Ti Ti Posted January 29, 2013 Share Posted January 29, 2013 Blev så himla sugen på chili con carne nyligen, men kommer inte på något bra att byta ut bönorna mot. Det är både texturen och smaken jag är ute efter - någon som har ett bra tips? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dufva Posted January 29, 2013 Share Posted January 29, 2013 Svårt att få det till Lchf med bönor och utan blir det nåt annat Squash kanske kan vara nåt att testa Men du kan ju alltid göra ett bättre alternativ med bönor Skippa dom vita i sockrad tomatsås och kör i torra bönor och egna tomater Då blir det åtminstone hyfsad GI av det hela Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenni73 Posted January 29, 2013 Share Posted January 29, 2013 Blomkål fungerar till allt :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kicki79 Posted January 29, 2013 Share Posted January 29, 2013 ingen direkt ersättning för bönor, men vitkål är gott i. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LottaJ Posted January 29, 2013 Share Posted January 29, 2013 Jag körde Go Greens ekologiska Bön-Mix sist jag gjorde chili con carne (15gram kh/100 gram) sköljde av dem innan de gick ner i chilin, åt väl en 5 st bönor, kanske? Resten av familjen åt bönorna. Det beror ju på hur restriktiv man vill vara, men sisådär 20 gram bönor är helt ok för min del (ca 3gram kh). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ti Ti Posted January 29, 2013 Author Share Posted January 29, 2013 Tack alla, nu fick jag lite uppslag - och jag tänker mig att tärnad rättika skulle kunna funka också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manuelak Posted January 29, 2013 Share Posted January 29, 2013 Zetas sojabönor innehåller endast 2,9 kh/100 gr. Dem använder jag :-). 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ti Ti Posted January 30, 2013 Author Share Posted January 30, 2013 Efter en titt i torrskafferiet hemma fick det bli skållade och skalade mandlar - gillar när de blir lite sega och mjuka i stället för hårda och torra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts