Antonius Posted January 28, 2013 Share Posted January 28, 2013 God kväll! Finns det mjölkproteinfritt grädde och creme fraiche och även yoghurtar som man kan köpa?, Någon bra variant? för jag tål nämligen inte mjölkprotein har jag fått reda på... får utslag och ont i huden av det, speciellt efter ost som innehåller hög andel kasein. Känns lite tråkigt att i princip bara äta, smör, ägg, fet fisk och avokado.. vill gärna ha in grädde creme fraiche ost eller yoghurt i maten igen hehe! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted January 28, 2013 Share Posted January 28, 2013 Cocosgrädde varumärke Creamy Coconut! Är du mjölkproteinallergiker så är det en allvarlig allergi, stör hela magtamkanalen förutom att man kan bli riktigt sjuk. Och det går bra att leva ett liv utan mjölkprodukter, själv är jag Laktosintollerant så här kommer det inte så mycket mejerier över läpparna. Vad är det för tråkigt att äta riktig mat, du får lossas att du bor vid medelhavet, göra mer medelhavsinspirerad mat! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
amj Posted January 29, 2013 Share Posted January 29, 2013 Är det allt mjölkprotein du inte tål? Själv reagerar jag bara på komjölksprotein. Jag kan med andra ord äta produkter gjorda på mjölk av får, get och buffel. Det finns numer yoghurt gjord både på får- och getmjölk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anitram Posted January 30, 2013 Share Posted January 30, 2013 Det finns ju en del havrebaserade produkter av Oatly men jag vet inte hur mycket kolhydrater de innehåller. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Lindquist Posted May 26, 2021 Share Posted May 26, 2021 Mjölkprotein allergi kan visa sig som diarré och förstoppning. Köp istället kokosgrädde om du nu behöver grädde i allting. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted May 26, 2021 Share Posted May 26, 2021 On 2013-01-28 at 17:12, Antonius sade: ... jag tål nämligen inte mjölkprotein ... bara äta smör ... Smör innehåller mjölkprotein. Eller menar du ghee helt fritt från mjölkprotein? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted May 26, 2021 Share Posted May 26, 2021 Hoppas att Antonius läser detta ...åtta år senare. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts