sweet.as.hell Posted January 29, 2013 Share Posted January 29, 2013 Jo innan jag började med LCHF kunde jag ibland tycka att rostat bröd med smöt och makrill på va gott, har tre burkar kvar och har svårt att komma på någon god kombo, Jag tycker inte om det bara som det är och jag har testast med kokt ägg och smör. Ingen hit det heller. Tack på förhand Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anki.A Posted January 29, 2013 Share Posted January 29, 2013 Det går fint ihop med Keso! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kareng Posted January 29, 2013 Share Posted January 29, 2013 Jo innan jag började med LCHF kunde jag ibland tycka att rostat bröd med smöt och makrill på va gott, har tre burkar kvar och har svårt att komma på någon god kombo, Jag tycker inte om det bara som det är och jag har testast med kokt ägg och smör. Ingen hit det heller. Tack på förhand Makrill, majonäs och ev. kokt ägg är gott tycker jag. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linen Posted January 29, 2013 Share Posted January 29, 2013 Jo innan jag började med LCHF kunde jag ibland tycka att rostat bröd med smöt och makrill på va gott, har tre burkar kvar och har svårt att komma på någon god kombo, Jag tycker inte om det bara som det är och jag har testast med kokt ägg och smör. Ingen hit det heller. Tack på förhand Gör en gratäng!! testade ett recept men har förlagt det men det va riktigt gott finns säkert på nätet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sweet.as.hell Posted January 29, 2013 Author Share Posted January 29, 2013 okej ja varm vettisjutton, kan va värt att testa, majjo e inte riktigt min grej heller, haha ja e verkligen inte kräsen men låter så nu. Komiskt att ni lyckas pricka två grejor jag inte e superglad i. Vet inte vad grejen med makrill var då smöret och makrillen borde gjort det (testade ju det +ägg) men va inte samma, va kanske brödet, isåfall får det vara, kanske pröva med nötbröd. Men det är ju inte så ofta det blir det Keso ska jag testa! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yvonne Posted January 29, 2013 Share Posted January 29, 2013 Tillbehör till äggröra eller omelett. Gör mandelbröd i micron; lite smält smör, ett ägg och ca 1 dl mandelmjöl - lägg i en tallrik i micron 2 minuter. Går nog att rosta eller göra toast av. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sweet.as.hell Posted January 29, 2013 Author Share Posted January 29, 2013 Gör sånt bröd ibland, men imorse glömde jag smöret men det gick lika bra, men blev massa extra på istället =) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kerkers Posted January 29, 2013 Share Posted January 29, 2013 Hej ! jag tycker också om makrill, men vill lägga den på något, så jag har bakat olika fröknäcke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sweet.as.hell Posted January 29, 2013 Author Share Posted January 29, 2013 de låter ju gott, det skulle jag kunna pröva någon gång =) Är det svårt att få till dem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kerkers Posted January 29, 2013 Share Posted January 29, 2013 Nej, dom är inte svåra att baka det finns lite olika recept, det godaste hittade jag hos Cecilia folkesson LCHF/crossfit. ett annat heter Ulrikas LCHF knäckebröd bakas med ägg och ost också jättegott, men det första är nog godast till makrill. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sweet.as.hell Posted January 29, 2013 Author Share Posted January 29, 2013 Nej, dom är inte svåra att baka det finns lite olika recept, det godaste hittade jag hos Cecilia folkesson LCHF/crossfit. ett annat heter Ulrikas LCHF knäckebröd bakas med ägg och ost också jättegott, men det första är nog godast till makrill. Åhh toppen tack Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiaM Posted February 1, 2013 Share Posted February 1, 2013 Standard för mig när jag inte fått med mig en shysst lunchlåda: Makrill i tomatsås, mogen avokado och keso. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sweet.as.hell Posted February 2, 2013 Author Share Posted February 2, 2013 måste köpa keso verkar det som 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiaM Posted February 3, 2013 Share Posted February 3, 2013 ^ You wont regret it.. Nu blev jag sugen på makrill.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Labolina Posted February 3, 2013 Share Posted February 3, 2013 Är inte heller förtjust i vanlig majo, men Hellmans har en annan smak och är riktigt god och har än mindre kh än ex.vis Kavlís. Jag har fått en hel del recept på hur man gör egen som också ska vara god, har inte testat än men det kommer. Här är en hel tråd om det http://forum.kostdoktorn.se/topic/853-majon%C3%A4s/ Såg så många tips överallt på makrill i tomatsås så jag var tvungen att testa och nä, det är inte min grej. Tycker smaken påminner starkt om hur blöt kattmat luktar Tyvärr tycker jag samma om tonfisk på burk. Båda sorter är ju superpraktiska så jag kanske får träna på att tycka om smaken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiaM Posted February 3, 2013 Share Posted February 3, 2013 Man säger snabbt upp bekantskapen med tonfisk på sin egen tallrik efter man serverat Missen det ett tag. Så jag vägrar mata med makrillen.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts