Blixtern Posted January 28, 2013 Share Posted January 28, 2013 Hej! Har blivit beroende av Läkerol på jobbet! Jobbar med folk och har så dålig andedräkt att det blir ett handikapp nästan:/ Som sagt såna typisk LCHF andedräkt, det enda negativa jag har att segja om denna diet. Men hursomhelst.... hur är det med Läkerol egentligen? Innehåller ju nästan bara sockeralkoholer, 1/2pkt per dag, är det helt galet när man satsar på att gå ner i vikt??? VH Blixtern Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Runesson Posted January 30, 2013 Share Posted January 30, 2013 Spontant tror jag ett sådant knaprande kan vara bra att vänja sig av med. Jag tror dock inte det behöver påverka sådär jättemycket. Risken är möjligtvis att det kan bli mer och andra saker som knapras... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LottaJ Posted January 30, 2013 Share Posted January 30, 2013 Precis, försök vänja dig av med det. Kanske finns det starka minttabletter som du kan ta och några färre per dag? Eller kan du tänka dig tuggummi (vet iofs inte om det är bättre...). Munskölj...? Ahhh, jobbigt problem, förstår jag.... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted January 30, 2013 Share Posted January 30, 2013 Byt läkerolen mot något mer naturligt.. typ rå Ingefära! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blixtern Posted January 30, 2013 Author Share Posted January 30, 2013 Tack för era svar! Tror inte heller att det är speciellt bra med läkerol men ibland är det bra att höra det från andra:) Ja, så barnslig är jag, hehe:) Så inget mer läkerol. Får ta med munskölj till jobbet:) Men vore dock intressant om någon kan svara hur det är med sockeralkoholerna som finns bl a i läkerol och vissa LCHF choklad. Påvärkar det ketosen tex? Har man gjort någon studie på detta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted January 30, 2013 Share Posted January 30, 2013 Vissa gör det, andra gör det inte. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lchfvän Posted February 10, 2013 Share Posted February 10, 2013 Hej! Har blivit beroende av Läkerol på jobbet! Jobbar med folk och har så dålig andedräkt att det blir ett handikapp nästan:/ Som sagt såna typisk LCHF andedräkt, det enda negativa jag har att segja om denna diet. Men hursomhelst.... hur är det med Läkerol egentligen? Innehåller ju nästan bara sockeralkoholer, 1/2pkt per dag, är det helt galet när man satsar på att gå ner i vikt??? VH Blixtern Ett tips jag hört från restaurangfolk/servitörer -triser, är att ha en liten kryddnejlika i munnen. Man ska ju inte svälja den, den är ju vass, men mjuknar en aning av saliven. Bra mot oönskad andedräkt sägs det. Funkar på så sätt att saliven blir riklig. Sockeralkoholer påverkar blodsockernivån. Dåligt för diabetiker. Kanske marginellt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts