Jump to content

Blodgruppsdiet i kombination med Lchf

Melina

Recommended Posts

Om du hade varit eskimå och följt blodgruppsdiet så hade du/vissa av er iallafall varit veganer!

Försök med detta på forntiden på Grönland! :wacko:

Dvs.. olika blodgrupper utvecklades rätt tidigt.. långt före jordbruket!

Såå.. att följa blodgruppsdiet torde då innebära att man undviker jordbrukets mat först o främst!

Återstår då främst vilt, vildfångad fisk, ursprungliga rötter, bär, frukter!

• Like 4

Jag gjorde ett litet försök med blodgruppsdieten ett tag (några veckor, kanske ett par månader; minns inte. Jag har skrivit om det förut).

Blodgrupp B, så jag skulle kunna äta t.o.m. mejerier. Och det var ingen jätteskillnad från hur jag åt.

Men jag förstod nog inte riktigt hur tanken var. Kalkon ok, men inte kyckling. Spannmål skulle undvikas, men knäckebröd var bra.

Mådde inte ett skvatt bättre, och gick snarare upp i vikt. Då lade jag av.

• Like 7

Jag har inte testat att äta efter min blodgrupp (A), men enligt Ulrika Davidsson ska jag äta mycket grönsaker, behöver inte äta så mycket fett, och jag ska inte äta kött. Jag äter gärna mycket grönsaker, men om jag vill gå ner ett kilo eller två drar jag ner ordentligt på grönsaker och äter lagom mängd kött (0,5-1 g protein / kg kroppsvikt) och äter ordentligt mycket fett. Det ger osviktligt en viss viktnedgång för mig. Så det verkar inte fungera för mig att äta enligt blodgrupp om jag vill gå ner.

• Like 5

Intressant. Jag har blodgrupp B och skulle inte äta kyckling vilket ju inte är så bra men kalkon fungerar bra. Men att både hålla koll på LCHF , 16:8 och sen i kombination med blodgruppsdiet för B så blir det klart lite komplicerat och tyvärr så var inte bacon så bra och det har jag svårt att ta bort.☺

• Like 3