Melliz Posted January 28, 2013 Share Posted January 28, 2013 Hej! Nu är det snart två veckor jag kört lchf... men idag i plugget så svimmade jag... och sen började jag att skaka.... har kännt lite yrsel de senaste två veckorna med när jag ska träna osv. är de omställningsbesvär? blir lite nojjig. åt en apelsin och sen mat och sen blev de bättre.. kanske hade ätit för lite bara.. dock tror jag inte det men ja... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted January 28, 2013 Share Posted January 28, 2013 Hur har du det med blodtrtycket? Den vanligaste biverkan förutom viktnedgång är lägre blodtryck. Bra för de med högt.. inte lika bra för de med lågt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Eenfeldt Posted January 28, 2013 Share Posted January 28, 2013 Melliz, Det där låter i första hand som vätske- och saltbrist vilket inte är ovanligt just i början. Ta ett stort glas vatten med en halv tesked salt i. Om besvären försvinner/lindras kraftigt så vet du att det var orsaken. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melliz Posted January 28, 2013 Author Share Posted January 28, 2013 Ja! Alltså högt blodtryck har jag ju inte... Tror jag kan ha lågt. Men ja.. Borde endå inte vara någon fara att äta lchf för de. Och ja viktnedgång vill jag inte ha någon! Men jag står still på mina 59 kilo så det är bra!! men ska göra som Andreas säger tror det kan vara att jag måste få i mig mer salt och vatten då man inte äter kollisar på samma sätt nu!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melliz Posted January 28, 2013 Author Share Posted January 28, 2013 En fråga! Jag testa min fettprocent , muskel massa förbränning och vätska i kroppen härom dagen. Och allt såg bra ut. Dock hade jag endast 50 % vätska i kroppen? Men blir det så när man äter lchf? Tänker att kolhydrater binder ju vätska medans när man äter lchf tappar man ju endel. Så det kanske är helt normalt? För han sa den var lite låg. Dock visste han ju inte att jag åt/äter lchf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted January 28, 2013 Share Posted January 28, 2013 Mnjae.. Insulin stimulerar njuren att återuppta mer vatten.. och på LCHF så får man lägre insulinnivå! Många kissar därmed mer, och iomed det så förlorar du även mer salter.. skräpmat är dessutom överladdad på salt för det skall smaka något överhuvud taget. Det du tappar i glycogen återkommer det mesta så småningom då kroppen inte gärna vill ha tomma glycogendepåer. Så testa salttricket, går det över inom en timme så var det saltbrist. Dessutom så använder kroppen salt för att hålla vatten i blodet, dvs njuren tar upp salt och vatten följer med via Osmos. Med mer vätska i blodet så stiger även blodtrycket, det är så blodtrycket regleras. Men kan man inte få för högt blodtryck då? Näe, får du i dig för mycket salt reagerar kroppen genom att du blir törstig och du dricker mer och kissr mer och då åker överskottet ut. Så det är viktigare att se till att få i sig tillräckligt med salt, än det är att vara rädd för att äta för mycket, det är bara ett fåtal med dåligt fungerande njurar och redan högt blodtryck som skall passa sig för att äta för mycket salt. Man kan gärna använda sk mineralsalt som bordssalt så får man några fler elektrolyter/mineraler. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiny Tom Posted January 29, 2013 Share Posted January 29, 2013 Hej! Nu är det snart två veckor jag kört lchf... men idag i plugget så svimmade jag... och sen började jag att skaka.... har kännt lite yrsel de senaste två veckorna med när jag ska träna osv. är de omställningsbesvär? blir lite nojjig. åt en apelsin och sen mat och sen blev de bättre.. kanske hade ätit för lite bara.. dock tror jag inte det men ja... Tack för det! Nu är det 3 stycken inklusive jag själv som har haft liknande problem så då kan jag börja ana att när det hände mig så var det trots allt relaterat till LCHF-kosten. Så vad hände mig? Jo, jag hade somnat framför tv:n och vaknade av att hela världen snurrade. Låter kanske löjligt nu men det var bland det mest obehagliga jag varit med om. Kolsvart i rummet och sömndrucken och hela världen snurrar. Trodde ett tag att jag höll på att dö... Dagen när det hände hade varit tokvarm och jag hade svettats extremt mycket eftersom jag dels varit ute större delen av dagen och senare på kvällen tränat ett hårt benpass. Och jag hade samtidigt druckit mindre än vad jag brukar. Så så här i retrospektivt perspektiv har jag blivit mycket mer varse att jag håller liv i elektrolytbalansen och dricker bra (vilket normalt är något jag gör men den dagen så blev det helt annorlunda). 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LisaMedTvåSmå Posted January 29, 2013 Share Posted January 29, 2013 Tack för det! Nu är det 3 stycken inklusive jag själv som har haft liknande problem så då kan jag börja ana att när det hände mig så var det trots allt relaterat till LCHF-kosten. Så vad hände mig? Jo, jag hade somnat framför tv:n och vaknade av att hela världen snurrade. Låter kanske löjligt nu men det var bland det mest obehagliga jag varit med om. Kolsvart i rummet och sömndrucken och hela världen snurrar. Trodde ett tag att jag höll på att dö... Dagen när det hände hade varit tokvarm och jag hade svettats extremt mycket eftersom jag dels varit ute större delen av dagen och senare på kvällen tränat ett hårt benpass. Och jag hade samtidigt druckit mindre än vad jag brukar. Så så här i retrospektivt perspektiv har jag blivit mycket mer varse att jag håller liv i elektrolytbalansen och dricker bra (vilket normalt är något jag gör men den dagen så blev det helt annorlunda). Då blir jag den fjärde (tror att det har med omställning att göra, annars vet jag inte)! Har sedan lunch idag varit illamående, skakig, yrsel, nästan andfådd, hjärtklappning och känt mig så tung och trög i kroppen.Har haft känslan att det skulle gå över om jag satte i mig en påse godis. Är på dag 10 med LCHF. LISA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melliz Posted January 29, 2013 Author Share Posted January 29, 2013 Då blir jag den fjärde (tror att det har med omställning att göra, annars vet jag inte)! Har sedan lunch idag varit illamående, skakig, yrsel, nästan andfådd, hjärtklappning och känt mig så tung och trög i kroppen. Har haft känslan att det skulle gå över om jag satte i mig en påse godis. Är på dag 10 med LCHF. LISA hehe jaa.. jag tror det har med omställning och göra samt att man måste dricka dubbelt så mycket vatten och mycket salt!! Man är no van vid det andra råden att man inte ska överdriva med salt men tror verkligen det är bra att göra det när man kör lchf. Jag körde på andreas råd och drack vatten med salt. och idag mår jag bra! Dock fortfarande lite yrsel vid träning och så men ah... det går nog över igår när jag svimmade så innan skrek jag typ att dom skulle ge mig en socker bit.. visste att fick jag inte i mig nåt socker så skulle jag typ dö.. kändes de som hehe... och det är inte ofta jag vill ha någon äcklig sockerbit haha. men du klarar det! Testa vatten och en halv tsk salt. Smakar piss men ja det hjälper! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LisaMedTvåSmå Posted January 30, 2013 Share Posted January 30, 2013 hehe jaa.. jag tror det har med omställning och göra samt att man måste dricka dubbelt så mycket vatten och mycket salt!! Man är no van vid det andra råden att man inte ska överdriva med salt men tror verkligen det är bra att göra det när man kör lchf. Jag körde på andreas råd och drack vatten med salt. och idag mår jag bra! Dock fortfarande lite yrsel vid träning och så men ah... det går nog över igår när jag svimmade så innan skrek jag typ att dom skulle ge mig en socker bit.. visste att fick jag inte i mig nåt socker så skulle jag typ dö.. kändes de som hehe... och det är inte ofta jag vill ha någon äcklig sockerbit haha. men du klarar det! Testa vatten och en halv tsk salt. Smakar piss men ja det hjälper! Vad läskigt! Vilken drog socker är! Och då är jag ändå van att äta väldigt lite kh till maten (nästan bara frukost och efter träning) men det är det där godiset dom har en förmåga att slinka ned..... Igår överåt jag nog REJÄLT! Stod och åt hemmagjord currymajo direkt ur burken i förhoppning att må bättre. Men inget socker! Lisa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Labolina Posted January 30, 2013 Share Posted January 30, 2013 Vilket sort salt ska man välja? Jag har i många år köpt Seltin istället för det vanliga med bara natrimklorid för att det ju alltid sagts vara nyttigare. Numera blir jag skeptisk så fort jag hör nån benämna nått som nyttigt... Seltin innehåller förutom vanligt salt kaliumklorid, magnesiumsulfat och jod.Vilket sorts salt är det vi riskerar få brist på? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiny Tom Posted January 30, 2013 Share Posted January 30, 2013 Vilket sort salt ska man välja? Jag har i många år köpt Seltin istället för det vanliga med bara natrimklorid för att det ju alltid sagts vara nyttigare. Numera blir jag skeptisk så fort jag hör nån benämna nått som nyttigt... Seltin innehåller förutom vanligt salt kaliumklorid, magnesiumsulfat och jod. Vilket sorts salt är det vi riskerar få brist på? Man behöver inte överkomplicera det. Jag har använt vanligt bordssalt (brukar köpa "Falksalt - Fint havssalt"), buljongtärningar (typ Knorr...och man kan ha synpunkter på dessa och att det är bättre att göra själv) eller öka saltintaget ex. genom att välja extrasaltat smör. Om jag någonsin skulle känna som jag gjorde när jag höll på att svimma så skulle jag inte dra mig för att slicka svettpärlorna av någon i närheten...vilket säger mest om hur obehagligt det var än vad som är idealt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jounih Posted January 30, 2013 Share Posted January 30, 2013 En fråga! Jag testa min fettprocent , muskel massa förbränning och vätska i kroppen härom dagen. Och allt såg bra ut. Dock hade jag endast 50 % vätska i kroppen? Men blir det så när man äter lchf? Tänker att kolhydrater binder ju vätska medans när man äter lchf tappar man ju endel. Så det kanske är helt normalt? För han sa den var lite låg. Dock visste han ju inte att jag åt/äter lchf Jag gjorde oxå en sån test, vätskan bör väl ( vet inte säkert) upp mot 70% ... Jag hade runt 67% vätska , runt 12% fett och 46% muskler. Summa 125% Hur går det ihop??? Kolhydrater binder ungefär 2,6 gånger sin egen vikt vätska så lite vätska blir man av med i början. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melliz Posted January 31, 2013 Author Share Posted January 31, 2013 Jag gjorde oxå en sån test, vätskan bör väl ( vet inte säkert) upp mot 70% ... Jag hade runt 67% vätska , runt 12% fett och 46% muskler. Summa 125% Hur går det ihop??? Kolhydrater binder ungefär 2,6 gånger sin egen vikt vätska så lite vätska blir man av med i början. Oj fett procent på 12? Det är ju lågt! Jag hade fett procent på 23 och då har jag knappt nåt fett på kroppen hehe.. och muskel massa på 47. men ah 50 på vatten.. lät inte bra....... ska man bara dricka mer vatten då eller? hehe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suni Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 Melliz, du har helt normal fetthalt för en kvinna. Om, du skulle ha samma fetthalt i kroppen som en man (12%) så skulle du inte må så bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jounih Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 Oj fett procent på 12? Det är ju lågt! Jag hade fett procent på 23 och då har jag knappt nåt fett på kroppen hehe.. och muskel massa på 47. men ah 50 på vatten.. lät inte bra....... ska man bara dricka mer vatten då eller? hehe Håller med ovanstående kommentar, en kvinna ska ha högre fettprocent än en man. Har för mig att 20-30% är normalt för kvinnor. Doc föreslog ett glas vatten med lite salt i. Man behöver inte bälga i sig vatten i massor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melliz Posted January 31, 2013 Author Share Posted January 31, 2013 Melliz, du har helt normal fetthalt för en kvinna. Om, du skulle ha samma fetthalt i kroppen som en man (12%) så skulle du inte må så bra. Hehe jo det vet jag.. som kvinna ska man inte ha under 21.. om man inte ska tävla inom fitness tex. så fett procenten är inget fel på men undrade varför jag bara har 50 % i kroppsvatten.. är det för att man kör lchf eller behöver jag bara dricka mer?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melliz Posted January 31, 2013 Author Share Posted January 31, 2013 Håller med ovanstående kommentar, en kvinna ska ha högre fettprocent än en man. Har för mig att 20-30% är normalt för kvinnor. Doc föreslog ett glas vatten med lite salt i. Man behöver inte bälga i sig vatten i massor. Okej! Ja! Mellan 21-33 % är vad som sägs vara bra.. hehe jo för yrseln ja.. men tänkte bara på varför jag har så lågt vatten i kroppen.. undrar om det är för att man kör lchf.. för dem som kör på *vanlig* Glykos kost har ju typ minst 70 % vatten i kroppen.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FridaLi Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 Vätskemängden ska gärna ligga runt 60%. Har också ca 50 % (runt 50-55) vilket iofs inte är onormalt men det fick mig att fundera lite extra kring detta. För info så binder muskelceller lite mer vatten än vad fettceller gör så om du styrketränar så kommer vätskemängden att öka i takt med att muskelmassan ökar. Din fördelning av vatten och fettmassa är i övrigt helt normal men du kan med fördel styrketräna för att optimera fördelningen (och mycket annat givetvis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melliz Posted February 1, 2013 Author Share Posted February 1, 2013 Vätskemängden ska gärna ligga runt 60%. Har också ca 50 % (runt 50-55) vilket iofs inte är onormalt men det fick mig att fundera lite extra kring detta. För info så binder muskelceller lite mer vatten än vad fettceller gör så om du styrketränar så kommer vätskemängden att öka i takt med att muskelmassan ökar. Din fördelning av vatten och fettmassa är i övrigt helt normal men du kan med fördel styrketräna för att optimera fördelningen (och mycket annat givetvis Okej! jag kör ju mest konditon (dans) ingen tyngdlyftare här men får börja köra mer styrka då! men det hjälper inte att dricka mer vatten?? skulle jag ha haft högre vätskemängd om jag åt kolhydratskost? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted February 1, 2013 Share Posted February 1, 2013 Jaa.. insulin triggar levern att behålla mer vatten.. antagligen för att göra glykogen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FridaLi Posted February 1, 2013 Share Posted February 1, 2013 Ett onormalt högt intag av vatten är inte det bästa direkt, kanske tillfälligt kan öka vätskemängden men det kan ju även vara direkt farligt så det finns ingen anledning att försöka få upp nivån på så sätt. Är du dålig på att dricka vatten så behöver du förstås dricka mer. Håll dig till rekommnderad mängd per dag, det ska vara tillräckligt. Salt binder ju vätska, som det redan talats om så var inte salträdd. Ett par nypor salt och lite pressad citron i ett glas vatten ca 1 timme före träning upplever många är positivt för energinivån. Även mindre yrsel. Jag tror nog snarare att dina besvär enligt ovan beskrivning beror på saltet snarare än dålig styrketräning styrketräning är dock bra på många andra sätt förstås. Andvänd gärna ett havssalt liknande Himalayasalt som har en mer naturlig mineralfördelning till skillnad mot nacl (bordssalt). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melliz Posted February 2, 2013 Author Share Posted February 2, 2013 Ett onormalt högt intag av vatten är inte det bästa direkt, kanske tillfälligt kan öka vätskemängden men det kan ju även vara direkt farligt så det finns ingen anledning att försöka få upp nivån på så sätt. Är du dålig på att dricka vatten så behöver du förstås dricka mer. Håll dig till rekommnderad mängd per dag, det ska vara tillräckligt. Salt binder ju vätska, som det redan talats om så var inte salträdd. Ett par nypor salt och lite pressad citron i ett glas vatten ca 1 timme före träning upplever många är positivt för energinivån. Även mindre yrsel. Jag tror nog snarare att dina besvär enligt ovan beskrivning beror på saltet snarare än dålig styrketräning styrketräning är dock bra på många andra sätt förstås. Andvänd gärna ett havssalt liknande Himalayasalt som har en mer naturlig mineralfördelning till skillnad mot nacl (bordssalt). Ja.. har börjat salta dubbelt så mer.. och börjar må väldigt bra! Använder endast örtsalt med naturliga grejer i och jod. eller Himalaya klart! inget klumförebyggande medel här inte... men en sak jag undrar över.... tex, idag åt jag hemma gjort fröknäcke . åt fyra stycken med massa äkta smör och ost plus kaffe med grädde i och endå tycker jag inte att man blir riktigt mätt? Får liksom inte den där nu är jag mätt.. igår åt jag lchf tacopaj och då blev jag mätt men sen blev jag hungrig efter ett tag igen... som om min kropp är så van att äta typ 6 gpnger om dagen.. och nej jag åt inte lite paj. Två stora portioner!! någon som har tips? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted February 2, 2013 Share Posted February 2, 2013 Ät riktig mat i stället.. är mitt stalltips! Ta och testa lite olika varianter.. hur står du dig på en lagom portion lagad mat i jämförelse på en lagom portion fröknäcke! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lacrits68 Posted February 2, 2013 Share Posted February 2, 2013 Så vad hände mig? Jo, jag hade somnat framför tv:n och vaknade av att hela världen snurrade. Låter kanske löjligt nu men det var bland det mest obehagliga jag varit med om. Kolsvart i rummet och sömndrucken och hela världen snurrar. Trodde ett tag att jag höll på att dö... Hände mig med dock före mitt nya liv, fick en diagnos och symtomen vaf Symtom vid Ménières sjukdomMénières sjukdom kännetecknas av tre symtom: rotatorisk yrsel (då det känns som om man åker karusell – hela världen snurrar) hörselnedsättning lock för örat eller tinnitus. Dessutom framkallar yrselattackerna ofta illamående. fick råd att dricka mer, hade tydligen nåt med vätske balansen att göra...! //Janne 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiny Tom Posted March 10, 2013 Share Posted March 10, 2013 Oj fett procent på 12? Det är ju lågt! Jag hade fett procent på 23 och då har jag knappt nåt fett på kroppen hehe.. och muskel massa på 47. men ah 50 på vatten.. lät inte bra....... ska man bara dricka mer vatten då eller? hehe Fettprocentmätningar är per definition ofta behäftade med mätfel så det kan vara något att ha i bakhuvudet om du får ett mätvärde som känns lite väl mycket "uppåt väggarna": En rätt mager man har mellan 10-15% kroppsfett. En mager kvinna mellan 15-20% kroppsfett. När män/kvinnor kommer under nedre gränsen av dessa områden så ökar risken för hormonella negativa effekter som ex. minskad sexdrift/erektionsproblem, kvinnor blir av med mensen etc. Jämförelsevis, inom kroppsbyggning så brukar naturliga manliga kroppsbyggare ligga någonstans kring 6-8% och proffsen (de som kör med "lite" starkare kosttillskott än de som finns att köpa på Gymgrossisten) på 2-4%. Tilläggas bör att det verkar som att när män kommer ned på 2-4% kroppsfett så blir de gravida. Mysko! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frida Posted March 12, 2013 Share Posted March 12, 2013 Här är en till som varit yr och nästan svimmat. Jag har till och med varit på akuten men de hittade ingenting (mina kollegor var oroliga). Däremot trodde de att jag kanske har problem med någon gelé i örat och så mumlade de något om kristaller. Nu är det dock bättre. Hur känns det för dig nu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiny Tom Posted March 12, 2013 Share Posted March 12, 2013 Här är en till som varit yr och nästan svimmat. Jag har till och med varit på akuten men de hittade ingenting (mina kollegor var oroliga). Däremot trodde de att jag kanske har problem med någon gelé i örat och så mumlade de något om kristaller. Är du säker på att du inte ramlade in hos någon modern spåtant? Skämt åsido, sedan jag fick rätsida på saltintaget så är det prima. Jag brukar dopa mig med en kopp buljong innan och ibland även efter träning. Men obehagligt var det ju när det begav sig. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fnutt Posted March 12, 2013 Share Posted March 12, 2013 Kristaller i örat låter visserligen helmysko, men jag har flera personer i min bekantskapskrets som drabbats av plötslig yrsel och därefter fått just den diagnosen. Jag har för mig att det går över av sig själv på någon vecka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liniloto Posted March 12, 2013 Share Posted March 12, 2013 Kallas även kristallsjuka: http://sv.wikipedia.org/wiki/L%C3%A4gesyrsel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiny Tom Posted March 12, 2013 Share Posted March 12, 2013 Kristaller i örat låter visserligen helmysko, men jag har flera personer i min bekantskapskrets som drabbats av plötslig yrsel och därefter fått just den diagnosen. Jag har för mig att det går över av sig själv på någon vecka. Det finns givetvis flera orsaker till yrsel/svimning. Poängen är att OM man följer en LCHF-kost så är det i regel klokt att först se över saltintaget och "automagiskt" misstänka det skulle problem uppstå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frida Posted March 12, 2013 Share Posted March 12, 2013 Är du säker på att du inte ramlade in hos någon modern spåtant? Skämt åsido, sedan jag fick rätsida på saltintaget så är det prima. Jag brukar dopa mig med en kopp buljong innan och ibland även efter träning. Men obehagligt var det ju när det begav sig. Hahaa, så roligt att läsa... jaa första delen :-) Nu är det lite bättre men inte bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fnutt Posted March 12, 2013 Share Posted March 12, 2013 Det finns givetvis flera orsaker till yrsel/svimning. Poängen är att OM man följer en LCHF-kost så är det i regel klokt att först se över saltintaget och "automagiskt" misstänka det skulle problem uppstå.Självklart! Jag ville bara poängtera att kristaller i örat inte är så flummigt som det först kan tyckas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frida Posted March 12, 2013 Share Posted March 12, 2013 Självklart! Jag ville bara poängtera att kristaller i örat inte är så flummigt som det först kan tyckas. Näe det låter konstigt men enligt läkaren kan man lida av detta hela livet och inte bara någon vecka. Däremot om man får en infektion där då brukar de vara som jobbigast i någon vecka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiny Tom Posted March 12, 2013 Share Posted March 12, 2013 Självklart! Jag ville bara poängtera att kristaller i örat inte är så flummigt som det först kan tyckas. Aaah, då är jag med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liniloto Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 Och jag kan ju inte låta bli att undra om det här med kristaller i örat har med kosten att göra... Verkar inte helt ovanligt - är det oxå en välfärdssjukdom? När man läser om kristallsjukan verkar det vara något man bara "råkar" få. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frida Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 Och jag kan ju inte låta bli att undra om det här med kristaller i örat har med kosten att göra... Verkar inte helt ovanligt - är det oxå en välfärdssjukdom? När man läser om kristallsjukan verkar det vara något man bara "råkar" få. Jag har ingen aning faktiskt. jag vet att inflammation där är ovanligt men att många kan känna av dom när dom "lägger sig fel". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Jansson Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 Hej! Nu är det snart två veckor jag kört lchf... men idag i plugget så svimmade jag... och sen började jag att skaka.... har kännt lite yrsel de senaste två veckorna med när jag ska träna osv. är de omställningsbesvär? blir lite nojjig. åt en apelsin och sen mat och sen blev de bättre.. kanske hade ätit för lite bara.. dock tror jag inte det men ja... Du har säkert minskat ned mycket på frukt som innehåller en hel del vätska? Du kanske åt saltare mat förr och band mycket vatten i kroppen - även små mängder salt binder stor mängd vatten! När jag slutade äta frukt började jag få kramper och ryckningar lite var stans i musklerna - efter lite funderingar blev det ett par glas saltvatten och problemen försvann på några timmar,,, När jag lyfter skrot verkar det sätta fart på lymfsystemet och dränera kroppen på vätska utan att jag känt mig törstig - det har resulterat i lite kramp - men numer dricker jag även utan att jag känner mig törstig och det fungerar utmärkt! Och jag är inte ett dugg rädd för salt - det är en bluff att det skulle höja blodtrycket! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Jansson Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 Ja.. har börjat salta dubbelt så mer.. och börjar må väldigt bra! Använder endast örtsalt med naturliga grejer i och jod. eller Himalaya klart! inget klumförebyggande medel här inte... men en sak jag undrar över.... tex, idag åt jag hemma gjort fröknäcke . åt fyra stycken med massa äkta smör och ost plus kaffe med grädde i och endå tycker jag inte att man blir riktigt mätt? Får liksom inte den där nu är jag mätt.. igår åt jag lchf tacopaj och då blev jag mätt men sen blev jag hungrig efter ett tag igen... som om min kropp är så van att äta typ 6 gpnger om dagen.. och nej jag åt inte lite paj. Två stora portioner!! någon som har tips? Kolla upp att du ligger på ett fettintag om cirka 80% - ett par ägg och rejält med riktig majonäs till borde hålla dig mätt länge,,,, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts