Blogg-Postare Posted April 13, 2017 Share Posted April 13, 2017 Över 11 000 personer har hitills anmält sitt intresse för att delta i Kostdoktorns LCHF-utmaning. Starten går varje söndag och utmaningen är GRATIS och reklamfri. Ta en titt på vår stora kom igång-guide.Många har frågor och efterlyser tips och stöd, diskussion och personliga råd för att lättare fortsätta med LCHF. Varmt välkommen till Kostdoktorns forum! Här finns djup kunskap, stor erfarenhet och varm stämning. Gratis och för alla! Läs också bloggkommentarerna under LCHF-utmaningens olika delar, där finns svar på det mesta! Här är utdrag ur några mejl vi har fått under den senaste veckan: Feedback Det har varit fantastiskt att få uppleva hur mätt man känner sig mellan måltiderna. Och inget småätande har det blivit. Vikten behöver minskas och två kilo har försvunnit på två veckor. Min man var också med på LCHF-utmaningen. Vi mår så jättebra. Han har gått ner ett kilo. Naturligtvis ska vi fortsätta med detta sätt att leva! Jätteroligt att få höra hur god mat jag lagar numera. Lättsamt att få handlingslistorna och recepten. Allt är toppen! Stort varmt TACK för all hjälp att få ett bättre och friskare liv. Jag har gått med som medlem. Jag tycker att det har varit bra. Då jag är gastric bypass-opererad har jag tillagat mindre portioner och behövt äta lite oftare. Vissa dagar har jag bortsett från recepten och ätit annan LCHF-kost, men nu har jag ju en massa recept som jag satt in i en pärm med kategorier: kött, fågel, fisk, färs och vegetarisk! Jag har gått ner 3,4 kilo och minskat 6 cm runt midjan, så jag har anmält mig för att fortsätta! Jättesmidigt och bra upplägg genom att få allt på dagliga mejl! Var det någon som kallade detta för njutmetoden? Nu fattar jag att det är precis vad det är! Jag trodde att jag åt LCHF, men riktigt så var det inte.. NU gör jag det, med tre måltider per dag, med god, god mat och bra planering. En liten viktminskning, strax under kilot, har det blivit, men med drygt 10 kilo att vilja bli av med totalt är det helt okej att räkna framsteg i hekto. Intressantast är att sockersuget försvann utan att jag ens tänkte på det. Om jag fortsätter? Självklart! Det är ju så enkelt. Till och med stressiga veckor med diverse möten och aktiviteter varenda kväll fungerar det. Var det någon som kallade detta för njutmetoden? Nu fattar jag att det är precis vad det är! Helt utmärkt att följa och god mat. Saknade lite mer vegetariska middagar. Förstår att det finns mycket gott att laga med LCHF också. Bra upplägg med dagliga mejl. Tack för inspirationen! Utmaningen var precis det jag behövde! Jag är pensionär och bytte en höftled för ca fyra år sedan. Vid operationen hade jag gått upp mycket i vikt men hade sen gått ner ca fem kilo under dessa år. Men sen var det stopp.Jag bestämde mig då för att anta LCHF-utmaningen. Mina farhågor gällde att jag verkligen älskade mackor på morgnarna och även gärna tog en som mellanmål då och då. Att avstå från godis kändes inte så svårt. Det köpte jag några gånger i månaden kanske 7-8 hg som jag kunde äta upp på helgen framför TV. Ibland allt redan på fredagskvällen… men jag tror ändå inte jag är sockerberoende, då jag åt godis ganska sällan. När jag började utmaningen vägde jag 77,4 kilo. Ingen jätteövervikt, men ändå för mycket. Första veckan gick jag ner 2,8 kilo. Dag 10 hade jag gått upp ett kilo, men varit på restaurang. Det försvann snabbt. Efter två veckor har jag gått ner 3,6 kilo och väger 73,8 kilo. Det är ett bra resultat för mig! Nu fortsätter jag på egen hand i två veckor till och försöker att strikt hålla mig till utmaningen. Det är ju lätt när man har så många goda recept. Det är ju inte kul om viktnedgången bara beror på förlust av vatten. När man verkligen kommit in i detta hoppas jag att det blir min livsstil. Men framför allt är jag NÖJD med att jag tog tag i utmaningen. Otroligt goda och framför lättlagade måltider! Jag gillade verkligen utmaningen! Dock har jag ätit LCHF under en längre tid, men utmaningen gav mig inspiration till nya recept och jag kunde hålla mig till en mer strikt LCHF kost. Efter utmaningen tecknade jag en Prova-på-månad och kommer troligen fortsätta mitt medlemskap även efter denna månad. Otroligt goda och framför lättlagade måltider! Kom igång Vill komma igång? Anmäl dig till vår gratis tvåveckors LCHF-utmaning! Du kan också använda vår gratis guide LCHF för nybörjare. Om du vill underlätta maximalt rekommenderar vi vårt nya verktyg Kostdoktorns veckomenyer – prova gratis en månad. Ingen reklam, ingen bindningstid. Må Tis Ons Tor Fre Lö Sö Mer LCHF för nybörjare Ketogen kost för nybörjare Hur man går ner i vikt Kostdoktorns forum Över 500 framgångshistorier Stöd Kostdoktorns arbete Vill du ge ditt stöd till Kostdoktorn och få tillgång till bonusmaterial? Ta en titt på vårt medlemskap. Prova gratis i en månad Video om LCHF 4,2 av 5 stjärnor5 stjärnor66%4 stjärnor11%3 stjärnor7%2 stjärnor7%1 stjärna7%27 röster2711:59 4,7 av 5 stjärnor5 stjärnor85%4 stjärnor0%3 stjärnor14%2 stjärnor0%1 stjärna0%7 röster716:59 4,6 av 5 stjärnor5 stjärnor84%4 stjärnor0%3 stjärnor10%2 stjärnor0%1 stjärna5%19 röster1908:57 4,8 av 5 stjärnor5 stjärnor87%4 stjärnor0%3 stjärnor12%2 stjärnor0%1 stjärna0%8 röster802:45 4,5 av 5 stjärnor5 stjärnor75%4 stjärnor0%3 stjärnor25%2 stjärnor0%1 stjärna0%8 röster807:29 4,7 av 5 stjärnor5 stjärnor85%4 stjärnor0%3 stjärnor14%2 stjärnor0%1 stjärna0%7 röster702:52 PS Har du en framgångshistoria du vill dela med dig av? E-posta (fotografier uppskattas) till annika@kostdoktorn.se. Berätta om vi får publicera ditt namn och foto eller om du vill vara anonym. Inlägget ”Om jag fortsätter? Självklart!” dök först upp på Kostdoktorn. Visa hela artikeln Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts