CitCettling Posted March 8, 2017 Share Posted March 8, 2017 Hej, är ganska ny här och undrar hur man gör i " fortsättningen " när man har nått sin målvikt genom strikt LCHF ( under 5 gram kolhydrater / dag ) och ca 24 timmars Fasta varje dygn ? Alltså hur / om jag ska ändra mitt ätande ? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted March 8, 2017 Share Posted March 8, 2017 Välkommen till forumet! Du behöver inte göra så mycket alls. Det sägs att LCHF är viktnormaliserande så kroppen reglerar nog detta rätt bra själv. Känner du att du fortsätter ner i vikt och det inte känns bra kanske du kan lägga på en aning kolhydrater, typ lite rotfrukter ibland. Om du har ett sockertroll är det bra att öka kolhydraterna försiktigt. Mitt sockertroll är i alla fall snabb på att ta plats om chansen ges. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perra81 Posted March 8, 2017 Share Posted March 8, 2017 Hej, är ganska ny här och undrar hur man gör i " fortsättningen " när man har nått sin målvikt genom strikt LCHF ( under 5 gram kolhydrater / dag ) och 24 timmars Fasta varje dygn ? Alltså hur / om jag ska ändra mitt ätande ? 24 timmars fasta VARJE dygn, det blir inte mycket mat Men om man ska vara lite allvarlig, håller med Marias ord. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted March 9, 2017 Share Posted March 9, 2017 Tänkte så jag också, perra81...enbart fasta och ingen mat, inget man håller på med I längden. Men man hinner med att äta en del även på bara en maltid :-) Om du ska fortsätta äta bara en gang/dag, även när du nått din målvikt? Tja. Trivs du med det? Får du I dig allt du behöver? Vi kan nog inte ge dig så mycket batter råd än att testa och se. Du ska hitta ett sätt att äta som du kan leva med. Några klara regler (mer än att äta nyttigt) finns inte. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CitCettling Posted March 9, 2017 Author Share Posted March 9, 2017 24 timmars fasta VARJE dygn, det blir inte mycket mat Men om man ska vara lite allvarlig, håller med Marias ord. När jag äter min dagliga måltid innehåller den mycket mättande Fett och 1377 kcal. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CitCettling Posted March 9, 2017 Author Share Posted March 9, 2017 Tänkte så jag också, perra81...enbart fasta och ingen mat, inget man håller på med I längden. Men man hinner med att äta en del även på bara en maltid :-) Om du ska fortsätta äta bara en gang/dag, även när du nått din målvikt? Tja. Trivs du med det? Får du I dig allt du behöver? Vi kan nog inte ge dig så mycket batter råd än att testa och se. Du ska hitta ett sätt att äta som du kan leva med. Några klara regler (mer än att äta nyttigt) finns inte. Min dagliga måltid innehåller 1377 kcal och mycket mättande naturligt Fett. Jag trivs, mår bra, håller mej mätt och ska fortsätta så resten av livet. Tack för svar! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CitCettling Posted March 9, 2017 Author Share Posted March 9, 2017 24 timmars fasta VARJE dygn, det blir inte mycket mat Men om man ska vara lite allvarlig, håller med Marias ord. tack för svar 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CitCettling Posted March 9, 2017 Author Share Posted March 9, 2017 Välkommen till forumet! Du behöver inte göra så mycket alls. Det sägs att LCHF är viktnormaliserande så kroppen reglerar nog detta rätt bra själv. Känner du att du fortsätter ner i vikt och det inte känns bra kanske du kan lägga på en aning kolhydrater, typ lite rotfrukter ibland. Om du har ett sockertroll är det bra att öka kolhydraterna försiktigt. Mitt sockertroll är i alla fall snabb på att ta plats om chansen ges. Tack för svar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamtlandstjej Posted March 9, 2017 Share Posted March 9, 2017 Får du i dig alla näringsämnen på bara en måltid per dag? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angelico Posted March 10, 2017 Share Posted March 10, 2017 Får du i dig alla näringsämnen på bara en måltid per dag? Jag äter ofta bara en gång om dagen. Det blir inte svårare att få i sig "alla näringsämnen" för att man äter en istället för två gånger. Dock vara noga med måltidens sammansättning är viktigt. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamtlandstjej Posted March 10, 2017 Share Posted March 10, 2017 Absolut! Men eftersom TS talar om att det bara är 1337 kcal och väldigt mycket fett, kan det vara en tanke att även titta på näringsinnehållet, tänkte jag. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts