Peter B

Synpunkter på det uppgraderade forumet....

Recommended Posts

11 minuter sedan, MariaF sade:

Men hur sparar man till nästa gång? "Tillämpa..." verkar inte hjälpa nästa gång jag trycker på Oläst innehåll..?

Osäker på var du hittar "Tillämpa..."?

Har du följt det här hela vägen? Fungerar för mig.

On 2018-04-09 at 13:08, Ganymedes sade:

När man har gjort sina val måste man spara ner det genom att välja "Spara som nytt flöde > Skapa flöde" och sen klicka på ikonen med bocken (tredje ikonen efter "Oläst innehåll" till vänster) för att välja det som standardflöde.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

"Tillämpa" är i rutan Peter visat och slår direkt. Så långt är det bra. När jag sedan ska spara mitt nya flöde verkar det inte ta... Får testa igen...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Aha, där var den, under "Innehållstyper".

Det är tre klick du måste göra för att det ska sparas som standardflöde till nästa gång. Utöver "Tillämpa..."

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kom och tänka på en sak.

Om man har skapat och använder ett bokmärke till sidan "oläst innehåll", så måste man skapa ett nytt bokmärke när man ändrar inställningarna. Annars hamnar man på sidan med dom gamla inställningarna.

Samma sak gäller om man, som jag, använder sig av historiken i adressfältet.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
8 timmar sedan, Ganymedes sade:

Om man har skapat och använder ett bokmärke till sidan "oläst innehåll"

Jag räknade och inser att jag bara klickar två gånger utöver "tillämpa". Först vill jag spara, döper om inställningarna och sparar. Sen försvinner alltihop och upp kommer de trådar jag försöker klicka ur. Nytt bokmärke till sidan har jag inte testat... Ska göra det. 

• Gilla 2
  • Förvirrad 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Oops, det verkar som att jag gjort ett par klick i onödan, även om det fungerade också!

Det räcker tydligen med att välja "Spara flöde", och sedan kolla så att den grön/vita bocken är markerad. Då behöver man inte ändra bokmärket heller.

Ber om ursäkt för det 😳

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
8 timmar sedan, Peter B sade:

Eran diskussion har blivit så avancerad. 😉 ...men funkar instruktionen? :)

Utom för en enda blond hjärncell... Tills jag lyckas får jag stå ut med oönskade flöden.Men skam den som ger sig! :)

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om jag klickar på "oläst innehåll" (som jag då har gjort mitt urval på) får jag upp trådar med svar på, sådana jag inte läst - plus ett antal gamla trådar där inget hänt sedan före jul. Jag vet inte om det hjälper att klicka på dem och läsa dem igen; jag tror inte det. Men det är bara märkligt, inte särskilt irriterande.

• Gilla 2
  • Förvirrad 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
On 2017-04-01 at 14:35, jala sade:

Död av allt mättat fett som jag äter samt mängden av d_vit

Jag förmodar att du kallt räknar med att via maten få i dig tillräcklig mängd K2-vitamin (bl.a. äggula, ost, smör, kycklinglever, köttfärs innehåller K2-vitamin). K2-vitaminet har stor betydelse för styrningen av mineraler som D-vitaminet tagit upp. K2-vitaminet rensar blodkärl från upplagrat kalcium. K2 krävs i storleksordningen 100 -200 ug för att balansera 50ug D3-vitamin).

Bara ett lätt påpekande!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
19 minuter sedan, Nils Engström sade:

Jag förmodar att du kallt räknar med att via maten få i dig tillräcklig mängd K2-vitamin (bl.a. äggula, ost, smör, kycklinglever, köttfärs innehåller K2-vitamin). K2-vitaminet har stor betydelse för styrningen av mineraler som D-vitaminet tagit upp. K2-vitaminet rensar blodkärl från upplagrat kalcium. K2 krävs i storleksordningen 100 -200 ug för att balansera 50ug D3-vitamin).

Bara ett lätt påpekande!

Äter både d-vitamintillskott och K2 vitamin. Efter ett antal operationer så har jag med hjälp av ketogen kost samt vitamintillskott hittat tillbaka till livet.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu