Bengt Nilsson Posted March 30, 2017 Share Posted March 30, 2017 Intressant att kolloidalt silver kan läka lungor trots att det inte ens får säljas som kosttillskott! (Det säljs som vattenreningsprodukt.) Curt: Alternativ behandling hjälpte min kol https://youtu.be/L2GojDOyvRc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt Nilsson Posted March 30, 2017 Author Share Posted March 30, 2017 Att läka lungor är kanske samma sak som att läka brännskador (som vården gör)? Alla tjänar på ”silverplåstren” – Revolution i vården av brännskadade Länk till SVT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted March 30, 2017 Share Posted March 30, 2017 Nja, det läker inte men det underlättar att hosta upp slem som gör det svårt att andas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArneAnka Posted March 30, 2017 Share Posted March 30, 2017 Man ska vara försiktig med att lättvindigt förklara alternativmedicin och kosttillskott som lösningar på sjukdomar. Det skulle däremot behövas mer riktig forskning på hur kost och kosttillskott kan förebygga och hjälpa vid diverse sjukdomstillstånd. I det här fallet skulle det ju lika gärna kunna vara vattenångan som löser upp slemmet och ger en lindrande effekt och inte silvret. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt Nilsson Posted March 30, 2017 Author Share Posted March 30, 2017 Varför fungerar medicinerna så dåligt jämfört med vattenånga? Skulle vara intressant att testa på fler (bara vattenånga eller vattenånga med silver), men jag känner ingen med KOL... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted March 30, 2017 Share Posted March 30, 2017 Jag föredrar helt klart renat vatten utan skräp. Vatten från din kran vill du inte ha i dina lungor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post MariaF Posted March 30, 2017 Popular Post Share Posted March 30, 2017 Curt har varit väldigt öppen och aktiv i flera år i att sprida budskapet om hur silver hjälpt honom med hans KOL. Att bara förringa den erfarenheten med att det är vattenångan, inte silvret, som hjälpt honom, är lika nonchalant som att avfärda alla som kommit tillrätta med sin diabetes som anekdotfall. Precis som ArneAnka skriver ska man vara försiktig med att förklara alternativmedicin som lösningen på sjukdomar men det gäller även skolmedicinen också! Det är många "läkemedel" som skadar mer än de gör nytta. Helt klart är att det är intressanta områden som skulle behöva mer fristående forskning, dvs forskning utan vinstintresse. "Komplementärmedicin" tycker jag är ett bättre uttryck än "alternativmedicin" för så tror jag vi bäst kommer tillrätta med sjukdomarna. Det ena behöver inte utesluta det andra. 10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArneAnka Posted March 30, 2017 Share Posted March 30, 2017 Jag är skeptisk mot anekdoter där folk köper saker som sedan beskrivs som helt fantastiska på olika hälsosidor på nätet. Det gäller inte bara kolloidalt silver. Vattenånga i sig desinficerar och bastu vet man sedan tidigare har vissa positiva effekter så det är mycket möjligt att det är just vattenångan som lindrar. Nu sägs kolloidalt silver också vara bakteriedödande. Det vore rätt lätt att genomföra en studie på huruvida det är vattenångan eller kolloidalt silver som är effektivt. Jag tror inte att Curt har provat renat vatten utan silver som jämförelse. Kan tillägga att jag inte heller är förtjust i mediciner så om det går att hitta ett bra alternativ för kol-patienter så är det så klart kanon. Jag köpte en flaska kolloidalt silver för ett tag sedan och tyvärr så gav den inte några positiva effekter som utlovades och jag gjorde också vissa experiment. Nu säger det inte så mycket eftersom det så klart inte kan hjälpa mot allt. Jag var också på vårdcentralen ett par gånger för omläggning av ett djupt sår och fick då silverplåster och det var ju lite kul i sammanhanget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zladden Posted April 2, 2017 Share Posted April 2, 2017 Jag använder kollialt silver (KS) mot min KOL, inhalerar med nebulisator 2-3 ggr dag och har gjort så i lite mer än ett år. För ett år sedan ständig hosta med mycket slem, nu sällan hosta och inget slem. Har provat att hålla uppe med KS men då kommer slemmet tillbaka. Provat att inhalera enbart saltvatten men det har sämre effekt. Använder även KS som nässpray och före sår-rengöring. KOL i 4e stadiet syrgasbehandlad dygnet runt det senast året har min lungkapacitet ökar fr 19% till 23% 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted April 2, 2017 Share Posted April 2, 2017 Som varande anekdot så tycker jag det är ok att använda något som hjälper mig. Kol 3. Vi som blir friska och mår bättre av strikt lchf anses ju vara anekdoter. Kolhydrater har en tendens att vara slembildande samtidigt som ditt immunförsvar försämras. Gluten är rent ut sagt förödande för hela kroppens immunförsvar. Ingefära är slemlösande och Gurkmeja löser upp dina stela leder. Rödbetor gör dina ådror smidigare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zladden Posted April 2, 2017 Share Posted April 2, 2017 Silver botar inte KOL men det lindrar, kan variera person till person. LCHF hjälper till att hålla vikten och ger energ till en trött kropp 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Sundström Posted September 24, 2018 Share Posted September 24, 2018 Har kol , undrar vilken koncentration av kollialt silver man bör använda i nebulisator ? Rent eller utblandat med vatten? Hur ofta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt Nilsson Posted September 24, 2018 Author Share Posted September 24, 2018 7 minuter sedan, Ove Sundström sade: Har kol , undrar vilken koncentration av kollialt silver man bör använda i nebulisator ? Rent eller utblandat med vatten? Hur ofta? Här är mer detaljer om behandling av KOL med kolloidalt silver: https://silvertalks.jimdo.com/hem/kol/ 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted September 24, 2018 Share Posted September 24, 2018 1 timme sedan, Ove Sundström sade: Har kol , undrar vilken koncentration av kollialt silver man bör använda i nebulisator ? Rent eller utblandat med vatten? Hur ofta? Rent och så ofta du tycker att du behöver. Viktigt att du nollar dina kolhydrater. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted September 24, 2018 Share Posted September 24, 2018 Curt Axelsson tycker att tråden behöver uppdateras. Passar på att tacka Bengt Nilsson för länken. https://silvertalks.jimdo.com/hem/kol/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sascha Posted February 7, 2021 Share Posted February 7, 2021 On 2017-03-30 at 15:36, Bengt Nilsson sade: Varför fungerar medicinerna så dåligt jämfört med vattenånga? Skulle vara intressant att testa på fler (bara vattenånga eller vattenånga med silver), men jag känner ingen med KOL... Om man tittar på vilka partiklar som flyter i dricksvattnet då hade man låtit bli att uttala sig. Hur som helst de dyra gifter som säljs av läkemedelsindustri är början på slutet av ett liv man kände en gång. De människor höll på bokstavligen att dö pga KOL + "medicin". KS (ursäkta jag menade vattenångor) räddade deras liv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts