Gå till innehåll

Första olästa kommentaren?

Recommended Posts

Varför sparas inte mina inställningar? Jag vill ju komma till första olästa inlägget i tråden varje gång.

Under rutan "Läs status" väljer jag "Allt" och "Länkar till olästa objekt tar mig till den första olästa kommentaren". Sen klickar jag på knappen "Spara som nytt flöde". Då vill den att jag ska "Skapa flöde" som heter "Oläst innehåll". Jag gör som datan säger, och det funkar en (1) gång, nästa gång jag kommer tillbaks till hela listan, har den inställningen fallit bort. :mellow:

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den blå pricken framför ämnet tar dig dit du vill. Är det ett ämne du skrivit i är det en blå stjärna. För det behövs inga inställningar.

Om man vill ändra på flödet så måste man välja det som standard efter att man skapat nytt flöde och det gör man med den tredje ikonen efter "Oläst innehåll", eller vad man nu väljer att kalla flödet.

• Gilla 2
Länk till inlägg

I alla fall för mig funkar det så att när jag klickar på ämneslänken kommer jag till den sista alt första olästa kommentaren (vet inte säkert ännu vilket av dessa två för de har hittills varit samma).

• Gilla 2
Länk till inlägg
10 timmar sedan, Ganymedes sade:

Den blå pricken framför ämnet tar dig dit du vill. Är det ett ämne du skrivit i är det en blå stjärna. För det behövs inga inställningar.
Om man vill ändra på flödet så måste man, tydligen, välja det som standard efter att man skapat nytt flöde och det gör man med den tredje ikonen efter "Oläst innehåll", eller vad man nu väljer att kalla flödet. Då verkar det fungera för mig.

Jag börjar hitta så smått. :) Den blå pricken och stjärnan var nog det jag sökte.

Det där med "flöde" luktar facebook, jag har svårt för det. <_<

Längst till vänster är en blå pratbubbla "Inlägg" eller två pratbubblor "Ämne", finns även en gubbe "Statusuppdatering". Vad är skillnaden på det mon tro? :huh:

Länk till inlägg

Om jag fattat rätt så är det inte krångligare än att "Ämne" är ett nytt ämne där ingen mer än trådstartaren skrivit, och "inlägg" är ett inlägg under ett "Ämne".

Det där med "statusuppdatering" fattar jag inte vitsen med. Det verkar vara lite mer privat kanske men om det ändå ligger med i flödet så att alla ser det?

Vad ska vi kalla "flödet" för då? I sak är det väl inte annorlunda än i gamla forumet? 

• Gilla 1
Länk till inlägg

Även om jag inte har utforskat riktigt alla nya knappar, så tycker jag att forumet är mycket mer överskådligt nu. Tack till er som jobbat med "migrationen" till Molnet :)

PS. Lilla knappen "Unread content" högst upp till höger tycker jag verkar användbar...

• Gilla 2
Länk till inlägg
7 timmar sedan, Inez sade:

PS. Lilla knappen "Unread content" högst upp till höger tycker jag verkar användbar...

Har du på engelska?! :)

Länk till inlägg
6 hours ago, iAnna said:

Har du på engelska?! :)

Ja, det mesta är på engelska faktiskt...  Jag trodde alla hade det :o

Nu måste jag leta runt på forumet och se om det finns någonstans jag kan försvenska innehållet.

• Gilla 1
Länk till inlägg

Tack Ganymedes, men jag hittade det typiskt nog sekunden efter att jag skickat iväg förra meddelandet :rolleyes:. Kan du också tipsa om var man kan lägga tillbaka alla våra vitsiga små signaturtexter som upplöstes i Molnet? När vi låg på Kostdoktorns hemmaservrar gick det att lägga in signaturtext i formuläret i Profilen, eller om det var i kontoinställningarna. Men i den nya versionen kan jag inte hitta någon funktion för det. (Om man inte vill skriva in det särskilt i varje inlägg.)

• Gilla 1
Länk till inlägg

Trevligt att det löste sig :)

Nej, tyvärr kan jag inte hjälpa dig med signaturtexten. Jag har letat själv och inte hittat var man skriver den. Det verkar som att den funktionen är borttagen, alternativt inte inlagd än.

• Gilla 2
Länk till inlägg

JAG GJORDE JUST EN REVOLUTIONERANDE UPPTÄCKT, SOM SÄKERT ALLA UTOM JAG REDAN HAR GJORT...

Jag klickar rutinmässigt på "oläst innehåll", och får upp alla ämnesrubrikerna. Har sedan blivit lite frustrerad över att det är det allra första inlägget under ämnet som kommer upp, så att man får bläddra sig fram till det senaste, olästa. Vilket i exempelvis "Godmorgontråd" är tålamodskrävande.

Idag försökte jag lura systemet att i stället positionera sig på det senaste inlägget under rubriken. Jag lusläste i rutan som gav info om ämnet, och hittade en tidpunkt för senaste inlägg i ämnet (t. ex. "För 12 minuter sedan"). Tidsangivelsen visade sig otippat vara klickbar, och när jag "tryckte av" så hamnade jag på sista inlägget.  Även om systemet behövde fundera en sekund extra, men det kan man ju leva med.

• Gilla 2
Länk till inlägg
2 timmar sedan, Ganymedes sade:

Trevligt att det löste sig :)

Nej, tyvärr kan jag inte hjälpa dig med signaturtexten. Jag har letat själv och inte hittat var man skriver den. Det verkar som att den funktionen är borttagen, alternativt inte inlagd än.

Jag hittade en knapp..."Aktivera signaturer".  Nu borde det funka.

http://forum.kostdoktorn.se/settings/signature/

:)

• Gilla 2
Länk till inlägg