Jump to content

Framtidens vård

Rickard
 Share

Recommended Posts

Framtidens vård redan i Göteborg

http://www.gp.se/nyheter/göteborg/framtidens-vård-redan-i-göteborg-1.4209178

Citat

Istället för att ringa och ställa dig i telefonkö loggar du in på en app – och får direkt besked om ett snart inbokat läkarbesök. Under tiden för du över den hälsoinformation som du genom olika tekniska applikationer själv samlat in till vårdcentralen. När du väl träffar läkaren – via ett videosamtal i din mobil – tar det inte mer än tio minuter innan du har en färdig diagnos.

Citat

– I framtiden kommer man som individ behöva ta större ansvar för sin hälsa. De flesta patienter träffar bara sjukvården en liten, liten del av sin vardag under sitt liv. Kan man göra en liten skillnad vid det besöket får det stor effekt. Men resten av tiden är självvård – och där finns det stor potential med verktyg som håller människor friska. Där finns också stor potential för att öka effektiviteten i vården. Varje år som man kan förhindra att man går in i den stora vårdapparaten är värt väldigt mycket, säger Charlotta Gummeson.

• Like 2

Vet inte om jag tycker "gilla" är en bra knapp här... :unsure: Tar eget ansvar gör vi ju redan, det är enda sättet att hålla sig frisk... Nu läste jag bara citaten men kan de inte bara släppa alla mediciner fria, jag vet ju ofta mer än läkaren ändå..?! Och när jag träffar en läkare vill jag ha en som lyssnar, tar sig tid att tänka och anpassar behandlingen efter mig. 

• Like 4