Gå till innehåll

Recommended Posts

Hej,

Jag gillar att titta på Scott Rea på youtube, hans videos går under rubriken "All meat - no bull, pleased to meat you" - vilket låter som ganska LCHF-kompatibelt för det mesta.

I videon nedanför så gör han fylld kyckling, och normalt så använder man ju vitt bröd att fylla sin kyckling med, är det någon som har några bra LCHF-alternativ?

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om man bara ska smaksätta så behövs ju inget särskilt. Jag fyller med citronklyftor och chili och gör nåt gott bredvid i stället för att äta fyllning

• Gilla 3
Länk till inlägg

För många många många år sedan hade jag något recept på kyckling med inspiration från Mellanöstern. Den fylldes med en blandning av köttfärs+ris+jordnötter, om jag inte minns fel.

Var väl ingen superhöjdare (blev ganska tort), men som något att spåna vidare på kanske..

• Gilla 1
Länk till inlägg

Kyckling benades ur, fylldes, snörades ihop och blev en utmärkt måltid på ett lite roligt sätt.

Det slutade med att jag fyllde den med äpple, salvia och salldslök.

Jag skalade äpplet och kokte upp skal+kärnhus i en skvätt vatten och låt det reducera under tiden jag benade ur kycklingen, smörstekte äpplebitarna med salva och salladslöken fick vara med en liten stund på slutet - sedan slog jag på äpplereduktionen och lät det koka ihop ytterligare något minut.

Övriga tillbehör var kolhydratsnåla så måltiden klockade in på under 15g kylhydrater per portion trots äpplet.

kyckling.jpg

• Gilla 3
Länk till inlägg