Salima Posted March 16, 2017 Share Posted March 16, 2017 Hej, rätt så ny på lchf och tycks stå stilla, jag har tränat styrketräning 3-4 gånger i veckan 1,5-2 timmar per gång i snart 6 veckor och ska börja träna med PT. Jag undrar om det optimala är att komma in i ketos när man tränar eller om kombinationen med strikt/normal/liberal lchf och träning räcker för att även gå ner i vikt. Väger idag 68kg efter 3 graviditeter och har vägt 56-57kg innan och efter de 2 första graviditeterna men nu står det stilla. Jag har läst på många lchf forum/bloggar/facebook mm och det råder olika uppfattningar om hur mycket protein en person som tränar ska äta. Jag har fått till mig antal g i målvikt, nuvarande vikt, 0,8g per nuvarande vikt eller 1-2g per målvikt/nuvarande vikt. Sen är jag osäker i valet av fetter efter att jag läste Martina Johanssons blogg om fett där hon skriver att mättat fett är att föredra än fleromättat fett. "Vissa har mycket mättat fett på kroppen, andra har fleromättat eller enkelomättat beroende på vad man har ätit. En person med huvuddelen mättat fett kommer att ha ett väldigt fast fett, och en person med huvuddelen fleromättat fett kommer att vara mer mjuk och sladdrig." http://martinajohansson.se/?s=Fett Allt detta har fått mig att bli mer förvirrad, jag försöker att äta rent smör och kokosolja så mycket det bara går men märker att jag blir stressad och får i mig för lite fett vissa dagar, kommer inte upp till 80% fett och proteinmässigt ligger jag på mellan 30-45g. Har slutat med att jag bara äter 1 kycklingben med 1-2 avokado eller 30g smör (tar då brysselkål till) 1-2 gånger per dag. Ligger då på 900-1200 kcal enligt kostbevakning (räknar inte kcal men fått fram siffran när allt annat räknas ut). Behöver jag ens räkna maten jag äter, och vilken grad av lchf skulle ni ätit om ni samtidigt tränar? 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angelico Posted March 16, 2017 Share Posted March 16, 2017 Jag skulle ätit ungefär som du beskriver men ökat till ca 1 gr protein/kg kroppsvikt så kanske mer kyckling och så några ägg. Även ökat fettet lite med en stor klick majonäs eller kryddsmör. Enkelt och bra. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angelico Posted March 16, 2017 Share Posted March 16, 2017 Jag tränar 6-7dagar i veckan och har testat allt från Paleo till strikt lchf. Tycker inte det märks någon skillnad i mina träningsresultat eller min energi vilken variant jag väljer, alla funkar bra. Om jag vill ner i fettvikt brukar jag räkna kalorier eftersom det är för mig enkelt att ha koll på ungefär hur mkt energi jag äter och sen kan jämföra med hur kroppsformen förändras eller inte förändras. Men behöver räkna gör man ju inte om man hittar en annan modell som funkar. Det kan vara lite svårt att minska i fetvikt när man är normalviktig och det mer handlar om att få en önskad kroppskomposition och då är min erfarenhet att det är lättare att medvetet dra ner på mängden mat. Men så som du äter nu verkar det kanske som att du själv upplever det som för lite mat? Jag åt ca 1100 kcal per dag i somras när jag deffade och då gick jag ner ca 1/2 kg i veckan i fett. Så det funkar bra enligt mig för en begränsad period. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted March 16, 2017 Share Posted March 16, 2017 Jag skulle nog rekommendera t ex Kostdoktorns Utmaning, 2 v matplan. Inte för att det behövs egentligen men för att konceptet blir lättare att förstå. Jag var viktstabil i flera år när jag somras ville rucka på de sista kilona. Jag bytte frukosten mot fette (gillar inte kaffe) nästan alla dagar i veckan. Det gjorde susen för kilona som försvann. Däremot försvann inte mina valkar. Ett par månader senare lade jag om till lågpulsträning och det var otroligt frustrerande eftersom jag inte tyckte det hände nåt, jag blev inte ens svettig. Nu, ett halvår senare, börjar valkarna urholkas... Det tillskriver jag träningen för LCHF har jag ätit länge. (Se trådarna "Overweight vs overfat" eller "MAF-tråd" om du vill.) http://www.kostdoktorn.se/lchf/kom-igang 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angelico Posted March 16, 2017 Share Posted March 16, 2017 Ursäkta en koalorifråga Maria men..blev det mindre mängd energi när du byytte till fettkaffet eller bara mindre mängd protein? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted March 16, 2017 Share Posted March 16, 2017 2 timmar sedan, Angelico sade: Ursäkta en koalorifråga Maria men..blev det mindre mängd energi när du byytte till fettkaffet eller bara mindre mängd protein? Det blev nog i första hand mindre kalorier, tror jag. Och kanske en bättre dygnsfördelning mellan makronutrienterna. 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Salima Posted March 17, 2017 Author Share Posted March 17, 2017 12 timmar sedan, Angelico sade: Jag skulle ätit ungefär som du beskriver men ökat till ca 1 gr protein/kg kroppsvikt så kanske mer kyckling och så några ägg. Även ökat fettet lite med en stor klick majonäs eller kryddsmör. Enkelt och bra. Tack =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Salima Posted March 17, 2017 Author Share Posted March 17, 2017 12 timmar sedan, Angelico sade: Jag tränar 6-7dagar i veckan och har testat allt från Paleo till strikt lchf. Tycker inte det märks någon skillnad i mina träningsresultat eller min energi vilken variant jag väljer, alla funkar bra. Om jag vill ner i fettvikt brukar jag räkna kalorier eftersom det är för mig enkelt att ha koll på ungefär hur mkt energi jag äter och sen kan jämföra med hur kroppsformen förändras eller inte förändras. Men behöver räkna gör man ju inte om man hittar en annan modell som funkar. Det kan vara lite svårt att minska i fetvikt när man är normalviktig och det mer handlar om att få en önskad kroppskomposition och då är min erfarenhet att det är lättare att medvetet dra ner på mängden mat. Men så som du äter nu verkar det kanske som att du själv upplever det som för lite mat? Jag åt ca 1100 kcal per dag i somras när jag deffade och då gick jag ner ca 1/2 kg i veckan i fett. Så det funkar bra enligt mig för en begränsad period. Tack =) Jag tycker att jag står stilla i vikten, går kanske ner några gram. Ser att det hänt nått då jag blivit mindre men är rädd för att jag äter för lite protein och fett så musklerna bryts ner och viktnedgången hämmas. Kan jag fortfarande gå ner i vikt trots att jag äter 1g protein per nuvarande kroppsvikt eller ska det vara 1g per målvikt? Så det spelar ingen roll om jag äter strikt eller normal lchf då jag tränar utan jag ska ha koll på kcal istället? Du ser allt bara snurrar till, prova ett av recepten idag från 2 veckors utmaningen, krämig kycklinggratäng, kände mig full i magen efter några tuggor men blev hungrig igen efter någon timme (åt ingen mer). Åt även 1/2 köttfärsbiffar med 1 skiva cheddarost till lunch, nu känns magen "mer full" än innan sen jag börja med lchf och jag fick i mig ca 900 kcal, 64g protein, 59g fett och 6g kolhydrater. Känner att jag har svårt att få i mig tillräckligt med fett om jag äter mer protein. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Salima Posted March 17, 2017 Author Share Posted March 17, 2017 9 timmar sedan, MariaF sade: Jag skulle nog rekommendera t ex Kostdoktorns Utmaning, 2 v matplan. Inte för att det behövs egentligen men för att konceptet blir lättare att förstå. Jag var viktstabil i flera år när jag somras ville rucka på de sista kilona. Jag bytte frukosten mot fette (gillar inte kaffe) nästan alla dagar i veckan. Det gjorde susen för kilona som försvann. Däremot försvann inte mina valkar. Ett par månader senare lade jag om till lågpulsträning och det var otroligt frustrerande eftersom jag inte tyckte det hände nåt, jag blev inte ens svettig. Nu, ett halvår senare, börjar valkarna urholkas... Det tillskriver jag träningen för LCHF har jag ätit länge. (Se trådarna "Overweight vs overfat" eller "MAF-tråd" om du vill.) http://www.kostdoktorn.se/lchf/kom-igang Tack =) Jag brukar inte äta förens kl 12 då det är då jag blir hungrig, och sen middag runt 18 när hela familjen äter. Ska jag se till att jag dricker fette (dricker inte heller kaffe) på morgonen för att komma upp i fett% trots att jag inte är hungrig? Hur gör du ditt te? Jag tränar oftast på morgonen mellan 9:30-11:30 och tycker att jag har mer energi och har blivit starkare men tyvärr syns inte musklerna då jag antar att jag äter för lite protein. Jag har inte tränat tidigare utan kört mer efter vad jag läst, tex. ben måndagar och fredagar, cardio + hiit med kettlebell och lite mage tisdagar och fredagar, och så armar och rygg onsdagar. Har då blandat tungstyrketräning med lättare vikter för att kroppen inte ska vänja sig. Kör uppvärmning 10-20 min på crosstrainer och trappklättraren sen styrketräning med "oftast" fria vikter och kettlebell, svettas igenom hela passet så det bara rinner, även när jag lyfter. Tycker därför att det är konstigt att jag inte ser några resultat i muskelmassa efter 6 veckor. Har dock blivit mycket starkare och mer uthålligare än innan och värken jag hade i benen och ryggen är borta, besökte kiropraktorn titt som tätt och kunde äta alvedon flera gånger i veckan. Tack, ska absolut kolla länken. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted March 17, 2017 Share Posted March 17, 2017 Fettkaffe/fette kan vara en variant om du har svårt att få i dig fettet och görs genom att man tar ca 5dl dryck, ca 30g smör (en del blandar smör och ekologiskt kokosfett) och kör med stavmixer. Om man inte mixar lägger det sig som en smörhinna ovanpå och det är inte gott. Man kan också ta en "lattevisp" (10kr på Ikea, kallas ibland "mjölkskummare") direkt i koppen för att piska upp ett skum. Du tycks mäta/väga och registrera ditt dagliga intag och det är nog bra för risken är att fördelningen inte är ultimat liksom att du kanske äter för lite. Du har inte så mycket att ta av ändå. Har du kollat med måttband? Flera av oss som hänger här har tappat i storlek men stått still länge på vågen. Inte minst intressant eftersom du tränar styrka. Sedan vill än en gång lyfta fram träning för fettförbränning, dvs lågpulsträningen (själv är jag insnöad på Maffetone eftersom jag fått sådana intressanta resultat, igår shoppade jag för första gången i mitt liv ett plagg i stl 36 ). Styrketräning är bra men den bränner inte mycket fett. Den är anaerob (muskelaktivitet utan syre) och det klarar bara förbränning av muskelglykogen. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angelico Posted March 17, 2017 Share Posted March 17, 2017 Oj det var nyheter för mig att styrketräning inte bränner fett!? Skulle tro att det beror på hur man ser på saken. En framgångsrik metod att bränna fett och bygga muskler är tex lean gains där man inte konditionstränar alls. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angelico Posted March 17, 2017 Share Posted March 17, 2017 @Salima Synlig ökning av muskelmassa på en kvinna som inte tränar elit och äter mkt genomtänkt utifrån muskelbygge/fitness tror jag tar mer tid än 6 veckor. Varför bråttom med just den effekten? Är det viktminskning eller muskelbyggge som är prio 1 för dig? min egen erfarenhet är att det tar tid att bygga muskelmassa. Jag har långsamt byggt på med mer muskler efter att ha styrketränat metodiskt några på med tunga basövningar. Men jag har inte muskler som har stor volym och är framträdande utan de är framför allt synliga vid ansträngning. Armmusklerna syns alltid nu men det beror ju också mer på fettprrocent och definition. Alltså, om dina muskler syns definierade på kroppen så beror det mer på låg fettprocent än att du byggt så mkt muskler. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Salima Posted March 17, 2017 Author Share Posted March 17, 2017 1 timme sedan, MariaF sade: Fettkaffe/fette kan vara en variant om du har svårt att få i dig fettet och görs genom att man tar ca 5dl dryck, ca 30g smör (en del blandar smör och ekologiskt kokosfett) och kör med stavmixer. Om man inte mixar lägger det sig som en smörhinna ovanpå och det är inte gott. Man kan också ta en "lattevisp" (10kr på Ikea, kallas ibland "mjölkskummare") direkt i koppen för att piska upp ett skum. Du tycks mäta/väga och registrera ditt dagliga intag och det är nog bra för risken är att fördelningen inte är ultimat liksom att du kanske äter för lite. Du har inte så mycket att ta av ändå. Har du kollat med måttband? Flera av oss som hänger här har tappat i storlek men stått still länge på vågen. Inte minst intressant eftersom du tränar styrka. Sedan vill än en gång lyfta fram träning för fettförbränning, dvs lågpulsträningen (själv är jag insnöad på Maffetone eftersom jag fått sådana intressanta resultat, igår shoppade jag för första gången i mitt liv ett plagg i stl 36 ). Styrketräning är bra men den bränner inte mycket fett. Den är anaerob (muskelaktivitet utan syre) och det klarar bara förbränning av muskelglykogen. Okej, ska prova med fette på morgonen och se om det blir bättre =) Nej jag har inte kollat med måttband, borde nog börja med det. Ska köpa en idag, kommer verkligen att prova maffetone. Ska dock börja träna med pt på måndag och 4 veckor framåt men kommer absolut att ha det i åtanke efteråt =) 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Salima Posted March 17, 2017 Author Share Posted March 17, 2017 54 minuter sedan, Angelico sade: Oj det var nyheter för mig att styrketräning inte bränner fett!? Skulle tro att det beror på hur man ser på saken. En framgångsrik metod att bränna fett och bygga muskler är tex lean gains där man inte konditionstränar alls. Också haft för mig att man bränner fett genom styrketräning och att man inte kör konditionsträning samma dag då det stressar kroppen, därav mina 2 dagar med cardio och hiit ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Salima Posted March 17, 2017 Author Share Posted March 17, 2017 48 minuter sedan, Angelico sade: @Salima Synlig ökning av muskelmassa på en kvinna som inte tränar elit och äter mkt genomtänkt utifrån muskelbygge/fitness tror jag tar mer tid än 6 veckor. Varför bråttom med just den effekten? Är det viktminskning eller muskelbyggge som är prio 1 för dig? min egen erfarenhet är att det tar tid att bygga muskelmassa. Jag har långsamt byggt på med mer muskler efter att ha styrketränat metodiskt några på med tunga basövningar. Men jag har inte muskler som har stor volym och är framträdande utan de är framför allt synliga vid ansträngning. Armmusklerna syns alltid nu men det beror ju också mer på fettprrocent och definition. Alltså, om dina muskler syns definierade på kroppen så beror det mer på låg fettprocent än att du byggt så mkt muskler. Hej, ???? viktminskning är mitt mål, trodde liksom att musklerna eller definition av muskler kanske skulle börja synas nu genom att jag bränner fett. Jag kanske inte har tränat optimalt, hört att man kan träna flera timmar och månader på gymmet utan resultat om man tränar fel. Är som sagt ny på träning och har nu investerat i pt lektioner för att få bättre kunskaper ???? Det var så jag tänkte, att fettprocenten minskat så musklerna syns mer iallafall en liten bit. Rekommenderar du 1g protein per nuvarande vikt eller målvikt? Och ska jag börja med normal eller strikt lchf? Kommer träna 5 gånger i veckan och vi kommer jobba på hårt kan jag tänka mig ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angelico Posted March 17, 2017 Share Posted March 17, 2017 I ditt första inlägg skrev du att du står stilla i vikt men nu skriver du att du bränner fett? Hur menar du då och hur märker du av din fettförbränning? Jag tycker du ska läsa mer på Martina Johanssons blogg. Där finns det mesta av vad du vill veta om både fettminskning och träning för muskelutveckling osv. Kolla runt på hennes olika artiklar vetja. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted March 17, 2017 Share Posted March 17, 2017 4 timmar sedan, Angelico sade: Oj det var nyheter för mig att styrketräning inte bränner fett!? Skulle tro att det beror på hur man ser på saken. En framgångsrik metod att bränna fett och bygga muskler är tex lean gains där man inte konditionstränar alls. Uttryckte jag mig slarvigt och förenklat nu..? Förlåt... Jag syftar naturligtvis på skillnaderna mellan aerob och anaerob träning. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inez Posted March 19, 2017 Share Posted March 19, 2017 Jag fyller snart 75 och tränar inte alls förutom dagliga långpromenader med hunden, och några sporadiska drag med gummiband runt en klädstång när jag passerar förbi. Så jag har ingenting i den här debatten att göra, utom för att hälsa dig varmt välkommen till forumet, Salima. Och önskar förstås lycka till med din LCHF-resa. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Salima Posted March 26, 2017 Author Share Posted March 26, 2017 On 2017-03-17 at 09:22, Angelico sade: I ditt första inlägg skrev du att du står stilla i vikt men nu skriver du att du bränner fett? Hur menar du då och hur märker du av din fettförbränning? Jag tycker du ska läsa mer på Martina Johanssons blogg. Där finns det mesta av vad du vill veta om både fettminskning och träning för muskelutveckling osv. Kolla runt på hennes olika artiklar vetja. Ursäkta sent svar, haft mycket att göra på sistone och sen trilla jag i godisfällan när en kompis kom med massa bakverk och sockerberoende som jag är kunde jag inte motstå. Nya tag imorgon, varit 2 tuffa veckor och har inte haft orken eller motivationen till att träna. Jag tog kort på mig innan jag starta med lchf och sen efteråt och jag ser att jag blivit mindre. Gissar på att jag bränner fett men är inte säker, fast jag står fortfarande på samma vikt. Absolut ska göra det, blir bara lite förvirrad då det är mycket ny information som ska tas in när jag läser hennes blogg. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Salima Posted March 26, 2017 Author Share Posted March 26, 2017 On 2017-03-19 at 09:03, Inez sade: Jag fyller snart 75 och tränar inte alls förutom dagliga långpromenader med hunden, och några sporadiska drag med gummiband runt en klädstång när jag passerar förbi. Så jag har ingenting i den här debatten att göra, utom för att hälsa dig varmt välkommen till forumet, Salima. Och önskar förstås lycka till med din LCHF-resa. Tack Inez, värmer och känns bra att bli välkommen. Känns som att jag hela tiden måste förklara mig om varför jag valt att äta lchf, trött på att folk påstår att jag bantar och inte accepterar att det är en livsstil. Ännu jobbigare när jag träffar alla över lunch/middag/på jobbet och dem bara äter skräpmat, godis, bakverk mm. Trillat dit de senaste 2 veckorna och mått dåligt len ska ta nya tag imorgon och starta om. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inez Posted March 26, 2017 Share Posted March 26, 2017 Just det Salima, det gäller att ta nya tag direkt. Det är riktigt farligt att tänka "nu är den dagen ändå förstörd, så jag kan lika gärna fortsätta att äta fel saker. " För "den här dagen" blir lätt " den här veckan är ändå förstörd", i värsta fall " den här månaden". Så låtsas som om du inte hade trillat dit alls, och bara fortsätt med LCHF-kosten som om ingenting hade hänt. Och visst tycker de flesta av oss att det är jobbigt med alla i omgivningen som inte har fattat någonting, utan bara stoppar i sig sådant som de förr eller senare får dålig hälsa av. Det är så man ska tänka- du har rätt och de andra har fel... Heja dej! 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted March 27, 2017 Share Posted March 27, 2017 Det är skönt att man kan hänga i intresse-forum när folk i ens närhet inte riktigt förstår, när de i alla välmening övertygar en om att ta en kaka till. Här kan man hämta kraft och inspiration när frustrationen, eller kanske rent av ångesten, sätter in. Och en bit ner längs vägen blir man intresserad av andra saker som är hälsorelaterade och då kan man få veta mer och bli inspirerad. Det kommer alltid finnas folk som vill sabba för en, medvetet eller omedvetet, och det gäller att lära sig hur man ska förhålla sig till det. Inte helt enkelt alla gånger... Martina Johansson har mycket intressant på sin blogg, kanske blir det lättare att sålla om du söker på något enstaka ord? Jag sökte tex på "hormoner" och fick sex sidor läsning med inlägg som till största delen var relevanta. Eller kanske passar hennes bok "Fettfrälst" (har inte läst den själv)? Jonas Bergqvist har också en del intressant på sin sida och jag rekommenderar hans bok "LCHF och träning". 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Salima Posted March 30, 2017 Author Share Posted March 30, 2017 On 2017-03-27 at 00:03, Inez sade: Just det Salima, det gäller att ta nya tag direkt. Det är riktigt farligt att tänka "nu är den dagen ändå förstörd, så jag kan lika gärna fortsätta att äta fel saker. " För "den här dagen" blir lätt " den här veckan är ändå förstörd", i värsta fall " den här månaden". Så låtsas som om du inte hade trillat dit alls, och bara fortsätt med LCHF-kosten som om ingenting hade hänt. Och visst tycker de flesta av oss att det är jobbigt med alla i omgivningen som inte har fattat någonting, utan bara stoppar i sig sådant som de förr eller senare får dålig hälsa av. Det är så man ska tänka- du har rätt och de andra har fel... Heja dej! Tack för dem värmande orden, är så glad att jag tog nya tag. Att trilla dit fick mig att inse att jag mår dåligt utav maten jag trodde var okej tidigare, och är så stolt över att jag idag lyckades fika med samma vännina på ett café med bara bakelser och tårtor ??? och jag stod emot frestelsen. Hon tvinga på mig en kaka och sa att jag ändå skulle träna på kvällen och skulle bränna bort kakan men jag sa nej och tog en kopp te. Jag som varit ett kakmonster innan lyckades befinna mig bland så mycket socker och tänkte inte ens på det ???????? Hade ätit riktig mat innan så jag var nöjd och belåten, och orkar träna efteråt som innan jag trilla dit, ser och känner att jag också blivit starkare. Heja heja heja ????? 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Salima Posted March 30, 2017 Author Share Posted March 30, 2017 On 2017-03-27 at 05:28, MariaF sade: Det är skönt att man kan hänga i intresse-forum när folk i ens närhet inte riktigt förstår, när de i alla välmening övertygar en om att ta en kaka till. Här kan man hämta kraft och inspiration när frustrationen, eller kanske rent av ångesten, sätter in. Och en bit ner längs vägen blir man intresserad av andra saker som är hälsorelaterade och då kan man få veta mer och bli inspirerad. Det kommer alltid finnas folk som vill sabba för en, medvetet eller omedvetet, och det gäller att lära sig hur man ska förhålla sig till det. Inte helt enkelt alla gånger... Martina Johansson har mycket intressant på sin blogg, kanske blir det lättare att sålla om du söker på något enstaka ord? Jag sökte tex på "hormoner" och fick sex sidor läsning med inlägg som till största delen var relevanta. Eller kanske passar hennes bok "Fettfrälst" (har inte läst den själv)? Jonas Bergqvist har också en del intressant på sin sida och jag rekommenderar hans bok "LCHF och träning". ?????????? absolut, känns så skönt att ha kunnat tagit nya tag med stöttning av er utan att få pekpinnen. Uppmuntra mig till att fortsätta och inte ha ångest över att jag trilla dit, det var 2 jobbiga veckor och jag mådde dåligt psykiskt och fysiskt. Men nu känns det mycket bättre, skrattar mer nu och känner lycka mer än att deppa ihop och må dåligt. Motivationen är på topp och jag vet att detta är min livsstil, skrattar åt folk som säger att jag bantar. Tack, ska läsa mer i hennes blogg och titta på böckerna. Lite mycket att göra nu, ska hinna med skolan och träningen. Men ska läsa på mer, tack för all hjälp och uppmuntran ????? 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inez Posted March 30, 2017 Share Posted March 30, 2017 29 minuter sedan, Salima sade: - - - - - Motivationen är på topp och jag vet att detta är min livsstil, skrattar åt folk som säger att jag bantar. - - - - - Du kan ju fråga dem som säger att du bantar om de tycker att vegetarianer och veganer bantar... Det är ju livsstilar precis som LCHF (inga jämförelser i övrigt). 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Salima Posted April 24, 2017 Author Share Posted April 24, 2017 On 2017-03-30 at 21:13, Inez sade: Du kan ju fråga dem som säger att du bantar om de tycker att vegetarianer och veganer bantar... Det är ju livsstilar precis som LCHF (inga jämförelser i övrigt). Dem tycker att jag är fånig och insisterar fortfarande på att jag går på en diet p.g.a jag vill gå ner i fettprocent i kroppen samtidigt som jag bygger muskler (ej stora). Dem har väl svårt att ställa om faktum att det är dem som äter fel mat ???? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts