Popular Post iAnna Posted April 7, 2017 Popular Post Share Posted April 7, 2017 Höll på att sätta fettkaffet i halsen i morse. Man slutar aldrig att förvånas. Virus kan trigga igång glutenintolerans "En internationell forskargrupp tror sig ha identifierat ett virus som utlöser glutenintolerans. Nu hoppas man kunna förebygga sjukdomen hos barn i framtiden." "Forskarna menar att vi med den här kunskapen kan identifiera nyckeln till vad det är som gör att virus kan utlösa glutenintolerans. De tror att studien kan leda fram till bättre behandlingsmöjligheter för människor som är glutenintoleranta. Samt att vi i framtiden kan utveckla ett vaccin mot celiaki." 9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Jamtlandstjej Posted April 7, 2017 Popular Post Share Posted April 7, 2017 Eeh... Finns enklare sätt - undvik gluten! 9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gladan Posted April 7, 2017 Share Posted April 7, 2017 Genialt! Alla kan fortsätta som vanligt, läkemedelsindustrin tjänar mer pengar, världen är räddat! Förlåt om jag låter cyniskt.... 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Autoimmun_galenskap Posted April 7, 2017 Popular Post Share Posted April 7, 2017 Ja, det där är ju en teori, att det är ett virus som ligger bakom celiaki. En annan teori är att det är en autoimmun mekanism, där magen svarar på olika triggers i en komplex interaktion som sedan leder till utbrott av olika autoimmuna sjukdomar, däribland celiaki. Celiaki brukar inte poppa upp ensam heller utan följs av ett kluster av andra sjukdomar, så det är en ganska ytlig idé att ett virus skulle vara orsaken till utbrottet och därigenom kunna vaccineras bort. Följer själv forskningen eftersom jag har celiaki (och Hashimotos) och är intresserad av hur man ska lösa grundproblemet för detta - dvs hur den autoimmuna reaktionen ska minimeras eller reverseras. För mig har det gått väldigt bra (mäter hos doktorn) med att ta bort en satans massa "food-like products" (så kallad mat) och ta tag i stress och träning. Just det, nu när det kommer till just autoimmunitet och specifikt den kemiska process som tros trigga just celiaki (och lite annat) så är det ett företag som arbetar med att ta fram vaccin med gojs som ska stoppa kroppen från att reagera på gluten. Så, enligt dem så ska man behöva regelbunden vaccinering av detta gojs för att samtidigt träna upp kroppen att inte reagera på gluten. Som ni märker så är jag bara vanlig dödlig, men de går att hitta här https://medicalxpress.com/news/2015-06-coeliac-disease.html och här https://celiac.org/celiac-disease/research/future-therapies-celiac-disease/ Men, problemet är att ifall man ska arbeta preventivt och se till att folk inte först får celiaki för att sedan försöka trixa bort den med vaccin, så är det bara att inte äta skit, eller så kallad mat som är glutenpackad och inflammerande. Det är så verkligheten ser ut och hade industrin inte haft så mycket makt de senaste 50 åren så hade vi kunnat bli informerade om detta, och på så sätt sett till att hundratusentals människor slapp den här autoimmuna galenskapen, och många andra. 9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Zepp Posted April 7, 2017 Popular Post Share Posted April 7, 2017 När vi ändå tangerar ämnet vaccin så slog det mig att de är helt fel ute, det stora vaccinbehovet är sannolikt främst två, först mot galenskap och sen ett mot västerländsk livsstil! 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts