Popular Post Paleo72 Posted March 10, 2017 Popular Post Share Posted March 10, 2017 Hoppas ni förstår vad jag skriver här, för enligt forskningsrön så bör alla i detta forum vara näst intill hjärndöda http://illvet.se/manniskan/kroppen/tre-vetenskapliga-rad-sa-ater-du-dig-smartare Jag gillar mina tränings och vetenskapsnyheter, men så fort det handlar om kost så blir råden i stort sett omvända mot vad jag tror på! Jag vet att detta ältas i detta forum stup i kvarten, men jag kan inte sluta förundras över hur just näringsläran kan vara såååååå svår att hitta en sanning kring. Vi vet hur mycket Higgs boson väger, vi vet när big bang skedde, vi vet att en solförmörkelse ska ske år 2061, vi kan åka till månen, vi kan byta hjärta på människor, vi kan... Men vi kan inte ta reda på vilken föda som är bäst för människan 10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Effie Posted March 10, 2017 Popular Post Share Posted March 10, 2017 Suck. T.o.m. jag, en fredagmorgon, kan se att det är strunt. Äta bananer och mackor constant för att hålla blodsockret constant? Mata råttor med en massa mättat fett (plus?)? Men grönsaker är gott. Med smör. Förmodligen inser jag inte hur korkad jag blivit på dessa tio år. 11 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xiro Posted March 10, 2017 Share Posted March 10, 2017 Det var en av de sämsta artiklar jag läst. Hur kan Illvet publicera sån skit? 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SGK Posted March 10, 2017 Share Posted March 10, 2017 Om bananer och mackor håller blodsockret konstant borde ju diabetiker inte behöva vidta några åtgärder efter att ha ätit så. Kan det verkligen stämma? Obs, retorisk fråga, jag tror mig veta svaret 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts