iAnna Posted March 25, 2017 Share Posted March 25, 2017 "För första gången någonsin kommer en person att simma runt Gotland. Det är triathleten Jonas Colting, som genom simturen, vill inspirera till ökad träning och uppmana landets politiker till att värna om folkhälsan." http://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/han-ska-simma-runt-gotland-i-sommar 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted March 25, 2017 Share Posted March 25, 2017 Var på en föreläsning med Colting förra veckan då han bland mycket annat pratade om detta, det är inspirerande att lyssna på honom. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
POS Posted March 26, 2017 Share Posted March 26, 2017 Colting var den som inspirerade mig att börja träna regelbundet, 60 min/dag. Det var vad han sa under en föreläsning jag var på hösten 2015. Det måste inte vara supertung styrke- eller konditionsträning varje dag, men ändock någon form av dedikerad rörelse eller muskelträning minst 60 min om dagen. Efter lite intrimmande och några irriterande sjukdagar som bröt sviten så kunde jag från v11 2016 till v10 2017 (dvs 1 år) få ihop en obruten svit av 420 min träning/veckan (se bild). Tack Jonas för inspirationen och utmaningen. 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts