sweet.as.hell Posted January 29, 2013 Share Posted January 29, 2013 Ikväll ska vi hem till svärmor och fika, hon fyller år. I vanliga fall e de inga problem att ta en ostbit eller bara dricka kaffe, men känns lite tråkigt idag då det är fler som ska dit, förmodligen en släkting som precis fått svart på vitt att hon har en ätstörning (bullemi? kan vart de), hon mår dåligt av att jag sitter och är "duktig" och låter bli och det kan bli lite spänt. Visst kan jag äta en bulle eller nö men känner inte för det. Funderar på om jag kunde baka något här hemma, helst något snabbt och ta med mig. Jag har dock inte så mycket LCHF bak grejor. Har sötningsmedel, fiberhusk och nötmjöl i princip. Några idéer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hedster Posted January 29, 2013 Share Posted January 29, 2013 Kokosbollar 100 gram smör 100 gram kokos + ev. garnering (1-2 matskedar sötningsmedel, t.ex. sukrin) 2-3 matskedar kakao 2 matskedar kallt kaffe 1 tesked vaniljpulver Blanda rumsvarmt smör med de övriga ingredienserna och rulla till små bollar. källa: www.alltomlchf.se Eller ischoklad kanske,smält hälften choklad hälften kokosolja/fett. Man kan även ha i nötter el dyl. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sweet.as.hell Posted January 29, 2013 Author Share Posted January 29, 2013 Kokosbollar 100 gram smör 100 gram kokos + ev. garnering (1-2 matskedar sötningsmedel, t.ex. sukrin) 2-3 matskedar kakao 2 matskedar kallt kaffe 1 tesked vaniljpulver Blanda rumsvarmt smör med de övriga ingredienserna och rulla till små bollar. källa: www.alltomlchf.se Eller ischoklad kanske,smält hälften choklad hälften kokosolja/fett. Man kan även ha i nötter el dyl. Toppen har ju allt hemma, ska genast sätta på lite mer kaffe så det kan kallna (och jag får dricka ) samt ta fram smör så det ljummar sig. tack för snabbt svar. Letade förut på detta men fann bara med choklad i och det har ja ingen hemma =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts