Gå till innehåll

[Tips] Makrill i tomatsås tips

Recommended Posts

Jo innan jag började med LCHF kunde jag ibland tycka att rostat bröd med smöt och makrill på va gott, har tre burkar kvar och har svårt att komma på någon god kombo, Jag tycker inte om det bara som det är och jag har testast med kokt ägg och smör. Ingen hit det heller.

Tack på förhand

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo innan jag började med LCHF kunde jag ibland tycka att rostat bröd med smöt och makrill på va gott, har tre burkar kvar och har svårt att komma på någon god kombo, Jag tycker inte om det bara som det är och jag har testast med kokt ägg och smör. Ingen hit det heller.

Tack på förhand

Makrill, majonäs och ev. kokt ägg är gott tycker jag.

• Gilla 1
Länk till inlägg

Tack på förhand

Gör en gratäng!! testade ett recept men har förlagt det men det va riktigt gott :) finns säkert på nätet

Länk till inlägg

okej ja varm vettisjutton, kan va värt att testa, majjo e inte riktigt min grej heller, haha ja e verkligen inte kräsen men låter så nu. Komiskt att ni lyckas pricka två grejor jag inte e superglad i. Vet inte vad grejen med makrill var då smöret och makrillen borde gjort det (testade ju det +ägg) men va inte samma, va kanske brödet, isåfall får det vara, kanske pröva med nötbröd. Men det är ju inte så ofta det blir det :P

Keso ska jag testa!

Länk till inlägg

Nej, dom är inte svåra att baka det finns lite olika recept, det godaste hittade jag hos Cecilia folkesson LCHF/crossfit. ett annat heter Ulrikas LCHF knäckebröd bakas med ägg och ost också jättegott, men det första är nog godast till makrill.

Länk till inlägg

Nej, dom är inte svåra att baka det finns lite olika recept, det godaste hittade jag hos Cecilia folkesson LCHF/crossfit. ett annat heter Ulrikas LCHF knäckebröd bakas med ägg och ost också jättegott, men det första är nog godast till makrill.

Åhh toppen tack

Länk till inlägg

Är inte heller förtjust i vanlig majo, men Hellmans har en annan smak och är riktigt god och har än mindre kh än ex.vis Kavlís.  Jag har fått en hel del recept på hur man gör egen som också ska vara god, har inte testat än men det kommer. Här är en hel tråd om det http://forum.kostdoktorn.se/topic/853-majon%C3%A4s/

Såg så många tips överallt på makrill i tomatsås så jag var tvungen att testa och nä, det är inte min grej. Tycker smaken påminner starkt om hur blöt kattmat luktar  :P  Tyvärr tycker jag samma om tonfisk på burk. Båda sorter är ju superpraktiska så jag kanske får träna på att tycka om smaken.  ;)

Länk till inlägg