np422 Posted March 27, 2017 Share Posted March 27, 2017 Hej, Jag gillar att titta på Scott Rea på youtube, hans videos går under rubriken "All meat - no bull, pleased to meat you" - vilket låter som ganska LCHF-kompatibelt för det mesta. I videon nedanför så gör han fylld kyckling, och normalt så använder man ju vitt bröd att fylla sin kyckling med, är det någon som har några bra LCHF-alternativ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted March 27, 2017 Share Posted March 27, 2017 Om man bara ska smaksätta så behövs ju inget särskilt. Jag fyller med citronklyftor och chili och gör nåt gott bredvid i stället för att äta fyllning 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted March 27, 2017 Share Posted March 27, 2017 Det är väl amerikaner som fyller kyckling/kalkon med vitt bröd? De har oxå Cocacola i sin matlagningen! Dvs skit i junkfoodrecept! Varför inte Coq au vin? http://receptfavoriter.se/recept/kyckling-i-vin-coq-au-vin-kycklinggryta.html 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petra183 Posted March 28, 2017 Share Posted March 28, 2017 Birgitta Höglund har en citronkyckling a la Jamie Oliver, på sin blogg. https://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2016/04/17/ugnsstekt-citronkyckling-a-la-jamie-oliver/ 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted March 28, 2017 Share Posted March 28, 2017 För många många många år sedan hade jag något recept på kyckling med inspiration från Mellanöstern. Den fylldes med en blandning av köttfärs+ris+jordnötter, om jag inte minns fel. Var väl ingen superhöjdare (blev ganska tort), men som något att spåna vidare på kanske.. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
np422 Posted April 2, 2017 Author Share Posted April 2, 2017 Kyckling benades ur, fylldes, snörades ihop och blev en utmärkt måltid på ett lite roligt sätt. Det slutade med att jag fyllde den med äpple, salvia och salldslök. Jag skalade äpplet och kokte upp skal+kärnhus i en skvätt vatten och låt det reducera under tiden jag benade ur kycklingen, smörstekte äpplebitarna med salva och salladslöken fick vara med en liten stund på slutet - sedan slog jag på äpplereduktionen och lät det koka ihop ytterligare något minut. Övriga tillbehör var kolhydratsnåla så måltiden klockade in på under 15g kylhydrater per portion trots äpplet. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
np422 Posted April 2, 2017 Author Share Posted April 2, 2017 Och japp, kycklingskroven + benen fick en omgång i ugnen och blev sedan förvandlade till kycklingfond dagen efter! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts