dagen. Det blir inte svårare att få i sig "alla näringsämnen"  för att man äter en istället för två gånger. Dock vara noga med måltidens sammansättning är viktigt. :)

• Like 3