Jump to content

Bota KOL med silver

Bengt Nilsson

Recommended Posts

Man ska vara försiktig med att lättvindigt förklara alternativmedicin och kosttillskott som lösningar på sjukdomar. Det skulle däremot behövas mer riktig forskning på hur kost och kosttillskott kan förebygga och hjälpa vid diverse sjukdomstillstånd. 

I det här fallet skulle det ju lika gärna kunna vara vattenångan som löser upp slemmet och ger en lindrande effekt och inte silvret. 

• Like 1

Jag är skeptisk mot anekdoter där folk köper saker som sedan beskrivs som helt fantastiska på olika hälsosidor på nätet. Det gäller inte bara kolloidalt silver. Vattenånga i sig desinficerar och bastu vet man sedan tidigare har vissa positiva effekter så det är mycket möjligt att det är just vattenångan som lindrar. Nu sägs kolloidalt silver också vara bakteriedödande. Det vore rätt lätt att genomföra en studie på huruvida det är vattenångan eller kolloidalt silver som är effektivt. Jag tror inte att Curt har provat renat vatten utan silver som jämförelse. Kan tillägga att jag inte heller är förtjust i mediciner så om det går att hitta ett bra alternativ för kol-patienter så är det så klart kanon. 

Jag köpte en flaska kolloidalt silver för ett tag sedan och tyvärr så gav den inte några positiva effekter som utlovades och jag gjorde också vissa experiment. Nu säger det inte så mycket eftersom det så klart inte kan hjälpa mot allt. Jag var också på vårdcentralen ett par gånger för omläggning av ett djupt sår och fick då silverplåster och det var ju lite kul i sammanhanget. 

Jag använder kollialt silver (KS) mot min KOL, inhalerar med nebulisator 2-3 ggr dag och har gjort så i lite mer än ett år. För ett år sedan ständig hosta med mycket slem, nu sällan hosta och inget slem. Har provat att hålla uppe med KS men då kommer slemmet tillbaka. Provat att inhalera enbart saltvatten men det har sämre effekt.

Använder även KS som nässpray och före sår-rengöring.

KOL i 4e stadiet syrgasbehandlad dygnet runt det senast året har min lungkapacitet ökar fr 19% till 23%

• Like 5

Som varande anekdot så tycker jag det är ok att använda något som hjälper mig. Kol 3. Vi som blir friska och mår bättre av strikt lchf anses ju vara anekdoter. Kolhydrater har en tendens att vara slembildande samtidigt som ditt immunförsvar försämras. Gluten är rent ut sagt förödande för hela kroppens immunförsvar. Ingefära är slemlösande och Gurkmeja löser upp dina stela leder. Rödbetor gör dina ådror smidigare.

• 1 year later...
1 timme sedan, Ove Sundström sade:

Har kol , undrar vilken koncentration av kollialt silver man bör använda i  nebulisator ?

Rent eller utblandat med vatten?

Hur ofta?

Rent och så ofta du tycker att du behöver. Viktigt att du nollar dina kolhydrater.

• 2 years later...
On 2017-03-30 at 15:36, Bengt Nilsson sade:

Varför fungerar medicinerna så dåligt jämfört med vattenånga?

Skulle vara intressant att testa på fler (bara vattenånga eller vattenånga med silver), men jag känner ingen med KOL...

Om man tittar på vilka partiklar som flyter i dricksvattnet då hade man låtit bli att uttala sig. 
Hur som helst de dyra gifter som säljs av läkemedelsindustri är början på slutet av ett liv man kände en gång. De människor höll på bokstavligen att dö pga KOL + "medicin".
KS (ursäkta jag menade vattenångor) räddade deras liv.